Ga naar inhoud

B8 Variant: Alles-/dakdragers origineel VW of Thule? ivm fluiten


nl-x

Aanbevolen berichten

Ik heb me laatst bij een Halfords laten informeren over dakdragers. En het gesprek beperkte zich tot Thule.

Er zouden meerdere varianten zijn en bij sommige moet je uitkijken dat je geen hinderlijk gefluit krijgt als je aan het rijden bent.

Aerodynamische vorm en materiaal zouden daarop van invloed zijn.

 

Maar bij Volkswagen hebben ze ook eigen merk originele allesdragers voor ongeveer hetzelfde geld.

Ik kom er alleen niet achter of dit dus fluit als je er mee op de weg rijdt.

Kan iemand dit uit ervaring zeggen?

 

En als ik dan toch bezig ben: weet iemand of de dakkoffers van Volkswagen (origineel) en Thule Alpine kwalitatief hetzelfde zijn?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik al jaren alleen maar Thule, RR onder de dak-dragers, koffers, bike carriers etc.

Het kost wat maar dan heb je ook wat, voor mij een No-Brainer, Thule only.

 

Heb nog een complete Thule set voor een Passat Variant liggen....................Passat heb ik niet meer.

 

https://www.thule.com/nb-no/no/roof-rack/car-racks/thule-smartrack-794-_-794000

 

Nooit geen ernstig gefluit gehoord.

aangepast door Nitro68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op mijn 3c sedan destijds (inmiddels een variant) had ik ook Thule. Aero twin ofzo, ff de naam kwijt. Maar die fluiten ook hoor op een gegeven moment als je boven 90-100 km/h komt.

 

Met een dakkoffer erop is het soms gek genoeg minder maar desalniettemin hoor je gefluit.

 

Ik wil zelf in de eerste auto zitten met dragers + koffer dat je geen gefluit hoort

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nooit echt last van gehad van dat gefluit.

Nu moet ik zeggen dat ik nooit met dakdragers zonder dakkoffer gereden heb.

Je hoort altijd wel dat er wat boven op het dak zat, maar hinderlijk was het zeker niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch nooit echt last van gehad van dat gefluit.

Nu moet ik zeggen dat ik nooit met dakdragers zonder dakkoffer gereden heb.

Je hoort altijd wel dat er wat boven op het dak zat, maar hinderlijk was het zeker niet.

En het maakt uiteraard uit wat voor een dakkoffer het is (omvang/formaat). Ik heb er een van 530 liter hahahaha. Hapro Traxer 8.6 brilliant black. Schotterend ding.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb her en der al gelezen dat het gefluit ook kan komen als de dakdragers net op de verkeerde plek zijn gemonteerd. Dus heb je al aerodynamische, aluminium Thule dakdragers op het dak, en fluiten ze nog steeds? Monteer ze dan net op een andere plek. Begin met de voorste dakdrager 10 cm naar voren of naar achteren te schuiven.

 

@@JoeriVdH : jij hebt dus originele en ze fluiten? Wil je laten weten of het fluiten ophoudt als je de dakdragers verschuift naar voren/achteren zoals hierboven beschreven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier Thule Aerobars in gebruik (met afgeronde voor- en achterkant). Nog nooit gemerkt dat er geluid vanaf komt (maar ik rijd ook maar zelden harder dan 130).
Ik zet ze altijd maximaal voor en achter (dat is de meest stabiele bevestiging).

Hbe je gezien dat er nu ook Wingbars zijn? Profiel als een vliegtuigvleugel. Ik neem aan dat die extreem stil zullen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb her en der al gelezen dat het gefluit ook kan komen als de dakdragers net op de verkeerde plek zijn gemonteerd. Dus heb je al aerodynamische, aluminium Thule dakdragers op het dak, en fluiten ze nog steeds? Monteer ze dan net op een andere plek. Begin met de voorste dakdrager 10 cm naar voren of naar achteren te schuiven.

 

@@JoeriVdH : jij hebt dus originele en ze fluiten? Wil je laten weten of het fluiten ophoudt als je de dakdragers verschuift naar voren/achteren zoals hierboven beschreven?

Dat is een interessante en ga ik uitproberen!

 

Hier Thule Aerobars in gebruik (met afgeronde voor- en achterkant). Nog nooit gemerkt dat er geluid vanaf komt (maar ik rijd ook maar zelden harder dan 130).

Ik zet ze altijd maximaal voor en achter (dat is de meest stabiele bevestiging).

 

Hbe je gezien dat er nu ook Wingbars zijn? Profiel als een vliegtuigvleugel. Ik neem aan dat die extreem stil zullen zijn.

Ik heb (had) de wingbars op mn sedan. Fluit ook. Nu de originele VW op mn variant (net zo).

 

Grote kans dat het helpt met de andere tip. Ga ik eens uitproberen.

 

Ik weet niet wat maximaal voor en achter is? Officieel heb je bevestigingsplekken omdat het chassis en bevestiging daar het sterkst is. Zodat die niet door G krachten bij een noodstop gelanceerd wordt doordat er iets afbreekt.

 

Maar ik zou wel fluitloos willen hahaha

 

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb her en der al gelezen dat het gefluit ook kan komen als de dakdragers net op de verkeerde plek zijn gemonteerd. Dus heb je al aerodynamische, aluminium Thule dakdragers op het dak, en fluiten ze nog steeds? Monteer ze dan net op een andere plek. Begin met de voorste dakdrager 10 cm naar voren of naar achteren te schuiven.

 

@@JoeriVdH : jij hebt dus originele en ze fluiten? Wil je laten weten of het fluiten ophoudt als je de dakdragers verschuift naar voren/achteren zoals hierboven beschreven?

 

@@nl-x : ik heb een berline, daarbij passen de dakdragers in 2 kleine gaatjes bovenaan in de deuropening. Ik kan ze dus niet verschuiven van voor naar achter.

https://drive.google.com/open?id=132U0ON3YlgjEIINKXQMXSzUPDNEbTm4X

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@nl-x : ik heb een berline, daarbij passen de dakdragers in 2 kleine gaatjes bovenaan in de deuropening. Ik kan ze dus niet verschuiven van voor naar achter.

https://drive.google.com/open?id=132U0ON3YlgjEIINKXQMXSzUPDNEbTm4X

Klopt idd bij een sedan heb je geen keus.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn idee zijn het ook niet de stangen die voor het fluiten zorgen maar juist de voetjes waar de stangen op gemonteerd zijn.

Op onze 3bg had ik goedkope dingen van montblanc en die maakten relatief weinig geluid. Voordeel van dat je ze op een dakrail monteerd en niet zoals bij een sedan op je dak zelf denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden