Ga naar inhoud
  • 0

Passen mijn droomvelgen onder de CC?


GewoonJoey

Vraag

Al vanaf dat de auto aangeschaft is ben ik op zoek naar een setje andere wielen.

Wat er nu onder zit is leuk maar is helaas niet mijn smaak.

Weet zo ook niet wat voor iets het is en wat er nu onder zit qua maat.

Als jullie iets kunnen vertellen over mijn velgen hoor ik het graag.

Dit zit er nu onder:

nfieqb.jpg

 

Ben nu op zoek naar een setje met een mooie diepe concave.

Helaas kom je dan vaak op een hele brede velg uit met een lage et waarde..

Vraag me dus af in hoevere in de breedte ij kan gaan en of er met de et nog wat te zakken valt?

 

(Wou een foto uploaden van de nieuwe velgen maar krijg deze er niet op.. houden jullie nog te goed van me!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Inmiddels een setje besteld na lang overleg en heel goed advies van de verkoper.

Uiteindelijk is de keus gegaan naar een japan racing wheel jr-11 in de kleur hyper black.

Wielen zijn zoals op onderstaande foto alleen een stukje minder breed.

Op de foto is waarschijnlijk een 10.5J of misschien zelfs 11.5J.

Mijne zijn maar 8.5 en 9.5.

Verder is het toch een 19inch gebleven met een et van 35 waardoor het wiel iets buiten de wielkast zal komen.

Nu op zoek naar bandjes maar daarbij hoort nog 1 vraag, hoe kan ik checken of mijn auto bandenspannings sensors heeft?

Banden worden waarschijnlijk een setje hankook maar dan voor en achter een ander type.

Achter komt er een 245 of 255/35 op en voor een 224/35

 

Foto:

nm0m6p.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Oogt bruut!  :wink:  Volgens mij mag je voor de APK max 3cm uitsteken met je velgen, ik denk dat dat in jouw geval precies goed komt. Ik heb 8,5J ET45 en dat valt nog net binnen de wielkas. Met ET35 kom je dan een cm meer naar buiten en dan nog wat velgbreedte erbij... denk dat je een cm of 2 gaat uitsteken achter. Misschien ff wat bumpstops ertussen zodat je de schermen niet raakt mocht je velg een keer te ver inveren?

Wb. sensoren: volgens mij kun je dat zien aan de ventielen, die zijn bij TPMS van metaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Volgens berekening zouden ze achter een 1.7cm uitsteken en voor 0.5cm.

Ben heel benieuwd hoe het gaat ogen zeker omdat ik in eerste instantie voor een grijs wiel zou gaan.

Na het tinten en omdat de grijze niet meer leverbaar waren in mijn maten viel mijn oog meteen op de hyper black.

 

Even opzoek maar bandjes nu en dan de 2 weken levertijd afwachten.

Straks thuis even uitzoeken of de ventielen mee overgezet moeten worden ja of nee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden