Ga naar inhoud
  • 0

Hoog stationair toerental


Turboke

Vraag

Sinds een tijdje blijft bij stationair toerental mijn Passat veel hoger draaien dan normaal.

Hij draait dan tegen 1200 á 1300 tr/min

En na een tijdje zakt deze terug naar normaal.

Ook soms tijdens het rijden, als ik het gaspedaal los, blijft hij gedurende een paar sec gewoon gas geven...

Dit alles doet hij wel niet altijd...soms een paar dagen achter mekaar, an dan weer een week ofzo niet

Kent iemand dit probleem ?

Het gaat over een 1.9 tdi 130pk

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Als je de auto start , warm heb je dan ook een verhoogd toerental ff en zakt ie dan terug?? Zo ja dan is je temperatuur sensor achter op je blok een vedachte???? dit is een kwaaltje , nieuwe kost niet veel en is groen van kleur , oude zijn zwart. Let erop dat deze 4polig is. Hij meet de koelvloestof temperatuur plus aansturing naar je temperatuur meter op je dashboard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wel iets gelijkaardig in de 3C... Loopt na het starten altijd normaal, maar na +/- 2 km rijden blijft het toerental rond de 1000 tpm, zowel bij warme als koude motor. Heb de beide temperatuursensors (achteraan op motorblok en aan uitlaat radiator) al vervangen, zonder resultaat. Bij het uitlezen zijn er geen fouten te zien....

 

grtz, dre

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb wel iets gelijkaardig in de 3C... Loopt na het starten altijd normaal, maar na +/- 2 km rijden blijft het toerental rond de 1000 tpm, zowel bij warme als koude motor. Heb de beide temperatuursensors (achteraan op motorblok en aan uitlaat radiator) al vervangen, zonder resultaat. Bij het uitlezen zijn er geen fouten te zien....

 

grtz, dre

zal wel met de regeneratie van doen hebben, is mij ook vaak opgevallen als ik auto's moet tunen, zakt na een minuut of wat wel af

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

zal wel met de regeneratie van doen hebben, is mij ook vaak opgevallen als ik auto's moet tunen, zakt na een minuut of wat wel af

Topic starter heeft een 3bg dus regeneren zal er niet in zitten. aangepast door hcaluwe
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden