Ga naar inhoud
  • 0

Plaatsen DM met CP in Passat (of andere VW) -> wat je nodig hebt


Bonny

Vraag

Hoi,

 

 

Een aantal mensen weten inmiddels dat het nu mogelijk is een DM volledig vrij te schakelen met CP en dit in te bouwen in een Passat (of andere VW).

Je hebt dus geen modchip of canblocker of wat dan ook meer nodig. Het werkt gewoon zoals origineel.

Voor de mensen die hierin geinteresseerd zijn een korte uitleg wat er precies voor nodig is:

 

1) Je hebt natuurlijk een DM nodig. Deze schakelen we volledig vrij en matchen we met de kmteller

Volledig vrij betekent voice control, telefoon, navi, mirrorlink en carnet (maar heb je niets aan met jouw VIN).

 

2) Je hebt een teller nodig die CP ondersteunt, zeg maar versie SW10xx zowel 3D als zwart/wit.

Deze kan ik upgraden indien nodig.

 

3) Om de DM goed te laten werken je een 7N0 gateway nodig BC of hoger.

 

4) Je hebt een 3AA F CCM nodig

Deze inbouw met immo overdracht kan ik doen.

 

 

Dus afhankelijk van wat je al wel of niet gedaan hebt zul je een aantal aanpassingen moeten doen.

 

 

 

Groetjes,

Bonny

aangepast door Bonny
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb wel Android auto nu maar krijg mirrorlink niet aan de gang met m'n Sony xz1. Ik mag inmiddels een andere mobiel halen, maar weet niet zo goed welke ik nu moet nemen. Apple wil ik sowieso niet maar als ik zoek op mirrorlink of Android auto foon is het aanbod ook niet reuze.

Elke Android toestel met een recente Android versie (7 of hoger) kan zowel AndroidAuto als Mirrorlink aan.

AndroidAuto is alleen officieel niet in NL te krijgen. Staat dus ook niet in de Playstore. Maar je kunt m wel los downloaden.

Zowel voor Mirrorlink als AA moet je wel even de instellingen goed zetten. Zodat je tel wel weet wat jij wilt gebruiken als je m koppelt aan je Radio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het probleem zit erin dat Google 3th party services heeft geblokkeerd na een bepaalde versie.

Je kan android auto dus gewoon van een externe apk installeren gezien die NL nog niet in de store staat.

 

Echter wil je bvb youtube video kijken met een app als carstream aka youtube auto heb je of root nodig of een toestel met wat oudere software.

Soms kan je de google play service van je toestel downgraden door de update te verwijderen zo werkte het bij mij.

 

Op een model boven de S8 gaat dit zeer waarschijnlijk niet meer.

lees ook hier https://github.com/thekirankumar/carstream-android-auto/issues/162

android auto 2.9 met google play service 12.2.21 zou dus werken met carstream. 

 

ik heb eventueel de apk nog wel naar youtube_auto_v1.6.1.apk mocht je het willen proberen.

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je kan het proberen, als je bij instellingen kijkt onder apps. (aanzetten systeem apps) die staat vaak standaard op verbergen.

dan scrollen naar google play service dan updates verwijderen door op de drie puntjes te klikken. 

en dan kijken of de versie onder 12.2.21 is, bij mijn oude s6 is dat 11.9.75 op android 7 

 

anders rootten :D

aangepast door thabomb
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat wil je precies?

AndriodAuto en Mirrorlink gaan daarop gewoon werken zoals het bedoeld is.

Maar video op je DM alleen niet zonder aanpassingen.

YouTube op de DM. aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Elke Android toestel met een recente Android versie (7 of hoger) kan zowel AndroidAuto als Mirrorlink aan.

AndroidAuto is alleen officieel niet in NL te krijgen. Staat dus ook niet in de Playstore. Maar je kunt m wel los downloaden.

Zowel voor Mirrorlink als AA moet je wel even de instellingen goed zetten. Zodat je tel wel weet wat jij wilt gebruiken als je m koppelt aan je Radio.

@@Stief Met mijn Asus Zenphone4 (Android 8) kan ik wel Android Auto gebruiken, maar mirrorlink doet die niet...

 

Wanneer je een tip hebt is die altijd welkom...

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@dreke kan kloppen het toestel moet dit qua software wel ondersteunen.

Ik had hier eerst een huawei p9 lite ofzo die deed ook geen mirrorlink.

 

Als je wel mirror link hebt geen geen LG dat bestaat er nog kans dat je via die weg video kan kijken op je HU als die dat ondersteunt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook nog even via mirrorlink geprobeerd met het truukje om lg mirrordrive te installeren op een niet LG telefoon om een full mirror te krijgen.

Dit werkt ook niet meer. misschien wel als je alles reset naar febriekswaarde en niet update maar dan moet je al een ouder toestel hebben.

 

Kortom te veel gedoe. beter een jailbroken iphone kopen (of één met ios 11.3 of 11.3.1 en electra erop) en dan carbridge erop dat werkt echt top.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden