Ga naar inhoud
  • 0

Welke bandenspanning voor B7?


dsgdriver

Vraag

Hoi iedereen,

 

Op de tankklep van mijn B7 wordt 2.2 voor en 2.2 achter aangeraden (bij minimum belading). Dit lijkt me een beetje te weinig, dus gebruik ik standaard 2.6 bar voor & achter. Kan dit kwaad? En waarom raden ze zo'n lage spanning aan?

 

(Heb er nu 205/55/16 banden op zitten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

2,6 bar voor de genoemde maat is een prima bandenspanning, meestal 0,5bar hoger dan aangeven. Wil je meer comfort dan verlaag je de spanning naar 2,2bar gaat je circuitrijden dan nog iets lager, omdat dan de banden warmer worden en vanzelf de spanning oploopt.

 

Probeer het anders gewoon uit, maar ga niet te hoog of te laag, anders slijt je band veels te hard en op een verkeerde manier. Ga een week rijden met 2,6 en kijk hoe het bevalt. Er staat ook een maximale druk bij koude toestand op de band. Wat ook van belang is de belading van de auto vol beladen hogere spannning.

 

Ik hoop zo alles te onderbouwd te hebben. En het is heel persoonlijk wat jezelf de prettigste bandenspanning vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Reden dat ik 3.0 rondom heb is dat ik eerder met lagere bandenspanning reed en telkens de binnen- en buitenzijde van de band sneller sleet dan het middan van het rijvlak. Na het verhogen van de banden spanning van 2.6 naar 3.0 bar is dit probleem grotendeels opgelost. De binnenkant slijt nog weel harder maar dit komt door de verlaging. Auto wordt jaarlijks uitgelijnd.

 

Zo goed Reinier?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Reden dat ik 3.0 rondom heb is dat ik eerder met lagere bandenspanning reed en telkens de binnen- en buitenzijde van de band sneller sleet dan het middan van het rijvlak. Na het verhogen van de banden spanning van 2.6 naar 3.0 bar is dit probleem grotendeels opgelost. De binnenkant slijt nog weel harder maar dit komt door de verlaging. Auto wordt jaarlijks uitgelijnd.

 

Zo goed Reinier?

Wat doet de verlaging zodat de binnenkant harder slijt?

 

Ik heb namelijk ook verlaagd (AP schroefset).

 

Gewoon uit interesse, hou er van om mn inzicht te verreiken. Om dingen te snappen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat doet de verlaging zodat de binnenkant harder slijt?

 

Ik heb namelijk ook verlaagd (AP schroefset).

 

Gewoon uit interesse, hou er van om mn inzicht te verreiken. Om dingen te snappen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Of ik het op de juiste manier uitleg weet ik niet, maar door verlaging krijgen de wielen iets meer camber waardoor ze meer op het binnenste deel van de band rijden. Denk maar aan die extreem verlaagde golfjes op air waar de banden bijna diagonaal onder de auto zitten.

 

Er is hier vast iemand die dit technisch kan onderbouwen/ontkrachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het wiel komt bij verlaging meer 'onderuit' te staan omdat er met een driehoek gewerkt wordt : onder een scharnierarm en boven een vast punt (bevestiging veerpoot). Wanneer je de veerpoot korter maakt (verlaging dus) is de onderste arm in vergelijking tot de veerpoot te lang en komt het wiel schuin te staan.

 

Bij een ophanging met twee armen (die vormen dan een rechthoek of parallellogram) blijft het wiel altijd in dezelfde hoek t.o.v. de weg staan.

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden