Ik heb mij al eens vaker gemeld over mijn koelingsprobleem in de zomervakantie met mijn sleurhut erachter. Bij zware belasting (brennerpas) loopt de olie (125-130 graden) en de koelwater temperatuur op (tot 110 graden). Ik heb de auto al twee x laten nakijken en alle thermostaten en koelvinnen e.d. werken naar behoren. Nu wil ik toch nog 1 poging wagen om er achter te komen wat het zou kunnen zijn (naast rustiger rijden). Ik keek vanmiddag eens door de gril heen en zag daar dat het blootliggende deel van de condensor van de airco geheel beschadigd is door steenslag en er is geen normaal lamelletje meer te vinden op dat gebied van de condensor die blootligt aan steenslag. Circa 60% van de condensor is nog wel in orde. Zou het kunnen dat deze 40% ervoor zorgt dat er onvoldoende koelingslucht bij de radiator van de koelvloeistof kan komen? Zou vervangen van de condensor soelaas bieden?
Vraag
Hendrik38
Hello people,
Ik heb mij al eens vaker gemeld over mijn koelingsprobleem in de zomervakantie met mijn sleurhut erachter. Bij zware belasting (brennerpas) loopt de olie (125-130 graden) en de koelwater temperatuur op (tot 110 graden). Ik heb de auto al twee x laten nakijken en alle thermostaten en koelvinnen e.d. werken naar behoren. Nu wil ik toch nog 1 poging wagen om er achter te komen wat het zou kunnen zijn (naast rustiger rijden). Ik keek vanmiddag eens door de gril heen en zag daar dat het blootliggende deel van de condensor van de airco geheel beschadigd is door steenslag en er is geen normaal lamelletje meer te vinden op dat gebied van de condensor die blootligt aan steenslag. Circa 60% van de condensor is nog wel in orde. Zou het kunnen dat deze 40% ervoor zorgt dat er onvoldoende koelingslucht bij de radiator van de koelvloeistof kan komen? Zou vervangen van de condensor soelaas bieden?
Graag jullie mening!
Thnx
Link naar reactie
Delen op andere sites
32 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten