Ga naar inhoud
  • 0

Bi-Xenon OEM vervangen Passat 3C HELP


NiekVW

Vraag

Helaas heeft 1 van mijn twee voorlampen de geest gegeven en nu zou ik graag jullie advies willen hebben mbt tot welke xenon lamp ik nu moet bijbestellen.

 

Het gaat om een Passat Variant uit 2009 met kenteken GS-732-X met OEM bi-xenon koplampen.

 

Ik denk zelf dat het een D1S lampje moet zijn met 6000K....maar welk merk en waar ik deze kan aanschaffen is mij een raadsel?

 

Ik weet zeker dat de lampen er vanaf fabriek erin zitten dus misschien weet iemand waar deze auto's mee werden opgeleverd?!

 

Ik zit nu op xenonlamp.nl en kom op de 

Osram Xenon Cool Blue Intense D1S 66140CBI

 

Is dit een goed merk? 

aangepast door NiekVW
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • -1

De osram lampen die je op het oog hebt heb ik er al meerdere jaren in zitten. Zijn 5000K maar na verloop van tijd is de K waarde wat gestegen. Zal nu ongeveer 5500K zijn.

Ik heb er onderstaande lampen in die ik bij Xenon.jan heb besteld.
Deze xenonlampen zijn 5000 K, voor de bochtenverlichting heb ik de H7 white vision gemonteerd.
Je moet sowieso de beide xenonlampen vervangen omdat je anders vrijwel zeker kleurverschil krijgt. Bovendien zal de 2e lamp het mogelijk ook binnenkort begeven en kun je weer alle slopen.
 
Artikelnr Productnaam Aantal Prijs Totaal
483 Philips D1S White Vision gen2 85415WHV2C1 xenonlamp
2 € 79,95 € 159,90
488 Philips H7 WhiteVision 12972WHVSM
1 € 24,75 € 24,75
7G14 001312 001395 1 € 0,00 € 0,
 
Lichtbeeld 5000 K Philips
post-14821-0-35387000-1524816116_thumb.jpg
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Kleurcode weet ik niet, maar volgens mij minder dan 6000k.

 

Je lampunits moeten eruit om de lampen te kunnen verwisselen, dus bumper eraf, lampunits eruit.

Kastje aan de achterkant verwijderen en dan kun je bij de lamp.

Links zou nog zo bij te kunnen zijn maar rechts niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De osram lampen die je op het oog hebt heb ik er al meerdere jaren in zitten. Zijn 5000K maar na verloop van tijd is de K waarde wat gestegen. Zal nu ongeveer 5500K zijn.

Op de site wordt aangegeven dat het 6000K is!

Maar maakt verder niet zoveel uit, heb ze besteld! 

Heeft iemand misschien een kleine handleiding hoe ik het beste de unit lamp los kan krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op de site wordt aangegeven dat het 6000K is!

Maar maakt verder niet zoveel uit, heb ze besteld!

Heeft iemand misschien een kleine handleiding hoe ik het beste de unit lamp los kan krijgen?

In het KB zit een handleiding van hoe je parkeer sensoren kan inbouwen in een 3C (Moet je even in het KB zoeken),

Ook daar heb ik beschreven hoe je de bumper kan demonteren. Eens die eraf is heb je gewoon nog een paar schroeven waarmee de koplamp vast zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

In het KB zit een handleiding van hoe je parkeer sensoren kan inbouwen in een 3C (Moet je even in het KB zoeken),

Ook daar heb ik beschreven hoe je de bumper kan demonteren. Eens die eraf is heb je gewoon nog een paar schroeven waarmee de koplamp vast zit.

 KB ? :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Unit er inmiddels uit

Nu het lampje nog

Stadslicht zit in een zwart kunstofbuisje, er zit aan de zijkant van de unit een lip die je een beetje kunt draaien en voorzichtig eruit trekken, hier zit het T10 lampje in.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T813 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Stadslicht is T10

 

mmmm Ik had de Philips X-Treme Vision LED 12V W5W-T10 6000K gekocht maar die doen het niet, kan dat kloppen?

En iemand suggestie welke het sowieso doen en 6000k zijn>?

 

Volgens xenonlamp.nl zijn deze lampjes niet canbus proof...en dat ze het daarom niet deden.

 

Kan dit kloppen?

 

Antwoord op mijn eigen vraag :-) ja dit kan kloppen.

 

X-Line Canbus LED W5W White Platinum Series

Deze hierboven heb ik net gekocht

aangepast door NiekVW
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden