Ga naar inhoud
  • 0

Elektrisch inklapbare spiegels B7 in B6 werken niet op de AB (Update: Opgelost)


StyloM

Vraag

Hoi allemaal, 

Niet lang geleden ben ik geholpen door een paar toppers (Jan en Rob) van het forum met de installatie van B7 elektrisch inklapbare spiegels op mijn B6. 
Alles is netjes omgepind en werkt top, althans via de bediening in de deur. Alleen komen we nu even ergens niet uit....
In VCDS zijn de adaption zaken niet zichtbaar zoals ze er in horen te staan, zodat je de afstandbediening kunt instellen bijv en kunt instellen bij uitklappen bij sleutel in contact bijv.
De raammotor nummers zijn: 3AA959701-A (links) & 3AA959702-A (rechts) 
Heeft iemand enig idee hoe dit op te lossen en waar dit aan ligt? 

Ze werken voor de rest helemaal goed, dus daar ben ik in ieder geval blij mee, maar met de afstandbediening zou toch net wat relaxer zijn.... :neutral:  

Alle input is welkom!

 

Alvast bedankt mensen. :thumb: 

Mvg,
StyloM

aangepast door StyloM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Zou dat niet te maken kunnen hebben met Can of Lin bus type. Wat is het bouwjaar van de auto.

Hoi Jan, geen idee.. mijn auto is CAN (hadden we toen ook gechecked), kan het zijn dat de spiegels LIN zijn of zeg ik iets geks nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dat is naar mijn weten alleen van belang voor de achter spiegels.

Heb je een originele VCDS kabel gebruikt of een kloon?

Originele, bij Rob..

Heb je de route misschien waar je moet kijken? Anders kijk ik met mijn eigen kabel nogmaals of deze opties worden weergegeven.

Probleem was namelijk dat de lijsten die we moesten hebben er niet bij stonden...

 

(@@Passat Rdi kun je mij die route ff sturen anders waar ik naartoe moet in vcds, dat ik t ff probeer via hier)

aangepast door StyloM
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik weet dat Ivan ( @@bgtdi ) soortgelijk fenomeen had. Ook het juiste type raam motoren erin maar ook in het adaption menu totaal andere instellingen dan welke in de how to staan.

Hij is dan eens bij vag techniek langs geweest voor onderhoud ofzo en dan heeft Erick het voor hem geregeld. Destijds ook gevraagd wat er uiteindelijk is aangepast maar nooit een antwoord op gekregen.

Dus hun kunnen het wel regelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Via module bestuurdersdeur naar adaptions

 

Ok, ik ga eens kijken of die lijst even kort is als bij de vorige keer... 

 

Ik weet dat Ivan ( @@bgtdi ) soortgelijk fenomeen had. Ook het juiste type raam motoren erin maar ook in het adaption menu totaal andere instellingen dan welke in de how to staan.

Hij is dan eens bij vag techniek langs geweest voor onderhoud ofzo en dan heeft Erick het voor hem geregeld. Destijds ook gevraagd wat er uiteindelijk is aangepast maar nooit een antwoord op gekregen.

Dus hun kunnen het wel regelen.

Aah ok, top! Ik zal eens kijken of ik Erick kan bereiken hierover. Toevallig lid hier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1.Selecteer [42-Door Elec, Driver]
2.Klik [security Access - 16]
3.Voer de code "04354" in en klik op "Do it!"
4.Als je terug bent op vorige menu, klik hier op [Adaptation -10]
5.Selecteer hier het volgende kanaal: (9)-System_Parameter_0-System Parameter Byte8 (het zit wel beetje ver naar beneden, wees geduldig)
6.Als je het hebt geselecteerd, dan zie je dat de waarde 90 is. Je hebt hier 2 opties : 1.95 - Slot knopje ingedrukt houden om je spiegels te laten klappen en uitklappen bij motor aan.
2.99 - Slot knopje ingedrukt houden om je spiegels te laten klappen en uitklappen bij openen van deur.

7.Klik op "Do it!" en vervolgens op "Yes"
8.Je krijg een bericht te zien dat het is geaccepteerd, klik "OK" en controleer de waarde wat je hebt gewijzigd.
9.Je bent klaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

1.Selecteer [42-Door Elec, Driver]

2.Klik [security Access - 16]

3.Voer de code "04354" in en klik op "Do it!"

4.Als je terug bent op vorige menu, klik hier op [Adaptation -10]

5.Selecteer hier het volgende kanaal: (9)-System_Parameter_0-System Parameter Byte8 (het zit wel beetje ver naar beneden, wees geduldig)

6.Als je het hebt geselecteerd, dan zie je dat de waarde 90 is. Je hebt hier 2 opties : 1.95 - Slot knopje ingedrukt houden om je spiegels te laten klappen en uitklappen bij motor aan.

2.99 - Slot knopje ingedrukt houden om je spiegels te laten klappen en uitklappen bij openen van deur.

7.Klik op "Do it!" en vervolgens op "Yes"

8.Je krijg een bericht te zien dat het is geaccepteerd, klik "OK" en controleer de waarde wat je hebt gewijzigd.

9.Je bent klaar...

Bedankt voor de lijst Jan! 

Ik ga het vanmiddag even proberen... Ik hou u op de hoogte

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zijn 3aa motoren hebben een andere sw die wij normaal gebruiken in de auto zijn adaption kanalen zijn er ook maar 60 ipv 500. Ben er gewoon van overtuigd dat er een andere b7 motor in moet die echt van een b7 is geweest

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik twijfel geen seconde aan de kunde van Rob dus ik weet wel zeker dat hij die adaptielijst heeft nagekeken. Maar net als bij Ivan klopte de adaptielijst ook niet bij hem. Hij kon wel het desbetreffend kanaal vinden maar er stond een totaal andere waarde in dan wat er in de how to staat.

 

Ik weet niet of het kan maar kan je via VCP geen andere soft erin stoppen Rob ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik twijfel geen seconde aan de kunde van Rob dus ik weet wel zeker dat hij die adaptielijst heeft nagekeken. Maar net als bij Ivan klopte de adaptielijst ook niet bij hem. Hij kon wel het desbetreffend kanaal vinden maar er stond een totaal andere waarde in dan wat er in de how to staat.

 

Ik weet niet of het kan maar kan je via VCP geen andere soft erin stoppen Rob ?

Dat zal misschien kunnen nog inderdaad.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Guys, een update, ik heb net met het lijstje dat Jan net aangaf het nogmaals geprobeerd, maar dan met mijn eigen VCDS en het heeft gewerkt! :D

Meen je niet. Wat was de waarde voor heen dan.

 

Wel mooi dat het werkt.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Meen je niet. Wat was de waarde voor heen dan.

 

Wel mooi dat het werkt.

Dat meen ik gelukkig wel haha, de waarde was exact zoals in de lijst, 90 dus. Veranderd naar 95. Was ook een hele andere lijst dan we bij jou zagen man, het was idd die hele lange lijst... 

 

Bedankt voor je hulp nogmaals Rob!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Guys, een update, ik heb net met het lijstje dat Jan net aangaf het nogmaals geprobeerd, maar dan met mijn eigen VCDS en het heeft gewerkt! :D

Heeft gewerkt en nu dus niet meer

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de nieuwere versies van VCDS lijkt deze optie eruit te zijn. Ronald en ik zijn dit ook al tegen gekomen.

 

Ik heb nu 17.2 en 18.1 naast elkaar draaien, zodat ik ook dit nog kan instellen bij iemand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft gewerkt en nu dus niet meer

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

haha ik dacht er nog aan maar er moest weer iemand zijn die hierop zou wijzen :P 

Bij deze, het werkt bij deze!  :grin:

 

In de nieuwere versies van VCDS lijkt deze optie eruit te zijn. Ronald en ik zijn dit ook al tegen gekomen.

 

Ik heb nu 17.2 en 18.1 naast elkaar draaien, zodat ik ook dit nog kan instellen bij iemand.

Dit is het vermoeden dat ik idd had, vandaar dat ik het toch nog even met mijn eigen VCDS wou controleren.... Hebben we weer wat geleerd met zn allen :P 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In de nieuwere versies van VCDS lijkt deze optie eruit te zijn. Ronald en ik zijn dit ook al tegen gekomen.

 

Ik heb nu 17.2 en 18.1 naast elkaar draaien, zodat ik ook dit nog kan instellen bij iemand.

Klopt als een bus, hier ook oude en nieuwe vcds draaiend

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden