Ga naar inhoud
  • 0

ESP en CC - hulp nodig


Tikra

Vraag

Guys, 

 

vrouw lief onderweg naar Italië en zoals zo vaak weer problemen met onze Passat.

Deze keer is het een foutmelding "Storing ESP" en zij kan de CruisControl niet meer gebruiken. In- en uitschakelen doet het maar hij houdt gewoon de snelheid niet.

 

Wat hebben wij het laatst gedaan aan de auto:

De remmen voor vervangen en het kabeltje aan de linkerkant overbrugt - kan het hiermee samen hangen.

 

Verder hebben wij het Interval voor de onderhoud weer teruggezet (met VCDS) ....

 

Heeft iemand info voor mij? Ik ga volgende week naar Italië en neem de laptop mee......

 

Heeft iemand al eerder zulke problemen gehad?

 

groetjes 

Helge

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja volgens mij zitten er in de rempedaal 2 schakelaars, 1 die de motor ecu verteld de cruisecontrol uit te schakelen en 1 die de bcm en abs een remsignaal geeft.

Dacht eerst aan een abs sensor storing maar dan zou hier ook iets over in je scherm moeten staan.

Een esp fout kan zelfs getriggerd worden door een defecte luchtmassameter heb ik hier een keer geleerd.

De esp werkt via de luchtmassameter en vertelt tijdens het ingrijpen dat er geen luchtflow is en onderbreekt hiermee de inspuiting.

Wat misschien slim is om haar langs de garage te laten gaan en te laten uitlezen. Dan zou je nog wat onderdelen mee kunnen nemen als je die kant op gaat om het te repareren.

Kun je weer met een werkende cruisecontrol terugrijden.

 

http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/42536-esp-lampje-en-uitvallen/

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

bedankt tot de tips tot nu ..... 

 

in Italië langs de garage is geen goed idee.... die schrikken zo van de velen niet 3C modules die in de auto zitten/ zijn verbouwd dat zij zeggen niets met de auto te kunnen doen.

Enkele jaren geleden hadden wij een storing van de airbag van de birijderstoel .. zij wilden ons direct een nieuwe zijairbag verkopen .. en het was maar het stekkertje.

Regeneren van DPF hadden zij nog nooit van gehoord - er moest direct een nieuwe er in ... dus wij naar een kleine garage van vrienden van ons (geen VW) die hebben de DPF gewoon leeg gehaald ... ;)

 

Dus eerst mal gereset .... auto remt en rijdt verder goed .... Ik ga zaterdag heen met de laptop en dan zien wij verder .....

beter weer daar dan hier: 28 graad en veel zon ... en hier ... 12 graag een regen, regen , regen

aangepast door Tikra
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden