Ga naar inhoud
  • 0

Plaatsen DM met CP in Passat (of andere VW) -> wat je nodig hebt


Bonny

Vraag

Hoi,

 

 

Een aantal mensen weten inmiddels dat het nu mogelijk is een DM volledig vrij te schakelen met CP en dit in te bouwen in een Passat (of andere VW).

Je hebt dus geen modchip of canblocker of wat dan ook meer nodig. Het werkt gewoon zoals origineel.

Voor de mensen die hierin geinteresseerd zijn een korte uitleg wat er precies voor nodig is:

 

1) Je hebt natuurlijk een DM nodig. Deze schakelen we volledig vrij en matchen we met de kmteller

Volledig vrij betekent voice control, telefoon, navi, mirrorlink en carnet (maar heb je niets aan met jouw VIN).

 

2) Je hebt een teller nodig die CP ondersteunt, zeg maar versie SW10xx zowel 3D als zwart/wit.

Deze kan ik upgraden indien nodig.

 

3) Om de DM goed te laten werken je een 7N0 gateway nodig BC of hoger.

 

4) Je hebt een 3AA F CCM nodig

Deze inbouw met immo overdracht kan ik doen.

 

 

Dus afhankelijk van wat je al wel of niet gedaan hebt zul je een aantal aanpassingen moeten doen.

 

 

 

Groetjes,

Bonny

aangepast door Bonny
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Nu loop ik al een tijdje mee op dit forum, maar ik kan er werkelijk geen touw aan vastknopen. Waar gaat het over?

Het gaat over een discover media. Voordat die het in een Passat gaat doen moet je de nodige onderdelen aanschaffen om het te laten functioneren.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben echt zeer tevreden over de DM en zou nooit meer een RNS willen.
De navigatie is prima verder, maar als je echt die gisteren aangelegde straat wil zien dan kun je Google maps of iets vergelijkbaars via Mirrorlink gebruiken ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien handig als men hier ook de info krijgt wat er nodig is aan hardware?

voor B6/ B7/ B8 ?

Welke type(n) DM zijn er?

Extra antennas? 

Blijft het oude BT module in werking of is het overbodig?

 

misschien is er nog meer nodig ?

aangepast door Tikra
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het media systeem is er in meerder uitvoeringen.

Composition Media, zonder ingebouwde navigatie unit en Discover Media met ingebouwde (off-line) navigatie

Daarnaast zijn er versies met en zonder DAB+ 

Ook zijn er versies die ingebouwde WLAN (wifi) hebben.

 

Bluetooth is ingebouwd, dus bestaande bt module onder de stoel kan vervallen.

De BT kan 2 telefoons gelijktijdig koppelen.

 

De meeste Android telefoons kunnen via MirrorLink gekoppeld worden zodat je bij beide type systemen online navigatie kunt aanzetten.

Als je een recent systeem hebt (vana 2016) ondersteunt deze ook CarPlay van iPhone.

Als je de online diensten gebruikt kun je ook diverse muziek apps gebruiken zoals Tune-in en Spotify.

 

Indien je een systeem neemt zonder DAB+ dan is deze kwa antenne aansluiting gelijk aan de RNS510

Quadlock heb je een verloop voor nodig van normale quadlock naar Power Quadlock

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog even ter illustratie. Hier een foto van het scherm als de radio alle bekende typen ondersteunt. Er staat een App-Connect logo ipv t woordje Mirror-Link.

Daarna kom je in een menu waar je de keuze hebt uit Android / CarPlay / MirrorLink

 

 

 

@@Tikra

Het betreft hier B6 en B7 wagens en Golf 5/6 die t zelfde (elektronische) platform hebben.

post-12164-0-38106100-1529042607_thumb.jpg

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

>De meeste Android telefoons kunnen via MirrorLink gekoppeld worden zodat je bij beide type systemen online navigatie kunt aanzetten.

>Als je een recent systeem hebt (vana 2016) ondersteunt deze ook CarPlay van iPhone.

 

Is dat niet gewoon een fw update?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zover ik weet is er geen firmware. Update.

Heb DIV fora over nagelezen, maar kon niets vinden. Systemen van voor 2016 zijn er meer van te vinden.

Zo zoek ik ook nog info of je bijv een Seat versie van vw opstart logo kunt voorzien.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Er zijn wel degelijk updates hoor, voor de Discover Media zeker althans.
Ik had 0245 en heb geupdage naar 0252, voor de B/C units als ook D/E units.

 

Maar ik durf niet te zeggen of dat iets met Mirrorlink te maken heeft.

Als ik nu naar Car-Play menu ga zie ik AndroidAuto, Apple Carply en Mirrorlink staan.
(Maar volgens mij was dat ook al het geval bij 0245 ...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wel Android auto nu maar krijg mirrorlink niet aan de gang met m'n Sony xz1. Ik mag inmiddels een andere mobiel halen, maar weet niet zo goed welke ik nu moet nemen. Apple wil ik sowieso niet maar als ik zoek op mirrorlink of Android auto foon is het aanbod ook niet reuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heb hier Android auto ook aan de praat gekregen op mijn zakelijke telefoon (galaxy A5 2018)

Dus t werkt wel.

Maar moet zeggen dat de CarPlay app mooier is dan Android auto.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Iemand ook al Youtube werkend met beeld. Als ik muziek of Video,s afspeel op m'n mobiel heb ik wel het geluid via de dm maar krijg geen beeld.

Yup via android toestel, weet alleen niet meer hoe ik het gedaan heb.

 

Roy @@thabomb kom er eens in

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

aangepast door Fappie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden