Ga naar inhoud
  • 0

Storing kessy


hudeck

Vraag

Nou wetende dat er al genoeg over is geschreven maak ik toch deze topic aan van mijn storing.

 

Nou de problemen / uitdagingen die ik heb met dit systeem zijn als volgt.

 

Krijg de deuren niet meer automatisch open.

Kofferbak die niet open gaat als ik de achterklep opener gebruik.

Zo nu en dan krijg ik een melding sleutel niet gevonden.

 

Heb de unit ook uitgelezen en dit is het enige wat ik als storing heb.

Lijkt erop dat de sleutel niet goed meer werkt of dat ook zo het geval is durf ik niet met zekerheid te zeggen.

Misschien weet 1 of meerdere van jullie wat het kan zijn.

 

O ja heb de batterij ook al vervangen ;)

 

edaf7399ff067fd624fcb93e6acb3eb2.jpg

 

Alvast bedankt

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ook toen ik de auto net had storingen gehad "sleutel" niet gevonden". Teruggeweest ivm garantie. Nieuwe accu en update kessy systeem (was er blijkbaar) en toen waren bij mij de meldingen weg. Ik had toen niet de problemen met openen e.d zoals jij beschrijft

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb ook toen ik de auto net had storingen gehad "sleutel" niet gevonden". Teruggeweest ivm garantie. Nieuwe accu en update kessy systeem (was er blijkbaar) en toen waren bij mij de meldingen weg. Ik had toen niet de problemen met openen e.d zoals jij beschrijft

Nou even een update, ik heb de beruchte stekker eraan gehangen en kwam geen fouten tegen van de kessy module (als dit een losse module is)

 

Misschien zijn er andere forumleden die eventueel het zelfde hebben meegemaakt en een oplossing weten?

 

9bb2ab7585fc3a36412364f220c43c7b.jpg

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij zitten er verschillende antennes in de wagen waar de sleutel verbinding kan mee maken. Misschien 1 van de antennes defect waardoor er mindere ontvangst is. Ook dacht ik dat het kessy gebeuren gewoon door de comfort module werd geregeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens mij zitten er verschillende antennes in de wagen waar de sleutel verbinding kan mee maken. Misschien 1 van de antennes defect waardoor er mindere ontvangst is. Ook dacht ik dat het kessy gebeuren gewoon door de comfort module werd geregeld.

Hey wulfke,

 

Ja dat vermoede had ik ook al want als ik op het module nummer ga zoeken kom ik op de ccm module uit?

 

Maar dan zou ik dus eerst de antennes eens moeten uit wisselen.

Geeft dat dan ook de problemen / waarschuwing dat de sleutel niet wordt gevonden etc

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Toevallig ook al een keer je sleutels gewist en opnieuw ingeleerd?

Hoe kan ik dat doen, volgens mij kan dit toch alleen bij de dealer?

Heb niet zoveel zin om bijna 200€ uit te geven voor een sleutel

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog gelukt ?

 

Heb je toevallig onlangs wat lampjes vervangen voor LED's ?

Ik kreeg een berg vreemde storingen aan mijn Kessy toen ik wat interieur lampjes (met name in de kofferbak) verving voor LED's.

Bij nader onderzoek, bleken deze zo dusdanig de RF te vervuilen, dat Kessy geen contact meer kreeg met de sleutel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nog gelukt ?

 

Heb je toevallig onlangs wat lampjes vervangen voor LED's ?

Ik kreeg een berg vreemde storingen aan mijn Kessy toen ik wat interieur lampjes (met name in de kofferbak) verving voor LED's.

Bij nader onderzoek, bleken deze zo dusdanig de RF te vervuilen, dat Kessy geen contact meer kreeg met de sleutel.

Nee dat heb ik niet geprobeerd, wel ander merk batterij cell geprobeerd.

Met vcds worden er geen fouten uitgelezen.

 

Maar je opmerking over de interieur lampen heb ik inderdaad alle lampen inclusief de kofferbak voor leds vervangen.

Maar hoe komt het dan dat het zo’n grote verstoring kan zijn.

Want als ze niet branden heb je geen verstoring?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Led's zijn ontzettende RF vervuilers. Als ik mijn H8 LED mistlampen aanzet, heb ik in de provincie Zeeland vrijwel geen Radio538 ontvangst meer, en krijg ik soms even een melding dat de sleutel niet gevonden is (tijdens het rijden).

 

Mijn KESSY storingen waren eigenlijk vrijwel hetzelfde. Ik legde alleen snel de link met mijn geplaatste ledjes, hierna drievoudig getest. Originele lampen, geen storingen, led lampen terug in, en Kessy deed het nog maar nauwelijks.

In VCDS is hier niets over terug te vinden, geen enkele foutcode is dan gelogd.

Vreemde aan dit verhaal is inderdaad, dat de storingen al optreden terwijl de led lampen niet eens branden (zoals in de kofferbak).

 

Geen idee of mijn ervaringen voor jouw ook van toepassing zijn, maar je zou het eens kunnen proberen.

aangepast door Mich76
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Led's zijn ontzettende RF vervuilers. Als ik mijn H8 LED mistlampen aanzet, heb ik in de provincie Zeeland vrijwel geen Radio538 ontvangst meer, en krijg ik soms even een melding dat de sleutel niet gevonden is (tijdens het rijden).

 

Mijn KESSY storingen waren eigenlijk vrijwel hetzelfde. Ik legde alleen snel de link met mijn geplaatste ledjes, hierna drievoudig getest. Originele lampen, geen storingen, led lampen terug in, en Kessy deed het nog maar nauwelijks.

In VCDS is hier niets over terug te vinden, geen enkele foutcode is dan gelogd.

Vreemde aan dit verhaal is inderdaad, dat de storingen al optreden terwijl de led lampen niet eens branden (zoals in de kofferbak).

 

Geen idee of mijn ervaringen voor jouw ook van toepassing zijn, maar je zou het eens kunnen proberen.

Dan zou ik eens de leds moeten vervangen voor de standaard lampjes en dan kijken wat de ervaringen daarvan zijn..

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden