Ga naar inhoud
  • 0

Vervangen dubbele koelventilator unit


Passat-06

Vraag

Hallo,
Mijn zoon(studeert Eerste autotechnicus) heeft bij mijn passat de ventilator unit vervangen, die ik via internet besteld had.
Nu blijkt dat de ventilator niet nakoelt wanneer het contact uit gaat, oftewel spanning eraf, ventilator uit.

Kan het zijn dat de boardcomputer ingeleerd moet worden?!

En zoja, kan ik dat zelf of is dat een tripje naar de garage/dealer?!

Het betreft onderstaande ventilator:

https://www.mijnautoonderdelen.nl/auto-onderdelen/van-wezel-5894748-ventilatorwiel-motorkoeling.htm

post-23668-0-76754000-1526218062_thumb.jpg

Grt, Peter  

aangepast door Passat-06
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dat bepaalt de auto zelf wordt vanuit de motor ecu gestuurd. Is dat normaal dat hij nakoeld bij deze auto dan? Lijkt mij alleen als er een regeneratie is geweest van een roetfilter of te hoge temperatuur van het koelwater tijdens het afzetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat bepaalt de auto zelf wordt vanuit de motor ecu gestuurd. Is dat normaal dat hij nakoeld bij deze auto dan? Lijkt mij alleen als er een regeneratie is geweest van een roetfilter of te hoge temperatuur van het koelwater tijdens het afzetten.

Ik had dat ook verwacht, dat de ecu dat zelf regelt, maar wist het niet zeker.

Nakoelen doet hij normaal wel bij warm weer en vorige week had ik verwacht dat ie zou nakoelen, maar toen ik het contact uitzette gebeurde er niets.

Zal wel niet warm genoeg zijn geweest ;)

Hou t wel even in de gaten!  :thx:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In iedergeval even kijken of ze beiden draaien met airco aan en met vcds kun je de ventilatoren ook aansturen.

En even kijken of er nog oude foutcodes in staan die misschien de ventilator tegenhouden om in te schakelen.

Met de airco aan draaien ze allebei.

Vcds heb ik niet, maar heb wel gekeken naar eventuele foutcodes met mijn Autophix ES680, maar die waren er niet.

Iniedergeval bedankt voor de info!  :thumb:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden