Maar nog altijd niet helemaal lekker echt van de auto kunnen genieten.
Hij rijdt en schakelt goed maar om de zoveel tijd heb ie weer wat.
Het begon met stotterende motor, niet werken start/stop, waterpomp kapot.
Het volgende is gedaan afgelopen jaar; volledig beurt, kleppen/inlaat gereinigd, ketting vervangen inc nokkenas en waterpomp. accu vervangen.
Nu heb ik onlangs een motor signaal alert gehad op dashboard.
Waarbij wordt aangegeven dat Cilinder 1 een issue heeft. zie plaatje.
Is dit iets waar ik van moet schrikken ?
Melding is weggehaald omdat het zeer sporadisch is voorgekomen tot zover. Even aankijken, mocht het terugkomen dan weer naar de garage.
Al met al denk ik de auto weg te doen , gezien ik simpelweg vertrouwen erin begin kwijt te raken.
Zelden komt het stotteren (stationair) nog voor. En hij heeft ook best hoog olieverbruik. 10.000 km gereden heb tot zover wel min 5 liter bijgevuld (castrol).
Vraag
KaanDSG
Dag allen,
Nu alweer jaar eigenaar van Passat 2010 1.4 DSG
Maar nog altijd niet helemaal lekker echt van de auto kunnen genieten.
Hij rijdt en schakelt goed maar om de zoveel tijd heb ie weer wat.
Het begon met stotterende motor, niet werken start/stop, waterpomp kapot.
Het volgende is gedaan afgelopen jaar; volledig beurt, kleppen/inlaat gereinigd, ketting vervangen inc nokkenas en waterpomp. accu vervangen.
Nu heb ik onlangs een motor signaal alert gehad op dashboard.
Waarbij wordt aangegeven dat Cilinder 1 een issue heeft. zie plaatje.
Is dit iets waar ik van moet schrikken ?
Melding is weggehaald omdat het zeer sporadisch is voorgekomen tot zover. Even aankijken, mocht het terugkomen dan weer naar de garage.
Al met al denk ik de auto weg te doen , gezien ik simpelweg vertrouwen erin begin kwijt te raken.
Zelden komt het stotteren (stationair) nog voor. En hij heeft ook best hoog olieverbruik. 10.000 km gereden heb tot zover wel min 5 liter bijgevuld (castrol).
aangepast door KaanDSGLink naar reactie
Delen op andere sites
14 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten