Ga naar inhoud
  • 0

Verschil Climatronic unit Gen 2 of Gen 3?


StyloM

Vraag

Beste mensen, ik kom er even niet uit... Ik heb momenteel een Gen 1 climatronic unit erin zitten, die met het blauwe achtergrondlicht (inclusief gekraak :P ) en hoorde dat je met een Gen 2 of 3 dit gekraak kunt verhelpen. 
Nu kan ik via de zoekfunctie niets vinden op ''Gen 2'' of ''Gen 3''. 
Welke moet ik nou hebben van de 2 en wat is het verschil praktisch gezien. Enkel de looks? Klopt het dat Gen 2 de B7 en Gen 3 de B8 versie is? 

Hoop wat duidelijkheid hierover te krijgen via deze topic. Bedankt voor uw input.

Mvg,
StyloM

aangepast door StyloM
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Beste mensen, ik kom er even niet uit... Ik heb momenteel een Gen 1 climatronic unit erin zitten, die met het blauwe achtergrondlicht (inclusief gekraak :P ) en hoorde dat je met een Gen 2 of 3 dit gekraak kunt verhelpen. 

Nu kan ik via de zoekfunctie niets vinden op ''Gen 2'' of ''Gen 3''. 

Welke moet ik nou hebben van de 2 en wat is het verschil praktisch gezien. Enkel de looks? Klopt het dat Gen 2 de B7 en Gen 3 de B8 versie is? 

 

Hoop wat duidelijkheid hierover te krijgen via deze topic. Bedankt voor uw input.

 

Mvg,

StyloM

Ik snap er helemaal niets meer van, volgens mij hebben wij het hier al overgehad en net nog in een PM en is mijn clima 2 incl blende beschikbaar.

Waarom dan nog hier een bevestiging?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/43423-vraag-ombouw-clima-naar-gen-2-geheugen-kwijt/

 

Zie hier voor uiterlijk van clima gen 2; in de post staat ook een link naar een andere post, met uitleg en beelden van gen 3. Daar kan je volgens mij al je vragen teruglezen.

Bedankt voor de link!

 

Ik snap er helemaal niets meer van, volgens mij hebben wij het hier al overgehad en net nog in een PM en is mijn clima 2 incl blende beschikbaar.

Waarom dan nog hier een bevestiging?

Dat staat er los van @, ik probeer even wat kennis hierover op te doen. Heb er niet echt op ingelezen, zoek geen bevestiging dus, meer wat vragen beantwoord krijgen waar ik nog geen antwoord op heb.  :thumb: Herinner iets van een tijd geleden dat de Gen 2 meer dat probleem oplost van dat gekraak dan de Gen 3..?

aangepast door StyloM
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de link!

 

Dat staat er los van @, ik probeer even wat kennis hierover op te doen. Heb er niet echt op ingelezen, zoek geen bevestiging dus, meer wat vragen beantwoord krijgen waar ik nog geen antwoord op heb.  :thumb: Herinner iets van een tijd geleden dat de Gen 2 meer dat probleem oplost van dat gekraak dan de Gen 3..?

duidelijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Bedankt voor de link!

 

Dat staat er los van @, ik probeer even wat kennis hierover op te doen. Heb er niet echt op ingelezen, zoek geen bevestiging dus, meer wat vragen beantwoord krijgen waar ik nog geen antwoord op heb. :thumb: Herinner iets van een tijd geleden dat de Gen 2 meer dat probleem oplost van dat gekraak dan de Gen 3..?

Broer ik zou de gen2 nemen ipv de gen3 .

Waarom ik dit zeg is omdat bij mij de gen3 inzat en het is een mooie ding.

 

Maar het geluid op stand 1 blijft met tikken met als gen1 alleen klein beetje minder....en bij de gen2 is het helemaal weg het getik.

 

Je mag het bij mij horen in standje 1.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Broer ik zou de gen2 nemen ipv de gen3 .

Waarom ik dit zeg is omdat bij mij de gen3 inzat en het is een mooie ding.

 

Maar het geluid op stand 1 blijft met tikken met als gen1 alleen klein beetje minder....en bij de gen2 is het helemaal weg het getik.

 

Je mag het bij mij horen in standje 1.

Hola brother, ja dat hoorde ik dus een tijd geleden ergens maar kon me dit niet echt goed voor de geest halen... Dus idd de Gen 2 is praktischer gezien het gekraak dan weg is.. 

Ik ga voor de Gen 2, dat is zoiezo wat ik van plan was... 

Die kun je toch ook die staging functie geven of niet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee broer die heeft geen stagefunctie, als je mag kiezen....wat zou je kiezen gen2 zonder geratel of gen3 met stagefunctie met geratel.

 

Ik had het met kou erover geh af bij de meeting van Tikra, daar had ik de gen2 bij mij ingeplaatst

Zoiezo de Gen 2 man haha

 

Aaah ok, dacht ik al! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

t enige nadeel van Gen2 is dat deze de temperatuur niet per halve graad instelbaar heeft.

Bij Gen1 en Gen3 is dat wel t geval en ik zat bij Gen2 altijd te klooien met graadje hoger / lager . heb ik nu geen last meer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

t enige nadeel van Gen2 is dat deze de temperatuur niet per halve graad instelbaar heeft.

Bij Gen1 en Gen3 is dat wel t geval en ik zat bij Gen2 altijd te klooien met graadje hoger / lager . heb ik nu geen last meer van.

 

Dat heb ik voor lief genomen ,liever dit dan dat getik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

t enige nadeel van Gen2 is dat deze de temperatuur niet per halve graad instelbaar heeft.

Bij Gen1 en Gen3 is dat wel t geval en ik zat bij Gen2 altijd te klooien met graadje hoger / lager . heb ik nu geen last meer van.

Tja, first world problems.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

t enige nadeel van Gen2 is dat deze de temperatuur niet per halve graad instelbaar heeft.

Bij Gen1 en Gen3 is dat wel t geval en ik zat bij Gen2 altijd te klooien met graadje hoger / lager . heb ik nu geen last meer van.

Merk jij die halve graad Alle?

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden