Ga naar inhoud
  • 0

Vervanging voor RNS510


roelh

Vraag

Hallo allemaal,

 

Ik ben oriënterend op zoek naar een andere autoradio. Nu weet ik dat er verschillende alternatieven zijn, maar ik heb geen zin om er meer dan 300 aan uit te geven. Ik kom dan uit op een toestel vanuit China.

Het liefst wil ik een android toestel, omdat je daar ook eigen apps op kunt installeren. Echter daar is meteen mijn vraag.

Kan ik zelf APK's installeren op een android toestel? En OBB bestanden kopiëren naar het interne geheugen, of een SD als extern gebruiken en daar tomtom opdraaien. Met een telefoon kan het allemaal wel, maar ik weet niet in hoeverre je dat met een autoradio van Android kan.

 

Ik had 1. deze en 2. deze gezien. Ondanks dat je het systeem niet zou halen, waar zou dan jullie keus op vallen?

En is het aansluiten van Android systeem eenvoudig op een B7. Bijv. achteruitrij camera (origineel), AC weergave, stuurbediening.

En hoe zit het met de info in het MFA, iemand enig ervaring mee?

 

Veel vragen, maar verdiep me graag voordat ik z'n systeem verkoop en de RNS510 weg doe.

 

Alvast bedankt voor jullie feedback!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Aansluiten van diverse zaken zoals het apparaat zelf en de camera zal allemaal nog wel te doen zijn. Ik heb al eens zoiets in een Polo gezet. Het werkt ook allemaal niet onaardig. Echter zijn er wel wat nadelen:

 

  • MFA weergave wordt praktisch nooit ondersteund door dergelijke apparaten.
  • Radio ontvangst is minder dan met een OEM apparaat.
  • Geluid is minder dan van bijv. een RNS.
  • Geluid van de carkit (zeker in combinatie met de bijgeleverde microfoon) is niet geweldig.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat wil ik wel even nuanceren

MFA weergave is minimaal

Radio ontvangst is wel verbeterd, maar nog niet op t nivo van origineel

Geluid is tegenwoordig goed.

Hou wel rekening dat deze systemen sneller versleten zijn dan OEM

Via hotspot kun je de radio laten updaten en van alles installeren

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Effe toelichten

 

Toestel volproppen met App’s en dan klagen dat ze traag worden en vast lopen.

 

Je mag mijn Kenwood wel overnemen

Zeker verzekerd van nog beter geluid en je kunt er een front/ back camera op aan sluiten. Dikke versterker en subwoofer en Garmin navigatie, Dab+, Android Auto en Carplay. Telefoneren die ik gewoon via module onder bijrijdersstoel via de Kenwood

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Eigenlijk hoor ik hier, geen android toestel halen. Welk toetsel wel binnen mijn 300 euri budget? Ik mis bijvoorbeeld up-to-date navi met traffic info behoorlijk. En mp4 afspelen

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee dat niet, maar een waarschuwing.

Gebruik m niet als een smartphone, dan loopt ie voor geen meter meer.

Voordelen heeft t systeem ook

Je kunt bijv here maps downloaden.

Spotify gebruiken etc

Ander alternatief is een RCD 330

Met CarPlay

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee dat niet, maar een waarschuwing.

Gebruik m niet als een smartphone, dan loopt ie voor geen meter meer.

Voordelen heeft t systeem ook

Je kunt bijv here maps downloaden.

Spotify gebruiken etc

Ander alternatief is een RCD 330

Met CarPlay

Rcd zit je weer vast aan de kaarten van Appel, effe geen verbinding en je weet je route niet meer.

 

Ik heb Roel gezegd, mocht je een Android toestel kopen koop hem hier in Nederland... ivm je garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Moeilijke keus om te maken. Rcd bij foppe gezien. Ziet er opzich prima uit, maar weet niet of het systeem kan wat ik allemaal wil. Video kijken tijdens rijden, split screen. Tomtom go ipv google maps?

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een android toestel, jailbraiken hoeft niet dan. Maar zou ik tomtom kunnen gebruiken icm een rcd330? Zal het icoon zichtbaar worden in het systeem?

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb een android toestel, jailbraiken hoeft niet dan. Maar zou ik tomtom kunnen gebruiken icm een rcd330? Zal het icoon zichtbaar worden in het systeem?

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Nee, alleen waze

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Sygic werkt bij mij ook out of the box op android dan :)

 

Ik meen als je LG mirrordrive installeert op een NIET lg smartphone dat je dan alles kan projecteren ook tomtom dus.

Dit in combinatie met de app button saver (non root) dus gewoon originele software. dit is om de terug en home knop te simuleren.

 

 

een meer up to date alternatief:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ziet er prima uit. Onderste is voor een 810? Heb ik dan weer niet :D

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Onderste is een Discover Media Roel @@roelh en de juiste kan in jou Passat werkend te krijgen.

Had Alle @@dieseltje geen CM te koop staan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Rcd330 is veel toestel voor je geld maar je moet wat inleveren tov een rns. Qua geluid is het zeker zo goed als de rns die ik hiervoor had, via bt blaast de rcd de rns compleet van z’n sokken. Geen idee waarom maar geluid is stukken beter.

 

Radio ontvangst is minder, maar dan wordt gecompenseerd door apps die digitale radio afspelen.

 

Carkit werkt goed, vooral via bt. Via CarPlay ook, maar gebruik dit niet vaak aangezien ik meestal bekende routes rijd.

 

Optisch is het een erg mooi en modern apparaat. Softwarematig zal het apparaat veel meer kunnen dan nu mogelijk is maar dit is helaas niet het geval.

 

Mfa; als je gebeld wordt via bt zie je dit op het mfa. Verder eigenlijk niet.

 

Prijs/kwaliteit is de 330 wellicht de beste keuze maar moet je wel wat inleveren. Wil je meer zou ik voor een Kenwood gaan zoals Fapmeister heeft, de 510 zou ik links laten liggen aangezien deze nieuw vooral duur is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ter info.

 

Ik heb geprobeerd om een galaxy s6 met android 7 bovenstaande filmpje uit te voeren met lg mirrordrive maar dat krijg ik niet werkend.

wel lukt het mij met een truukje om youtube af te spelen via youtube carstream, hiervoor moet ik de google play service downgraden en werken sommige andere apps niet meer optimaal.

Dus zonder root of software aanpassingen is er geen out of the box oplossing om films te kijken en of apps te draaien die standaard geen mirrorlink of android auto ondersteunen.

 

Getest op een rcd 330.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft er ooit iemand een RNS 510 in een 3bg omgebouwd ?

Vind het zeer fijne radios en zou het willen proberen. Echter weet ik niet als ik hem aan de praat krijg en wat ik allemaal nodig zou hebben voor goed ontvangst.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heeft er ooit iemand een RNS 510 in een 3bg omgebouwd ?

Vind het zeer fijne radios en zou het willen proberen. Echter weet ik niet als ik hem aan de praat krijg en wat ik allemaal nodig zou hebben voor goed ontvangst.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

Ik heb daar nog een can bus converter voor liggen zodat je de rns aan de gang krijgt. Of de rns in bg past weet ik niet. Ik had deze converter in een T5 zitten omdat die geen can bus had. Werkte perfect met de 510 aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb daar nog een can bus converter voor liggen zodat je de rns aan de gang krijgt. Of de rns in bg past weet ik niet. Ik had deze converter in een T5 zitten omdat die geen can bus had. Werkte perfect met de 510

Denk dat het dashbaord niet geschikt is voor de rondingen van een RNS510

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden