Ga naar inhoud
  • 0

Mijn passie is een beetje ziek (cilinder probleem?).


KaanDSG

Vraag

Dag allen,

 

Nu alweer jaar eigenaar van Passat 2010 1.4 DSG

Maar nog altijd niet helemaal lekker echt van de auto kunnen genieten. 

Hij rijdt en schakelt goed maar om de zoveel tijd heb ie weer wat.

 

Het begon met stotterende motor, niet werken start/stop, waterpomp kapot.

Het volgende is gedaan afgelopen jaar; volledig beurt,  kleppen/inlaat gereinigd, ketting vervangen inc nokkenas en waterpomp. accu vervangen.

 

Nu heb ik onlangs een motor signaal alert gehad op dashboard.

Waarbij wordt aangegeven dat Cilinder 1 een issue heeft. zie plaatje. 

Is dit iets waar ik van moet schrikken ? 

 

Melding is weggehaald omdat het zeer sporadisch is voorgekomen tot zover. Even aankijken, mocht het terugkomen dan weer naar de garage.

 

Al met al denk ik de auto weg te doen , gezien ik simpelweg vertrouwen erin begin kwijt te raken.

Zelden komt het stotteren (stationair) nog voor. En hij heeft ook best hoog olieverbruik. 10.000 km gereden heb tot zover wel min 5 liter bijgevuld (castrol).

aangepast door KaanDSG
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Gelukkig doen we vooralsnog niet veel lange afstanden met de auto. Gemiddelde van 1000 km de maand.

Ik heb wel gemerkt dat in de lange ritten (>200 km) olie verbruik sterk toeneemt. En dan ben ik geen slome bestuurder dat zal ook best meespelen.

aangepast door KaanDSG
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Waarom is de nokkenas vervangen dan? en wat is je motorcode?

Nokkenas namen ze standaard mee bij de ketting. Was bij hun een must bij elke ketting vervanging. 

Het was overigens bij VAG car service.

 

Had de codes 

000665 (P0299)laaddrukregeling

008584 (P2188)brandstofber. te rijk bij stationair toerental

000768 (P0300)Cilinderoverslag

000769 (P0301) Cil 1

 

Nu al weken motormng lampje , wordt nog enkel boodschappen met de auto gedaan : ((

 

Edit: 

Tijdens laatste uitlezen werd probleem bij meerdere cilinders geconstateerd. Heb daar even niet de foutcodes bij de hand. 

aangepast door KaanDSG
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Na meerdere bezoekjes verschillende garages conclusie dat probleem toch aanwezig is in de cilinders\compressieverlies door slechte zuigers.

 

Geldt de coulance ook als je bv de distributie ketting hebt laten doen bij een niet service dealer? 

 

Ik heb rond 195k bij aankoop ketting inc nokkenas laten vervangen.

Nu rond 210k meer en meer problemen met motormanagement\olieverbruik\cilinders (had ik voor kettingwissel ook lichtelijk)

 

Nu ga ik woensdag langs de dealer voor controle.

Olieweging en motormanagement uitlezen. (willen ze gewoon ca 240 voor pff ) 

Maar niet dat ze straks zeggen , jah geen coulance want ketting is elders gedaan.. 

 

WIl eigenlijk niet 240 betalen voor een probleem wat al 99% duidelijk is. En waar ik straks een offerte krijg van min 3000 euro voor vervangen zuigers.

Als ik enigszins kans op coulance maak oke dan is het te overwegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wellicht sla je beter de dealer over en laat je er een echte expert naar kijken. Weet niet waar je vandaan komt maar je zou twan @@bandenman of Matthijs @@Vdub eens kunnem bezoeken.

 

Met alle respect voor de meeste dealers en een heel aantal garage’s; ze hebben echt geen flauw idee waar ze moeten beginnen.

 

Succes verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

000665 (P0299)laaddrukregeling

DV lek? (te lage druk)

 

 

008584 (P2188)brandstofber. te rijk bij stationair toerental
000768 (P0300)Cilinderoverslag
000769 (P0301) Cil 1

Allen waarschijnlijk de boosdoener door lekke vacuum/carterslang

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wellicht sla je beter de dealer over en laat je er een echte expert naar kijken. Weet niet waar je vandaan komt maar je zou twan @@bandenman of Matthijs @@Vdub eens kunnem bezoeken.

 

Met alle respect voor de meeste dealers en een heel aantal garage’s; ze hebben echt geen flauw idee waar ze moeten beginnen.

 

Succes verder.

 

Ik kom uit Den Haag. Ik zal het onthouden wellicht neem ik contact op met deze heren.

Vooralsnog wil ik het nog wel via de dealer doen gezien ik toch dat coulance stukje wil proberen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

000665 (P0299)laaddrukregeling

DV lek? (te lage druk)

 

 

008584 (P2188)brandstofber. te rijk bij stationair toerental

000768 (P0300)Cilinderoverslag

000769 (P0301) Cil 1

Allen waarschijnlijk de boosdoener door lekke vacuum/carterslang

 

Weet niet of ik dit eerder heb vermeld hier in dit topic. Heb elke keer wat anders dus ben overzicht een beetje kwijt.

Ik som even de problemen op, en hoor graag je mening daarover.

 

1. auto verbruikt enorm veel olie. 1 liter per 2000 km is gewoon.Na elke lange ritje moet ik even checken.

2. stationair trilt en schokt hij behoorlijk

3. gas pedaal flink indrukken is witte wolk. 

4. plank gas bij optrekken heb ik paar keer knarsend geluid gehad. tot laatst zelfs rook in auto  :neutral:

5. Benzine verbruik is wel normaal. Haal nog steeds gem 1 op 14 waar meerendeel binnenstad.

 

Laatste controles gaven overigens geen problemen in bobines en bougies. Ook na onderling wissel  daarbij geen verbetering.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Update:

Auto is half jaar geleden verkocht aan garage waarbij ik behoorlijk verlies (3k + 1k onderhoud) voor lief heb genomen.

Zie overigens dat hij ondertussen twee eigenaren verder is.. kut auto, is helaas niet meer te redden ben ik bang.. toch jammer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden