Diver Geplaatst 27 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2018 Een krat bier in de week. 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Heatsink Geplaatst 27 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2018 Een krat bier in de week. Dat is nog erg zuinig! 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Diver Geplaatst 27 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2018 Dat is nog erg zuinig! Drink helemaal geen bier :mrgreen: denk 1 krat per jaar 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Heatsink Geplaatst 27 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2018 (aangepast) Type: Passat Sedan 3C 150pk Benzine Motor: 2.0 FSI (BLR) Versnellingsbak: Handbak 6 vers (GXV) % autosnelweg: 50% Bandenmaat: 205/60/16 Verbruik: 1 op 11 gemiddeld Noot: Eigen berekening met een Excel bestand (KM stand op tankbon schrijven) Altijd ongelood 98 27 juni, 2018 aangepast door Heatsink 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BlackPassat Geplaatst 27 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2018 (aangepast) Lachen hoor. Maar dan bewaar je het bonnetje en daarop schrijf je je km stand? Ja dat klopt, dat is eigenlijk de enige manier om het precies te meten. Op de boardcomputer heb je altijd wel een afwijking; de ene keer wat meer, dan andere keer wat minder maar helemaal zuiver is het nooit. Omdat dit de zuiverste methode is verbaas ik me altijd over mensen die zeggen 150 te rijden en dan nog een verbruik (op benzine) scoren van 1 op 15 of nog beter. Ik zet overigens eerst de bonnetjes in een eigen excel en af en toe (ja héél af en toe) vul ik de Spritmonitor weer aan. 27 juni, 2018 aangepast door BlackPassat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bjeli Geplaatst 27 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2018 Nee, dat lijkt me duidelijk. Ik dacht hoe kun je de info zo lang nog terughalen Maar herkenbaar hoor. Ik voer het direct in Excel op mijn mobiel in. In dat geval vertrouw ik mijzelf niet, stel dat ik het bonnetje kwijt raak voordat ik het heb ingevoerd. Oh oh Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Nitro68 Geplaatst 27 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2018 Nee, dat lijkt me duidelijk. Ik dacht hoe kun je de info zo lang nog terughalen Maar herkenbaar hoor. Ik voer het direct in Excel op mijn mobiel in. In dat geval vertrouw ik mijzelf niet, stel dat ik het bonnetje kwijt raak voordat ik het heb ingevoerd. Oh oh Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro Direct in Excel zetten is wel een stuk gezonder. http://www.plasticpollutioncoalition.org/pft/2016/12/23/is-bpa-on-thermal-paper-a-health-hazard Zat net een programma op NGC te kijken over plastic vervuiling in de oceanen........schokkend, kwam dit ook voorbij. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Roy_01 Geplaatst 27 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 27 juni, 2018 Gewoon even display correction fuel consumption aanpassen in module 17 adaptation met vcds. Krijg je de boordcomputer mooi nauwkeurig mee. 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
JoeriVdH Geplaatst 28 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2018 Type: B8 BerlineMotor: 1.6TDI 120pkVersnellingsbak: DSG7 (DQ200)% autosnelweg: ~85% (meestal CC op 125km/h)Bandenmaat: 215/55/17" (~2.5bar vooraan, ~2.7bar achteraan)Verbruik: ~6.55 l/100km Ik heb met mijn vorige wagens het steeds in Excel bijgehouden of ingegeven op Spritmonitor.Bij mijn huidige wagen doe ik het met een app (Fuelio).Tijdens het tanken geef ik meteen de km'stand, prijs per liter in en meteen na het tanken nog het aantal liters.App rekent alles mooi uit, laat je grafieken of overzichten zien, wat je maar wil. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
bjeli Geplaatst 28 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2018 Gewoon even display correction fuel consumption aanpassen in module 17 adaptation met vcds. Krijg je de boordcomputer mooi nauwkeurig mee. Wat doet dit precies? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Flying Dutchman Geplaatst 28 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2018 (aangepast) Type: B5.5 3BG Variant 2002 km: 206k (blok 96k) Motor: 4.0L W8, 275pk (nog over 260 pk/370Nm-2750rpm) Versnellingsbak: ZF automaat Tiptronic 100% alle wegen liefst met bochten (zelden op CC) Bandenmaat: 225/45/18 (~3.0bar) Verbruik snelweg: 10l/100km (1:10) Verbruik bbk: 25l/100km (1:4) Verbruik gem: 12,5l/100km (1:8) Verbruik realistisch: 100l/100km (1:1) Smile: oor tot oor. Of mocht ik niet mee doen? ???? 28 juni, 2018 aangepast door Flying Dutchman 10 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 28 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2018 (aangepast) Grappig om te zien dat het werkelijke verbruik van de passats tdi helemaal niet omlaag zijn gegaan de laatste 15 jaar... 28 juni, 2018 aangepast door Fopperr 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
BlackPassat Geplaatst 28 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2018 Grappig om te zien dat het werkelijke verbruik van de passats tdi helemaal niet omlaag zijn gegaan de laatste 15 jaar... Nou inderdaad Ik reed in de negentiger jaren al 1 op 21 in Duitsland met mijn witte taxi TDI 90 PK. Was een B4 sedan. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
ThomasTDI Geplaatst 28 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2018 Type: Passat B8 Highline Motor: 2.0 TDI (150pk) CRL % autosnelweg: 80% (vlotte rijstijl) Bandenmaat: 215/55R17 (~2.6bar) Verbruik: ~5,6 l/100km Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mich76 Geplaatst 28 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2018 Type: CC (B7 gen) Motor: 2.0 TDI CFGB. EGR verwijderd, DPF vervangen door downpipe. Sjoemelsoftware intact, start-stop verwijderd, ofwel alles betreft BlueMotion is verwijderd behalve de sticker. Stage 2 tuning op maat (samen met de DSG)Versnellingsbak: DSG6% autosnelweg: ~98% (CC staat altijd op 136km/h, 130km/u op Flitsmeister)Bandenmaat: 235/40/18 (~2.5bar op stikstof) GoodYear Eagle F1 asymmetric IIIBrandstof: BP Ultimate diesel + 125ml Castro RS 2 taktolie + 100ml Diesel verbeteraar (vergelijkbaar met Forte injector reiniger) + 150ml aceton. Geeft in zijn geheel geen roet, zelfs niet met flinke acceleraties. Verbruik: ~4.8 l/100km op snelweg met 136km/u, 3.6l met 100km/u op GPS Lange afstanden, met veel Franse tolwegen, haal ik bijna 1500km op 1 tank (alleen maar op cruise, op alle wettelijke Vmax snelheden) Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Roy_01 Geplaatst 28 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2018 Wat doet dit precies? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro Dit stelt het verbruik bij in positieve of negatieve zin zodat het beter overeenkomt met de werkelijkheid. Dus met de hand berekenen en steeds iets bijstellen met vcds. Op geven moment wijkt het dan nog maar een paar % af van de werkelijkheid. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Mich76 Geplaatst 28 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 28 juni, 2018 Grappig om te zien dat het werkelijke verbruik van de passats tdi helemaal niet omlaag zijn gegaan de laatste 15 jaar... Eigenlijk wel, maar de strengere milieu eisen, zoals een DPF, lagere NOx, lagere CO2 zorgen ervoor dat de motoren minder efficient mogen lopen. Dat de auto's hiernaast zwaarder worden, meer electra verbruikers en steeds vaker bredere banden krijgen helpt natuurlijk ook niet mee. Het is een grote misvatting dat een zuinige auto ook automatisch een 'schone' auto is. Met deze beredenering zou zo'n geweldige Lupo 3L een ontzettend schone auto moeten zijn, maar intussen mogen ze bijna geen enkele milleuzone meer binnen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Fopperr Geplaatst 30 juni, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 30 juni, 2018 Eigenlijk wel, maar de strengere milieu eisen, zoals een DPF, lagere NOx, lagere CO2 zorgen ervoor dat de motoren minder efficient mogen lopen. Dat de auto's hiernaast zwaarder worden, meer electra verbruikers en steeds vaker bredere banden krijgen helpt natuurlijk ook niet mee. Het is een grote misvatting dat een zuinige auto ook automatisch een 'schone' auto is. Met deze beredenering zou zo'n geweldige Lupo 3L een ontzettend schone auto moeten zijn, maar intussen mogen ze bijna geen enkele milleuzone meer binnen.Ik heb het toch ook niet over schoner???? 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
jack vs Geplaatst 1 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 1 juli, 2018 Met Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
VWdriver91 Geplaatst 2 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2018 Roet is goed hoor Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Gast Fappie Geplaatst 2 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2018 Roet is goed hoor Mmm onderbouw dat eens? Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
martijn v o Geplaatst 2 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 2 juli, 2018 Het meeste roet aan mijn auto zit in de banden. Als ik die eraf haal, mag ik toch gewoon de groene zone in? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
PizzaPuntje Geplaatst 25 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 25 juli, 2018 Passat 3BG. 1.9 TDI 105pk, getuned naar 140pk (JDEngineering) en afgedopt. BJ 2003. Km 333.333 en beetje erbij. 1 op 16 met BP Ultimate, 1 op 16,5 met Shell VPoweerrrrrrrrrrrr. 95% snelweg. Vlotte rijstijl, maar geen blazer. Khoorde van de week dat er mensen waren die 1:20 halen. Dat stelde me wat teleur in mijn auto. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
OmeRoon Geplaatst 26 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 26 juli, 2018 (aangepast) Type: Passat CC 2010 Motor: 2.0 TDI 140pk (gechipt door Cardrik Tuning - geen idee hoeveel vermogen, moet nog steeds een keer rollen)Versnellingsbak: handgeschakeld, 6 bak% autosnelweg: ~90% (meestal CC op 100 of 110km/h)Bandenmaat: 235/35/19 (2.7 bar) - 8,5J velgen Verbruik: ~5.1 l/100km (eigen berekening) 1 op 19 op gewone diesel, 1 op 20 op Vpower/Ultimate (scheelt ongeveer 50km bereik). Overigens rijd ik dagelijks 130km waarvan ongeveer 100km snelweg en ik vind het wel een sport om zuinig te rijden, dus dat zal wel in mijn voordeel werken. 26 juli, 2018 aangepast door OmeRoon 3 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
VWdriver91 Geplaatst 26 juli, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 26 juli, 2018 Ik zie voor het eerste keer bij Makro hebben sport diesel Normaal makro heeft altijd 1 normaal diesel. er stond het 1 erbij. er staat op Diesel Energy.Volgens mij is zoals V-power diesel of BP Ultimate of zo? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Aanbevolen berichten