Ik heb een vraag over het ompinnen van pin 16 naar pin 20:
- - - -
Eindelijk dan de ombouw naar een gen2 clima paneel; ik hoop dat het geratel in het dashboard nu weg is. 2e hands onderdeel kunnen vinden via Ebay, mét voorruitverwarming ...
Na de inbouw - met dank aan Maurice - Numansdorp:
Zelfs de functie op de RNS werkt, dus papa heeft 'Coole nieuw features' op zijn auto. ('Wat is dat een feature'? ... Oohh dus een upgrade!)
Alleen, de instellingen blijven nu niet in het geheugen staan. Deze beginnen iedere keer weer bij 22 graden met airco aan. In een ander topic had Dre hier al een opmerking over:
Ja, dat moet... de oude heeft twee voedingen, één geschakeld en één niet geschakeld. De nieuwe heeft er één, niet geschakeld. en laat deze nu juist op de pen zitten waar bij de oude de geschakelde + zit...
de ecu gaat werken, maar verliest elke keer de instellingen bij het uitschakelen van het contact.
grtz, dre
= = =
Heb de handleiding uit dit topic erbij genomen, maar daar zit nu mijn vraag:
- We hebben nu enkel 'Plug and Play' alles overgezet, zonder pin 16 over te zetten naar pin 20, dus vandaar ws. het euvel van het geheugen
BIjkomende moeilijkheid is dat er bij de vorige eigenaar van mijn Passat 3 keer (!) een RNS 510 is gestolen, waarbij bij een van de pogingen ook het dashboard is vernield; hiertoe is er een nieuw dahsboard ingezet en wellicht ook een andere kabelboom - Passat is origineel uit eind 2008, maar heb wel al de witte tellerunit.
'Stekkertje ompinnen naar 20 met een groter stekkertje, of een aanpassing in de zekeringkast doen?
Vraag
Bezoeker123
Hoi,
Ik heb een vraag over het ompinnen van pin 16 naar pin 20:
- - - -
Eindelijk dan de ombouw naar een gen2 clima paneel; ik hoop dat het geratel in het dashboard nu weg is. 2e hands onderdeel kunnen vinden via Ebay, mét voorruitverwarming ...
Na de inbouw - met dank aan Maurice - Numansdorp:
Zelfs de functie op de RNS werkt, dus papa heeft 'Coole nieuw features' op zijn auto. ('Wat is dat een feature'? ... Oohh dus een upgrade!)
Alleen, de instellingen blijven nu niet in het geheugen staan. Deze beginnen iedere keer weer bij 22 graden met airco aan. In een ander topic had Dre hier al een opmerking over:
http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/42141-ombouw-naar-gen3-clima/
= = =
Ja, dat moet... de oude heeft twee voedingen, één geschakeld en één niet geschakeld. De nieuwe heeft er één, niet geschakeld. en laat deze nu juist op de pen zitten waar bij de oude de geschakelde + zit...
de ecu gaat werken, maar verliest elke keer de instellingen bij het uitschakelen van het contact.
grtz, dre
= = =
Heb de handleiding uit dit topic erbij genomen, maar daar zit nu mijn vraag:
- We hebben nu enkel 'Plug and Play' alles overgezet, zonder pin 16 over te zetten naar pin 20, dus vandaar ws. het euvel van het geheugen
- Echter, draad 16 is bij mij 'rood - zwart' en niet 'rood-geel' volgens deze handleiding ( http://forum.vwpassa...eratie-climab7/ ).
- én het stekkertje van pin 20 is van een groter formaat, dus een-op-een ompinnen gaat niet.
Wie kan me vertellen of dit nu wel gaat werken, of dat het handiger is eea om te zetten in de zekeringkast, zoals in dit forum beschreven:
http://www.passat3c.info/cms_neu/index.php?page=1324#/cms_neu/index.php?page=884
BIjkomende moeilijkheid is dat er bij de vorige eigenaar van mijn Passat 3 keer (!) een RNS 510 is gestolen, waarbij bij een van de pogingen ook het dashboard is vernield; hiertoe is er een nieuw dahsboard ingezet en wellicht ook een andere kabelboom - Passat is origineel uit eind 2008, maar heb wel al de witte tellerunit.
'Stekkertje ompinnen naar 20 met een groter stekkertje, of een aanpassing in de zekeringkast doen?
Bedankt voor jullie reacties!
aangepast door Bezoeker123Link naar reactie
Delen op andere sites
19 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten