Ga naar inhoud
  • 0

how to vervang stelklep V68


henribb

Vraag

Ik heb een VW Passat B5 - 3BG
Ik heb een foutmelding 1271, probleem met de interieur temperatuur regelklep. dat is klep V68 die in het dashboard zit.

1_) Weet iemand, voordat ik het dashboard ga demonteren, of er een zekering op dat circuit zit?

2_) Is er documentatie hoe de stelmotor het eenvoudigste is te vervangen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste mensen vanochtend ontdekte ik dat de voorruit ontwasseming het niet deed maar dat de lucht uit de dashboard roosters kwam.

Ik heb de auto een keer uitgezet en weer gestart en toen deed ie het weer.

Had ook al geruime tijd een duidelijke klik vanuit het midden van het dashboard zodra ik de auto op contact zette maar nu niet meer.

 

Betreft een TDI Variant uit 2002, ik heb de climatronic recent nog uitgelezen en dat gaf:

 

25B (603) stelmotor verdeelklep voetruimte ontwaseming

4F7(1271) stelmotor (V68) van de temperatuur regelklep

4F8(1272) stelmotor (V70) voor de centrale klep

4FA(1274 stelmotor (V71) van de luchtinlaatklep

 

Welke van deze kleppen zorgt voor de ontwaseming van de voorrruit ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste mensen vanochtend ontdekte ik dat de voorruit ontwasseming het niet deed maar dat de lucht uit de dashboard roosters kwam.

Ik heb de auto een keer uitgezet en weer gestart en toen deed ie het weer.

Had ook al geruime tijd een duidelijke klik vanuit het midden van het dashboard zodra ik de auto op contact zette maar nu niet meer.

 

Betreft een TDI Variant uit 2002, ik heb de climatronic recent nog uitgelezen en dat gaf:

 

25B (603) stelmotor verdeelklep voetruimte ontwaseming

4F7(1271) stelmotor (V68) van de temperatuur regelklep

4F8(1272) stelmotor (V70) voor de centrale klep

4FA(1274 stelmotor (V71) van de luchtinlaatklep

 

Welke van deze kleppen zorgt voor de ontwaseming van de voorrruit ?

 

Als iemand OEM nummers weet hoor ik dat graag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Beste mensen vanochtend ontdekte ik dat de voorruit ontwasseming het niet deed maar dat de lucht uit de dashboard roosters kwam.

Ik heb de auto een keer uitgezet en weer gestart en toen deed ie het weer.

Had ook al geruime tijd een duidelijke klik vanuit het midden van het dashboard zodra ik de auto op contact zette maar nu niet meer.

 

Betreft een TDI Variant uit 2002, ik heb de climatronic recent nog uitgelezen en dat gaf:

 

25B (603) stelmotor verdeelklep voetruimte ontwaseming

4F7(1271) stelmotor (V68) van de temperatuur regelklep

4F8(1272) stelmotor (V70) voor de centrale klep

4FA(1274 stelmotor (V71) van de luchtinlaatklep

 

Welke van deze kleppen zorgt voor de ontwaseming van de voorrruit ?

post-23215-0-05690700-1540907045_thumb.png

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

PS. Kans is groot dat er maar 1tje ettert en daardoor de rest van slag brengt. Misschien wel V71. Deze is redelijk makkelijk los te halen. Deze ook ook voortdurend bezig. Laat hem hangen aan ze stekker en Druk op “recirculatie” Doet hij zijn werk dan is het de klep zelf die vast zit door blaadjes, troep whatever. en dus niet de servo-motor (V) zelf. Kijk voor de gein eerst is onder je interieurfilter. Die klep wordt gestuurd door V71. Spelen met “recirculatie knop” en je ziet hem in 2 fases moeten openen en sluiten. (Binnenste en buitenste klep) Als deze klemt kun je hem (voorlichtig) met je hand helpen. Werkt dat niet dan kijk je naar de service motor. Zoals eerder omschreven. Als de servo motor los is kun je deze kleppen nog makkelijker bewegen omdat ze dan los hangen in het huis. en dus checken op breuken en of andere zaken.

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

V85 Zou kunnen etteren btw. Als je kastje onder je stuur weghaalde kun je hem rechts achts van je pedalen zien zitten. Beetje vet en een paar keer helpen heeft bij mij toen geholpen. Had ook een error in alle kleppen maar er was niet een motortje stuk. Uiteindelijk was het de klep van V71 zelf. Daar zat een breuk in en kwam klem te zitten. Nu die gefixed is zijn alle storingen weg.

 

V85

post-23215-0-21231600-1540909484_thumb.jpeg

post-23215-0-82911200-1540909502_thumb.jpeg

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

V85 Zou kunnen etteren btw. Als je kastje onder je stuur weghaalde kun je hem rechts achts van je pedalen zien zitten. Beetje vet en een paar keer helpen heeft bij mij toen geholpen. Had ook een error in alle kleppen maar er was niet een motortje stuk. Uiteindelijk was het de klep van V71 zelf. Daar zat een breuk in en kwam klem te zitten. Nu die gefixed is zijn alle storingen weg.

 

V85

attachicon.gif44099035-1B38-4340-ABD9-5EF698171B93.jpeg

attachicon.gifDD2B2FEC-4777-4A77-8AB3-645404BCAF9E.jpeg

Dank je voor de tips, ik had al gelezen dat je eerder dit jaar ook hebt zitten prutsen met diverse kleppen in je W8.

Begin maar eens met het interieurfilter, voor de rest heb ik geen gelegenheid en spullen om de zaak los te schroeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

ik heb de motor en toebehoren nieuw liggen heb ik toen gekocht maar niet gebruikt. Het is oem vw.

 

Misschien heb je er wat aan

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Hou ik even in gedachte eerst even kijken of de huidige V70 weer goed aan de praat te krijgen is als die het probleem is.

Heb je ook een OEM nummer voor mij ?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden