Ga naar inhoud
  • 0

schijfremmen/remblokken achter


hudeck

Vraag

Hey luitjes,

 

Nou de beruchte APK staat voor mij weer om de hoek.

Goed dat het er is maar soms een pain in the ass.

 

maar nu komt mijn vraag :

 

welk merk (voor de remschijven en remblokken) is goed voor onze auto's want de ene zegt dit de andere druk een goedkoop merk naar voren.

Toen had ik zoiets nou kan beter mijn mede forum leden de vraag stellen die geloof ik meer dan de verkopers ;))

 

de stappen die ik moet nemen voor het vervangen van de schijfremmen achter blijkt wat meer handelingen nodig te hebben dan het vervangen van de schijfremmen voor

 

Omdat de meeste epb hebben moet je denk ik eerst vcds eraan hangen om de remmen achter in de service stand te zetten.

 

open vcds voor het openen van de remmodule in de service stand.

 

-> open optie 53 - parking module 

-> open optie 04 - basic settings type onder group 007 en druk op Go (wacht dan ongeveer 30sec totdat alles bijna 0A aangeeft. en verlaat dan basic settings)

 

Na het terug drukken van de remzuigers de zuigers terug drukken en men kan de schijven en eventueel de blokken vernieuwen.

 

nadat allemaal is gedaan.

 

breng de achterremmen weer op druk (doormiddel van de rempedaal)

 

open vcds voor het sluiten van de remmodule naar de juiste stand.

 

-> open optie 53 - parking module

-> open optie 04 - basic setting type onder group 006 en klik op go (nu moet je remmotoren horen lopen) (wacht dan ongeveer 30sec totdat alles bijna 0A aangeeft. en verlaat dan basic settings)

 

nu kan je de remmen testen met de achterrem schakelaar.

 

je kan ook de functietest doen.

 

open vcds

 

-> open optie 53 - parking module

-> open optie 04 - basic settings en type onder group 010 en klik op go (nu moet je ongeveer 1 minuut wachten tot dat alles is getest daarna wacht je 30sec en dan sluit je de window)

 

ik hoop dat dit goed is omschreven voor het vervangen van de achterremmen.

als dat nu niet het geval is geef het dan aan.

Want ik wil deze omschrijving in een soort DIY vermelden zodat we er allemaal profijt van hebben en niet meer zoveel hoeven te zoeken ;)

aangepast door hudeck
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb zelf ook gecoate brembo's achter. De schijven bevallen goed. Ik vind alleen de brembo blokken erg stoffen. Het schijnt dat Zimmerman schijven met brembo blokken minder stoffen.

 

Ik zou vooral letten op of de schijf gecoat is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

Ik vind alleen de brembo blokken erg stoffen.

Dat ervaar ik dan niet met mijn Brembo blokken en schijven.

Ligt misschien ook aan de rijstijl of het feit dat de auto elk weekend wordt gewassen alsook de velgen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Helemaal mee eens was mijn trots ook elke week

 

Zat bij auto-onderdelen24.nl te kijken en kwam ik op dit uit volgens mij de juiste keuze.

 

2x Brembo remschijf coated disc line 282mm massief

1x brembo remblokkenset, schijfrem

 

Totaal voor net geen 90€ klaar

 

2fb5276f79ab2c0b24b67612ed2a9635.jpg

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door hudeck
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat ervaar ik dan niet met mijn Brembo blokken en schijven.

Ligt misschien ook aan de rijstijl of het feit dat de auto elk weekend wordt gewassen alsook de velgen..

Het gaat inderdaad pas opvallen als ik de bolide een aantal weken niet gewassen heb. Ik vergelijk het dan met voor. Daar zijn vorig jaar alleen nieuwe remblokken opgekomen van brembo en heb geen idee welke schijf erop zit. Maar ik heb achter veel meer remstof dan voor. Normaliter is het andersom, terwijl achter de remmen zijn gereviseerd en de blokken en schijven direct vervangen zijn.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien dat de combi vooraan dan niet zo optimaal is waardoor achter meer moet opvangen ?

Heb alles in 1 keer vervangen, was de roestende schijven beu en ineens ook de blokken erbij voor de kleine meerkost het maar was. En ook was dat nog de eerste set en dat op 120dkm.

De Brembo zit er nu bijna 45dkm op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Misschien dat de combi vooraan dan niet zo optimaal is waardoor achter meer moet opvangen ?

Heb alles in 1 keer vervangen, was de roestende schijven beu en ineens ook de blokken erbij voor de kleine meerkost het maar was. En ook was dat nog de eerste set en dat op 120dkm.

De Brembo zit er nu bijna 45dkm op.

Hoe bedoel je wulfke?

De schijven voor zijn vorig jaar gedaan?

Bedoel je dat je beter alles (voor en achter) kan vervangen.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, Wulfke bedoelt dat het bij misschien meer stoft achter omdat voor niet optimaal meer remt. Voor jou, het maakt niets uit dat je nu alleen achter vervangt. Je hoeft niet alles in één keer te doen.

Oke dan maakte me al zorgen hahaha.

 

Met stof bedoel je remstof van de brembo blokken op de schijven..

 

Nou meteen maar wat meer besteld dan alleen de schijven en blokken, alle filters (brandstof, interieur, lucht en olie)

Ruitenwissers want ze nemen die altijd met de apk mee en rekenen het dubbele de afzetters.

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

aangepast door hudeck
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier Zimmerman gecoate schijven en ongecoate blokken  :mrgreen: . Remt als een dolle, geeft ook aardig wat stof af, maar ik was de auto nooit. Ik heb tegenwoordig een privé poetser.

 

Als je je schijven gaat vervangen, moet de klauw er vanaf. Doe dat op een brug. Kan best vast zitten en de bereikbaarheid op straat is ruk.

De schijf kan ook aardig vastzitten en je hebt geen goede plek om te rammen.

Neem dan een M10 draadstang (stukkie) en doe die door de vrijgekomen gaten van de remklauw en maak zo met twee moeren een drukstuk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier Zimmerman gecoate schijven en ongecoate blokken :mrgreen: . Remt als een dolle, geeft ook aardig wat stof af, maar ik was de auto nooit. Ik heb tegenwoordig een privé poetser.

 

Als je je schijven gaat vervangen, moet de klauw er vanaf. Doe dat op een brug. Kan best vast zitten en de bereikbaarheid op straat is ruk.

De schijf kan ook aardig vastzitten en je hebt geen goede plek om te rammen.

Neem dan een M10 draadstang (stukkie) en doe die door de vrijgekomen gaten van de remklauw en maak zo met twee moeren een drukstuk.

Ik heb het gewoon op de oprit gedaan. En dat is best te doen. Uiteraard is het op de brug makkelijker.

 

Om de bouten waarmee de remklauw vast zit beter bereikbaar te maken zou je de bout waarmee de draagarm aan de fusee zit los kunnen maken. Hierdoor krijg je al een stuk meer ruimte. Met een wringijzer krijg je de bouten wel los.

aangepast door areikelboom
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het gewoon op de oprit gedaan. En dat is best te doen. Uiteraard is het op de brug makkelijker.

 

Om de bouten waarmee de remklauw vast zit beter bereikbaar te maken zou je de bout waarmee de draagarm aan de fusee zit los kunnen maken. Hierdoor krijg je al een stuk meer ruimte. Met een wringijzer krijg je de bouten wel los.

Maar Martijn heeft naast een privepoetser ook een privebrug denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Brembo rondom incl gecoate schijven van Brembo. Gekocht via eBay.de

Hier ook een complete kit van Brembo onderweg voor de CC

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zelf ook gecoate brembo's achter. De schijven bevallen goed. Ik vind alleen de brembo blokken erg stoffen. Het schijnt dat Zimmerman schijven met brembo blokken minder stoffen.

 

Ik zou vooral letten op of de schijf gecoat is.

Je laat je ook alles wijs maken he

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik was voor de passat 235 euro kwijt incl verzenden. Ook werd ik benaderd dat de voorremblokken die ik besteld had niet gingen passen. Dus hebben ze de juiste toegevoegd.

 

Nu effe wachten, verzenden zijn ze wel traag mee maar heb de tijd

 

Dit is mijn lijstje voor de CC 1.8 TSI bj 2009

32bbcfcf3a42697b82e44eea2ddffa75.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik was voor de passat 235 euro kwijt incl verzenden. Ook werd ik benaderd dat de voorremblokken die ik besteld had niet gingen passen. Dus hebben ze de juiste toegevoegd.

 

Nu effe wachten, verzenden zijn ze wel traag mee maar heb de tijd

 

Dit is mijn lijstje voor de CC 1.8 TSI bj 2009

32bbcfcf3a42697b82e44eea2ddffa75.jpg

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Goed bezig, heb weer iets aangewakkerd. ????????

 

Gereedschap ligt al klaar.

Van kunststof hamer tot mijn accu slagmoersleutel.

Oja en mijn kopervet.

Zit alleen nog te bedenken of ik mijn klauwen een neutrale kleur moet geven om het net wat netter te laten uitzien. (Zwart of zilver)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Goed bezig, heb weer iets aangewakkerd. ????????

 

Gereedschap ligt al klaar.

Van kunststof hamer tot mijn accu slagmoersleutel.

Oja en mijn kopervet.

Zit alleen nog te bedenken of ik mijn klauwen een neutrale kleur moet geven om het net wat netter te laten uitzien. (Zwart of zilver)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Och maandag al besteld hoor

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou vandaag 2 pakketten ontvangen.

Van ruitenwissers, filters, schijven en blokken.

 

Dus morgen een leuke klusdag.

Nog wat adviezen of aandachtspunten

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja dikke moker

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden