r0nald Geplaatst 4 mei, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 4 mei, 2018 Binnenkort ga ik de olie verversen van mijn VW Passat 3C5 1.8t(f)si. Kan iemand mij vertellen wat het aanhaal koppel is van de carterplug? Ik verwacht 30Nm. Zit ik hiermee goed? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 mei, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 4 mei, 2018 vast is vast.. je doet dat met een steekringsleutel 19 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 r0nald Geplaatst 5 mei, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2018 Dank, ik lees op dit forum dat enkelen de carterplug te vast hebben zitten en hem moeilijk los kunnen krijgen. Dat wil ik voorkomen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 5 mei, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2018 Nieuwe plug gebruiken, er tegenaan draaien en ietsje doordraaien, het is een aluminiumring die er tussen zit. Hoelanger je sleutel of ratel hoe vaster je hem zet. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 5 mei, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2018 Niet te vast, het schroefdraad in het carter is van aluminium. De ring die er tussen hoort van koper. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Stephenvanengelen Geplaatst 5 mei, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2018 Moeten op 35nm. Maar zo als aan gegeven met een ring sleutol 19 op gevoel vast trekken vast is ook vast. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vinniepilon Geplaatst 5 mei, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2018 Niet te vast, het schroefdraad in het carter is van aluminium. De ring die er tussen hoort van koper. Een originele plug heeft een alu ring, die ik tot tot nu heb gezien. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 comfortcruiser Geplaatst 5 mei, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2018 Of gebruik een PELA, kan de plug blijven zitten en je kan tevens het oliehuis leeg slurpen... 2 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 r0nald Geplaatst 5 mei, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2018 Dank voor de adviezen. Hier kan ik verder mee! Als ik kies voor een olie met 504.00 specificaties zitten er dan geen kwaliteitsverschillen meer tussen de verschillende merken? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 R32 Geplaatst 5 mei, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2018 Bij de OEM plug zit iid een aluminium ring. Koper en aluminium gaat niet zo goed samen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bm-er Geplaatst 5 mei, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2018 Of gebruik een PELA, kan de plug blijven zitten en je kan tevens het oliehuis leeg slurpen...Je bedoelt van bovanaf de olie afzuigen? Bij het onderhoud voor mijn auto staat specifiek vermeld dat dat niet mag omdat dat er dan te veel olie achterblijft. 1 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Stephenvanengelen Geplaatst 5 mei, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 5 mei, 2018 Je bedoelt van bovanaf de olie afzuigen? Bij het onderhoud voor mijn auto staat specifiek vermeld dat dat niet mag omdat dat er dan te veel olie achterblijft. Dat klopt bij de nieuwe top audi’s war een dry sump pomp in zit mag je alleen afzuigen. Om dat die geen carter pan meer hebben. Dan hebbem we het over de rs modellen. En als je speciefieck het onderhuids lijstje volgen van de dealer. Dan mag bij enkelen vw modellen de olie afgezogen worden. Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
r0nald
Binnenkort ga ik de olie verversen van mijn VW Passat 3C5 1.8t(f)si. Kan iemand mij vertellen wat het aanhaal koppel is van de carterplug? Ik verwacht 30Nm. Zit ik hiermee goed?
Link naar reactie
Delen op andere sites
11 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten