Ga naar inhoud
  • 0

Ombouw naar xenon met koplampsproeiers


Tarabass

Vraag

Zijn er dingen waar ik tegenaan kan lopen bij de ombouw naar OEM xenon met bochtenverlichting en bumper met koplampsproeiers? Dit omdat ik niet voor verrassingen wil komen te staan. Zo dacht ik dat het waterreservoir gewoon uit te wisselen is met een tweedelig waterreservoir, maar in een ander topic kreeg ik te horen dat ik hier waarschijnlijk nog extra beugels voor nodig heb. Maar ik kan hierover weinig vinden. Ook schijn ik nog een relais nodig te hebben? Relais 53 + draad?

 

Het boodschappenlijstje tot nu toe:

  • Bumper met koplampsproeiers, compleet met sproeiers en slangen
  • Xenon koplampen
  • Tweedelig waterreservior 3C0955453
  • Pomp voor koplampsproeiers 3B7955681
  • AFS controler 5M0907357C
  • Hoogte sensor 1K0941273N
  • Knop interieurverlichting zonder hoogte koplampen 3C0941334A
  • Relais 53???

Wat heb ik nog meer nodig? Zoals bevestigingsmateriaal etc.?

 

Wat extra plaatjes en linkjes:

http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/PA/year/2006/drive_standart/460/hg_ug/955/subcategory/955010/part_id/0/lang/e

http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/PA/year/2006/drive_standart/460/hg_ug/907/subcategory/907030/part_id/0/lang/e

http://www.oemepc.com/vw/part_single/catalog/vw/markt/RDW/modell/PA/year/2006/drive_standart/460/hg_ug/941/subcategory/941020/part_id/3693334/lang/e

 

post-24177-0-51790100-1529092889_thumb.png

 

post-24177-0-19149400-1529093057_thumb.png

 

post-24177-0-52956100-1529093132_thumb.png

 

post-24177-0-08634200-1529093837_thumb.png

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Relais heb je idd nodig.

ASF controler ook, heb ik nog liggen denk ik zelfs.

Mijn advies is, mocht je lampen nog niet gekocht hebben.

Koop complete set uit 1 auto, dan weet je zeker dat alle met elkaar 'praat'.

Heb gezien, dat zeer ervaren modders, grote problemen op vlak hebben gehad....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Koplamp sproeiers zijn vaak de reden dat je lampen totaal verweren en geel uitslaan. Dat alchol in de ruitsproeier komt niet ten goede van je koplamp glas omdat het erop blijft zitten na het spuiten. Bij mij is het uitgeschakeld!

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De bumper met pdc en sra heb ik al in bezit. Ik wil alles inbouwen en uitzetten kan altijd nog. De bumper is helemaal compleet, met sensoren, sproeiers, kabelboom en sproeier slangen.

 

De AFS module heb ik ook al, tezamen met twee hoogte sensoren. Echter ben ik van plan een kit aan te schaffen met kabelboom, module en hoogte sensor. Dit schijnt veel makkelijker in te bouwen te zijn.

 

De knop zonder koplamphoogteverstelling heb ik ook al. Net zoals een pompje voor de sproeiers. Ook heb ik de koplampen al.

 

d942df56b2e99ea6a8e50ce2e5082fdf.jpgdc82751db6ae3d1b7bc8c1cb7212d781.jpg1bab1bb881d177b74b90f54154771b68.jpgd925b16c6df8e8b25aa12a2b95d3b425.jpg6a63f3d8daeba9696e6ef26c7b326cc2.jpg2178244d02d03753c54409b5d8927439.jpg10302b55f802560fb6a1f5ccbb6e78f4.jpga22177b58dc1c325afc11514f11d73b8.jpge32e980bbb5de1369435c5dfed8740d6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb je beschikking over ETKA?

Zo ja, kijk in groep 9 955-030, positie 21

Relais 8K0951253

3C0815948 steun

3C0955473 houder

N10549503 bout M5 x16 2st

N10009110 bout M6x12

N10321002 bout M6x16 zelf, heb je er denk ik 2 van nodig

N01508213 M6 moer

N90761102 M8 moer zelfborgend

https://www.google.com/search?q=3C0815948&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiB0K-w_dfbAhXMORQKHV-pDWUQsAQILA&biw=1920&bih=1063#imgrc=UwyfKtp_VrxB5M:

 

Je achter sensor mist nog een steun; 1K0941273G en nog een steun voor het stanhetje, daar zie ik geen los nummer van helaas.

https://www.google.com/search?q=1K0941273G&client=firefox-b&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwipmrGAgdjbAhUKchQKHTvdCmoQsAQIKQ&biw=1920&bih=1063#imgrc=tsn3axPkPsVtgM:

 

 

 

ps, is gelijk steun voor standkachel, kan je weer lekker modden :mrgreen:

 

En berichten hier boven, geen idee wat dat is.

Kreeg of dat, of melding 'leeg bericht'.

aangepast door oele
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@oele, bedankt voor de info en de tijd die je er in steekt. Ik heb zelf geen Etka, maar wel een online versie waar ik hem gevonden heb.

 

post-24177-0-95458700-1529356008_thumb.png

 

Waterreservoir:

Ik denk inderdaad dat ik de steun en de houder en de bouten nodig heb. De rest lijkt er al te zitten, want die worden ook gebruikt voor het ééndelige waterreservoir. Daar kan ik natuurlijk alles uit/af halen en overzetten. Heb wel nog wat kleine dingen toegevoegd. Heb een extra speed nut/bevestigingsclip nodig zoals ik zie en een rubber voor de pomp.

 

3C0955453Q Reservoir boven

3C0955453N Reservoir onder

3C0955489A Hulsje/Rubber tussen reservoirs

3B7955681 Pomp

431955465A Rubber voor pomp

3C0815948 Steun

N01508213 M6 moer

N90761102 M8 moer zelfborgend

3C0955473 houder

N10009110 bout M6x12

N10549503 bout M5 x16 2st

N10321002 bout M6x16 2st

N90168604 bevestigingsclip

 

Xenonkit:

Op advies van een ander forumlid, zonder te zeggen dat hij Rob heet, is het idee nu om een complete kit te kopen Daar zit alles bij, en anders moet ik dat ook los verzamelen. Dan kunnen de module en sensoren die ik al had weer in de bingo :)

http://www.cars-equipment.com/en/shop/xenon-autoleveling-kits-parts-4/oem-xenon-autoleveling-kit-for-passat/

 

 

Relais:

8K0951253

aangepast door Tarabass
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Graag gedaan, weet zelf hoe prettig het is, om tips te krijgen van ervaring deskundigen.

Ik heb jouw ETKA online versie inmiddels zelf ook ontdekt.

Had zelf een andere online, maar deze iets handiger denk ik.

Enige verschil is volgens mij, met OEM ETKA, dat je daar zoekfunctie hebt.

Maar mijn mod virus, is al poosje dood, ik weet 't niet zeker meer. (Maar had 't vandaag wel naar mijn zin met repareren, dus wie weet....)

Heb die laptop, waar dat op staat, tot vanmiddag, al zeker 2 jaar niet aan gehad.

 

Voor wat betreft de tip van de niet te benoemen Rob.

Als je draadboom nog niet hebt, zou ik dit zeker overwegen.

Je as sensoren zijn niet compleet, van wat ik zie althans.

In 1x alles kunnen monteren, zonder tussendoor te moeten wachten op onderdelen, die je niet wist dat je ze niet had, is gewoon beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hou nou eens op haha

Zaadje is geplant.

Zelf zeer veel spijt gehad, van ooit niet aanschaffen van complete set, die ik tegen kwam, voor mijn motor code, inclusief slangen, brandstof pomp en al!

Zeg maar plug en play.

aangepast door oele
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die wiring kit heb ik ook geplaatst. Enkel moet er nog ergens een extra massa bij komen en heb ik de bedrading van het groot licht omgepind naar de shutter uitgang op het boordnet.

 

Ook het plaatsen van het groter reservoir is een leuk klusje.. ik heb zelfs een stuk van de zijvleugel moeten losmaken om ermee weg te kunnen gezien het gewoon reservoir er tussen verweven zit en met draaien en passen en nog eens draaien en wringen er uiteindelijk vantussen gekregen.

Xenon tank is makkelijker gezien deze in 2 delen is en inderdaad moet je een extra steun bijplaatsen om het onderste deel te ondersteunen. Heb zelf ook alle dichtingen vernieuwd gezien de kostprijs wou ik geen 2 keer dat spul willen in en uitbouwen als het lekt. Ook de dichting tussen de 2 reservoirs. Ook deze van de 2 pompjes.

Opgelet dat de xenon pomp niet dezelfde is als deze van de ruitensproeiers gezien deze van de xenon een hoge druk pomp is, de moet namelijk via de waterdruk de sproeiers naar buiten drukken.

Ik heb ook een 2de hands slangenset gekocht om de pomp aan te sluiten aan de sproeiers. En hier en daar de aansluitkoppelingen vernieuwd.

 

Als je een C versie AFS module hebt heb je enkel een achter as sensor nodig ipv voor en achter.

 

a4c34d1da543086e3d2bca0574b32fd7.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ivm de SRA heb ik een bedrading set gekocht bij kufatec. Daar heb je bedrading incl relaishouder en relais. Relaishouder komt boven het boordnet te zitten.

 

Als je de sproeiertank plaatst trek je best deze bedrading ineens mee omdat je dan veel plaats hebt om alles netjes aan te sluiten. Ook de bedrading van de koplampen. Zeker deze van de rechter kant omdat je tgv de comfort module door het schutbord moet. Rechtse koplamp krijgt voeding uit de rechtse zekeringbox. En via daar ook makkelijk tot aan de afs module die rechts van de middenconsole komt te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt, Peter, voor de bruikbare toevoegingen. Rob had het inderdaad al over een extra massadraad die getrokken moest worden. En ik denk inderdaad dat het slim is de dichtingen voor de tank, o-ringen etc. gelijk mee te bestellen. Om dat scherm te verwijderen is een goeie, ook omdat PDC ook direct meegenomen gaat worden. En links moet er sowieso af, want daar zit de schade.

 

Voor de relais heb ik denk ik alles wel liggen, maar ga toch die kit maar bestellen. Zekere voor het onzekere. Dat zou dus deze moeten zijn:

http://www.kufatec.nl/shop/en/headlight-washer-system-harness-vw-audi

 

Definitieve boodschappenlijstje?

 

Waterreservoir:

3C0955453Q Reservoir boven
3C0955453N Reservoir onder
3C0955489A Hulsje/Rubber tussen reservoirs
7M0919382 Afdichtring sensor
3B7955681 Pomp
N90303801 O-ring tbv pomp
1J0955665E Kniestuk slang -> pomp (controleren of deze aan de slang zit)
431955465A Rubber voor pomp
3C0815948 Steun
N01508213 M6 moer
N90761102 M8 moer zelfborgend
3C0955473 houder
N10009110 bout M6x12
N10549503 bout M5 x16 2st
N10321002 bout M6x16 2st
N90168604 bevestigingsclip

443955465 Pakking voor ruitensproeierpomp

 

Xenon:

http://www.cars-equipment.com/en/shop/xenon-autoleveling-kits-parts-4/oem-xenon-autoleveling-kit-for-passat/

 

Relais:

http://www.kufatec.nl/shop/en/headlight-washer-system-harness-vw-audi

 

Dus de lampen zijn één op één over te zetten? Geen gekke pakkingen, beugels, schroefjes of weet ik wat nodig? :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zaadje is geplant.

Zelf zeer veel spijt gehad, van ooit niet aanschaffen van complete set, die ik tegen kwam, voor mijn motor code, inclusief slangen, brandstof pomp en al!

Zeg maar plug en play.

Dat is eigenlijk altijd een grote wens geweest, maar als ik het hoor van Martijn v O wat daar allemaal voor nodig is dan haak ik af. En aftermarket (laten) monteren kost gigantisch veel geld..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij mis je op de foto nog een warmteschildje van de achterniveausensor.

Klopt. Ik ga een kit kopen waar alles bij zit. Ik heb geen kabelboom, en kan nu de module en sensoren weer verkopen.

 

Verder lijk ik alles wel te hebben nu toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is eigenlijk altijd een grote wens geweest, maar als ik het hoor van Martijn v O wat daar allemaal voor nodig is dan haak ik af. En aftermarket (laten) monteren kost gigantisch veel geld..

Ja, wat ik al aan gaf, nog steeds spijt die complete set niet gekocht te hebben....

Speelde ook mee, dat er online destijds weinig info te vinden was voor die ombouw.

Ook al heb je alle hardware op orde, heb je de codering niet, heb je er letterlijk geen reet aan!

En die ombouw, denk ik ook lastig zonder brug, wegens koelwater slangen aanpassen.

Ik kon maar 1 ombouw vinden destijds, en die was incompleet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zou die koplamp sproeier set achterwege laten, heeft weinig effect zo'n set naar mijn idee. Je kunt beter af en toe even langs de wasstraat rijden om ze goed schoon te maken. Of je moet het echt willen.

Helemaal mee eens: ik had ze ook op mijn B6, maar ze sproeiden zo hard dat het meeste spul op de motorkap beland.

Af en toe auto wassen werkt veel beter.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden