Ga naar inhoud
  • 0

Schokbrekers vervangen .. zie door bomen het bos niet meer...


eivrossum

Vraag

Hoi allemaal,

 

Mijn passat (49plz8) 2.0 TDI 140pk heeft achter lekkende schokdempers en voor zweten ze. Km-stand = 235.000 km.. Kortom, ze moeten vervangen worden. Maar, er zijn zoveel soorten en typen, dat ik door de bomen het bos niet meer zie. Volgens mij zijn de gas-gevulde schokdempers het beste. Wie kan goede dempers adviseren? (merk en type). De auto hoeft niet verlaagd te worden (als we op vakantie gaan dan hangt ie al aardig laag (ondanks zijn verzwaarde veren (=import auto).

Bedankt!

 

Groetjes, Erik

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Die zijn standaard al wel verlaagd, Alle. TS geeft aan niet lager te willen.

Lengte van de veerpoot/demper is even lang wanneer de eigen veren gebruikt worden maakt het niet uit(rijhoogte blijft gelijk). De zuigerpen in de schokdemper is korter (bij sportdempers) en kan daarom verder inveren zonder de onderzijde van de demper te raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zelf Bilstein dempers onder mijn huidige auto. Dat bevalt prima. Ik heb nu in combinatie met verlagingsveren. Onder mijn vorige auto had ik echter alleen de dempers vervangen. Dat beviel ook erg goed.

 

Bilstein heeft een aantal series. De Bilstein B4 schijnt erg vergelijkbaar te zijn met de standaard dempers. Ik heb destijds Bilstein B6 dempers onder mijn Passat CC gehad in combinatie met de orginere veren. De B6 serie is iets stugger dan de OEM dempers van VW. Persoonlijk vond ik het rij en stuurgedrag er een stuk op vooruit gaan. De auto was ook nog net zo comfortabel (geen stuiterbak).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik denk dat ik maar de EOSpectrum van Monroe neem: https://www.monroe-oespectrum.com/

Wat me trouwens opvalt is het grote prijsverschil bij verschillende internetzaken. Van 62-126 EUR incl. BTW. Zijn de goedkope misschien B-keuze? Mijn garage bestelt altijd bij dezelfde leverancier en gaf aan dat hij veel gedonder heeft gehad met kopen van goedkope onderdelen. De aftersales is bij dat soort zaken niet echt geweldig. Hij zou maandag checken hoeveel ze kosten bij zijn leverancier. Bij een eerdere prijsopgave van hem scheelde het 340 eur op 4 schokdempers (dat is nogal veel). Dus, is het veilig om bij die goedkope aanbieders te kopen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Van de gerenommeerde merken mag je wel verwachten dat er geen B keus is. En als dat zo is dan zal dat hooguit zijn dat er hier en daar wat van de verf af is.

 

Ik geloof niet dat merken als bijvoorbeeld Monroe minderwaardige dempers op de markt laten komen.

 

Bij een degelijke webshop kopen lijkt me echt geen bezwaar. Ik heb mijn Bilstein set ook online besteld.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En je hebt natuurlijk altijd fabrieksgarantie. Dus als er wat is kun je gewoon bij de fabrikant aankloppen. En verkopersgarantie stelt geen drol voor tegenwoordig. Ook niet bij de grote of gerenommeerde partijen. Die steken vaak hun kop in het zand en willen zich alleen houden aan de fabrieksgarantie. Mijn ervaring is dat als je aanklopt bij de fabrikant je zelfs nog beter geholpen wordt dan bij een verkopende partij, want die denken alleen aan geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb anderhalve maand terug mijn schokdempers aan de voorzijde laten vervangen door de EOSpectrum van Monroe.Wat een verschil! Nu heb ik eergisteren mijn schokdempers aan de achterzijde ook laten vervangen (1 dempers was lek) door dezelfde EOSpectrum. De monteur had erin proefgereden en zei dat de erg strak waren, elk bobbeltje op de weg was te voelen. Hij vondt ze nog strakker dan een sportdempers...Nu na 2 dagen gereden te hebben, vindt ik dat ze inderdaad erg strak zijn, elk bobbeltje is te voelen. De wegligging is super, rotondes kan ik zonder enkel probleem strak nemen. Echter het comfort valt me vies tegen. Nu moet ik er misschien aan wennen, want uiteindelijk zijn mijn originele dempers (die er al 235.000 km op hadden zitten) vervangen, is dat is een flinke overgang. Als ik de reviews van de EOSpectrum lees, dan geven ze toch ook aan dat ze comfortable zijn. Misschien dat ze nog wat zachter worden na enige tijd, of misschien moet ik er gewoon aan wennen.... Heeft er iemand van jullie nog ervaring met deze schokdempers?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden