Ga naar inhoud
  • 0

Tips gezocht voor beste slijtvaste zomerbanden?


StyloM

Vraag

Hoi allemaal, 

Ik  ben op zoek naar een nieuwe set zomerbanden in de maat 235/40/18. (Is 225/40/18 of 225 in een andere maat ook mogelijk 225/45/18 bijv?)
Hiervoor kom ik er even niet uit betreft het merk en model. Er staat zoveel discussies online en daarom zie ik het liefst ervaringen van het passat forum even ook voor ik een set aanschaf. 

Wat is voor jullie de beste zomerband die tevens niet zo snel slijt.
Ik had de volgende merken en modellen in gedachten, maar daar zijn zoveel meningen over waardoor ik niet zeker ben van welke nou te nemen:
- Michelin Pilot Sport 3 (of 4) 
- Continental Sportcontact 3 (of 5) 

Mvg,
StyloM 

aangepast door StyloM
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb 5 jaar op milestone green sport 245 45 r18 gereden. Voor mij de ideale Band en ook kwa prijs. Heeft het zelfde lijn profiel als mischellin pilot sport.

Denk 245/40/18

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Best opmerkelijk dat A merk banden zulke slechte ervaringen scoren.... Michelin was toch altijd een naam dat gekoppeld was aan kwaliteit en zo ook Continental.... 
Nu lijkt er niets meer over bijna, behalve de prijs dan.... Wat heb je aan een top grip maar zeer snel slijtage.... Ik lees zelfs verhalen over in een paar maanden paar mm verder te zijn... (Conti SC5)

Over de Michelin lees ik minder slechte ervaringen valt me wel op....

Hier in de topic zie ik een aantal namen voorbij komen, Hancook, GoodYear F1 en Pirelli... 

Ik denk dat het handig is dat ik even omschrijf wat ik belangrijk vind... 
1. Zeer goede grip (Dus dan kom ik al gauw bij een sportband uit denk ik?) 
2. Slijtvast 
3. Goed voor nat en droog wegdek (ook oneven wegen, stenig etc (basically alles buiten de grenzen, dus niet perfect asfalt ala NL MRB land :P
4. Geen winterband geluiden, dus een stille band.. Momenteel heb ik de Dunlop Sportmaxx rt2 eronder liggen, compleet geluidsvrij, rijden top verder, alleen interesse om te kijken of er alternatieven zijn, vandaar deze topic... 

Enige simpele suggesties, merk en model? 
Welke wint van de 3 bovengenoemde trouwens, Hancook Ventus V12 Evo 2, GoodYear F1 of die Pirelli P7?

aangepast door StyloM
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je merkt al, dat bij banden de voorkeur/ advies vaak per persoon verschilt.

Logisch ook o.dat rijstijl en vetwachtingen natuurljk ook per persoon verschillen.

 

Maar afgaande op wat jij omschrijft, zou ik voor de Goodyear Eagle F1 Asymetric gaan (heb ik vorig jaar ook gekocht).

Is een relatief stille band met goede grip op droog en nat wegdek. Naar mijn mening goed slijtvast.

 

 

Zijn niet de goedkoopste maar het zeker waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je merkt al, dat bij banden de voorkeur/ advies vaak per persoon verschilt.

Logisch ook o.dat rijstijl en vetwachtingen natuurljk ook per persoon verschillen.

Maar afgaande op wat jij omschrijft, zou ik voor de Goodyear Eagle F1 Asymetric gaan (heb ik vorig jaar ook gekocht).

Is een relatief stille band met goede grip op droog en nat wegdek. Naar mijn mening goed slijtvast.

Zijn niet de goedkoopste maar het zeker waard.

Dat heb ik zeker gemerkt idd dat de meningen zijn verdeeld haha. Ik zag zelfs in zowel nationale als internationale bandtests dat het merk Continental toch op hoogste posities vaak eindigt, en ook Michelin... dus het lijkt me een persoonlijke zaak idd..

Maar zeker interessant om meningen te peilen hierin..

 

@@StyloM ben je tevreden over de banden die je er nu onder hebt, schaf die dan weer aan. Een band is persoonlijk. Maar meestal gaat een zeer goede grip niet samen met slijtvast van een band :)

Idd, goede tip ook... en betreft jouw laatste punt las ik net toevallig op een site:

"Beste compromis levert beste band.

Juist die onderlinge samenhang is belangrijk want veel eigenschappen van een band zijn strijdig. Zo gaat het verbeteren van de grip ten koste van de slijtvastheid (kijk maar naar formule 1 banden, fantastische grip maar slechts voor 15 rondjes). Elke bandenfabrikant moet zodoende een compromis tussen allerlei strijdige eigenschappen vinden. In de bandentest wordt beoordeeld hoe goed een fabrikant erin geslaagd is een veilig en duurzaam compromis te vinden."

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Prestaties en ervaringen hangen denk ik ook sterk af van type voertuig en daarmee de bestuurder.

Priusrijder is geen passatrijder.

Lees veel goeie dingen over de GY Eagle. In Duitsland voordelig. Iemand ervaring met import uit Duitsland?

Suggestie voor een site anders dan Ebay?

 

Vond zelf deze:

https://m.ebay.de/itm/GOODYEAR-EAGLE-F1-ASYMMETRIC-3-225-40-R18-92Y-XL/262935807947?fits=Reifenbreite%3A225%7CReifenquerschnitt%3A40%7CZollgröße%3A18&epid=1552472485&hash=item3d383207cb:g:nnQAAOSwTM5Y76QX

aangepast door Harrynak63
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

"the stock tyres were Contintental Sportcontact 3 - which I found were loud on many surfaces and in the wet completely unpredictable. these tyres lasted to 16,000 and returned about 42mpg."

@@Rachid17 +2

Een review waarin de onvoorspelbaarheid op glad wegdek blijkt idd... en de snelle slijtage van dit type band...

Het blijft een apart verhaal die sport banden...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

"the stock tyres were Contintental Sportcontact 3 - which I found were loud on many surfaces and in the wet completely unpredictable. these tyres lasted to 16,000 and returned about 42mpg."

@@Rachid17 +2

Een review waarin de onvoorspelbaarheid op glad wegdek blijkt idd... en de snelle slijtage van dit type band...

Het blijft een apart verhaal die sport banden...

En die zelfde band heeft er 40.000 km bij mij onder gezeten en zelfs met minder dan 1,6mm (oeps) gaven deze nog goed grip op natwegdek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Buitenlandse revieuws kan eigenlijk niks mee.

Als je Belgie en Duitsland inrijd voel je gelijk het verschil tussen de NL zoab en nou ja noem maar wat daar ligt.

Wat ik wil zeggen is dat een band anders reageerd op verschillende onder grond.

Zou dus meer de ervaringen in NL bekijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En die zelfde band heeft er 40.000 km bij mij onder gezeten en zelfs met minder dan 1,6mm (oeps) gaven deze nog goed grip op natwegdek.

 

Dit bedoel ik nou.... Zoveel verschillende meningen hierover... 

Sportcontact 3 was ook een betere band in vergelijking met de SC5. Maar dat is mijn bescheiden mening

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Ja, dit heb ik vaker gelezen idd... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Je leest overigens zoveel tegenstrijdige berichten over de A merken die vaak in de top 4 staan, voornamelijk als het over Continental gaat, dat je zou denken dat er wat ''enveloppen'' bij de reviewerts onder de deur geschoven worden..... 
Zou niet onwaarschijnlijk zijn gezien het een zeer belangrijke en gigantische markt betreft.... En waar grote belangen zijn, zijn ook altijd ''enveloppen''... :P 
Maar, ik bemoei niet...  

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Buitenlandse revieuws kan eigenlijk niks mee.

Als je Belgie en Duitsland inrijd voel je gelijk het verschil tussen de NL zoab en nou ja noem maar wat daar ligt.

Wat ik wil zeggen is dat een band anders reageerd op verschillende onder grond.

Zou dus meer de ervaringen in NL bekijken

Das zeker waar, maar aantal tests vergelijken van bijv. ADAC etc geeft je wel een beter beeld.

 

Ik rij op mijn 2e set Nexen nfera su1 19” banden en bevallen goed. Slijtage is wel iets hoger maar daar is de prijs dan ook naar. Voorheen Vredestein Ultrac Vorti gereden, ook erg tevreden over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Prestaties en ervaringen hangen denk ik ook sterk af van type voertuig en daarmee de bestuurder.

Priusrijder is geen passatrijder.

Lees veel goeie dingen over de GY Eagle. In Duitsland voordelig. Iemand ervaring met import uit Duitsland?

Suggestie voor een site anders dan Ebay?

 

Vond zelf deze:

https://m.ebay.de/itm/GOODYEAR-EAGLE-F1-ASYMMETRIC-3-225-40-R18-92Y-XL/262935807947?fits=Reifenbreite%3A225%7CReifenquerschnitt%3A40%7CZollgröße%3A18&epid=1552472485&hash=item3d383207cb:g:nnQAAOSwTM5Y76QX

Tirendo?
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Fulda SportControl 2 : https://banden.autoweek.nl/fulda/sportcontrol-2/225-45-r17-91y-227546/

Iemand deze al es geprobeerd? Weinig herrie, redelijk zuinig en de prijs valt ook mee als je 235/35/19 moet hebben. :wink:


Ik heb Conti PremiumContact 6 op mijn 17" setje. Grip is prima en het rijdt ook lekker zuinig, maar ik vond ze na een tijdje toch wel wat luidruchtig worden en ik heb ook de indruk dat ze op de achteras de neiging hebben te gaan cuppen. Op buitenlandse CC pagina's lees ik ook dat ze vaak om de zoveel duizend km de wielen voor en achter wisselen om dit te voorkomen.

Ik heb Pirelli ZeroNero op mijn 18" setje. Grip is ook hier goed, maar wel een aanzienlijk hoger verbruik dan de Conti's (zelfde maat qua loopvlak) en ook wat luidruchtiger dan toen de PremiumContact 6 er net onder zat. Echter tot nu toe nog geen cupneigingen gemerkt, dus dat is wel prettig.

 

En ik heb Conti SportContact op mijn 19" setje. Beetje dezelfde punten als de Pirelli's: prima grip maar wat meer verbruik en geluid dan de PremiumContacts. Vandaar dat ik nu overweeg om die Fulda's es te proberen of - als dat niks is - maar eens te kijken naar Goodyear (ook die hebben een C rating qua verbruik + maken wat minder geluid).

aangepast door OmeRoon
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vorig seizoen Nexen Nfera su1 als zomersloffen gebruikt, maar niet tevreden over de ongelijkmatige slijtage en het cuppen. Nu ligt er Hankook zomerrubber onder, deze voelen goed en geven vooralsnog geen afwijken slijtagepatroon te zien.

 

Bandemaat 235/45/17

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Sorteren naar  Merk Grootte Prijs Profiel Klantbeoordeling Snelheid  Label:  - rol / rij  - nat  - geluid 





ete.png


Vredestein Ultrac Satin


Profil_UltracSatin.jpg

225/40 ZR18 92Y XL


Op voorraad


DEX:

Klantbeoordeling: 


 


Adviesprijs* € 99,50

€ 77,10








 

 

Ik had hiervoor Bridgestone potenza's er onder, de Vredesteins hebben duidelijk minder grip maar slijten ook minder snel. Maken wel minder herrie. En ze zijn niet duur..



aangepast door TinusTG
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb dit topic doorgenomen en kom tot de conclusie, dat een banden keus per persoon verschilt. Nou zoek ik een zomerset 235/35/19, met een goede velgrand beschermer en slijtvast. Ik heb op m’n 18 en 19 inch set Bridgestone Potenza gehad, maar vindt dat deze snel slijten.

Wat is een goede keus in 19 inch?

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden