Ga naar inhoud

Bepaald onderdeel gezocht maar wat is het?


GewoonJoey

Aanbevolen berichten

Bij mijn passat cc 2009 zit er een scheur in de kap tussen de achterraam en de achterklep.

Stoor me er behoorlijk aan maar kan dus niks vinden over dit onderdeel.

 

Iemand een idee onder welke naam ik dit onderdeel kan vinden?

Foto zal mooi zijn, kan ik in Etka voor je kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mijn passat cc 2009 zit er een scheur in de kap tussen de achterraam en de achterklep.

Stoor me er behoorlijk aan maar kan dus niks vinden over dit onderdeel.

 

Iemand een idee onder welke naam ik dit onderdeel kan vinden?

Binnenin de auto?

Ofwel de D-stijl, ofwel de achterklep bekleding bovenstuk denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is inderdaad een bekende kwaal. Mijn CC 2009 heeft het (nog?) niet maar die van @@BlackPassatJunior (2010) weer wel.

Destijds heb ik begrepen dat de vervangende strip niet meer van kunststof is maar van metaal( aluminium), hij zou rond de 200 euro moeten kosten wist de schadehersteller destijds te vertellen. We hebben het maar zo gelaten.

 

Edit, toch even verder gekeken:

 

Op het Amerikanse CCforum spreken de verhalen elkaar een beetje tegen, er lijken eigenaars te zijn die de strip onder garantie hebben laten vervangen, anderen kregen dat niet voor elkaar. Dit zijn de nummers die genoemd worden: 

The original part number is: 3C8853465041

The new part number is: 3C8853465A041

 

Ik ben de strip op Ebay voor EUR 219 tegengekomen

https://www.ebay.de/itm/Original-VW-Passat-CC-Blende-Heckklappe-Heckscheibe-Abdeckung-satinschwarz-OEM/222893898923?fits=Make%3AVW%7CModel%3ACC&hash=item33e582fcab:g:5SQAAOSwxJlas157

aangepast door BlackPassat
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het bij mijn vorige CC ook. Er kan naar mijn beleving geen water de kofferbak in lopen. De strip is op het deksel gelijmd. Maakt voor zover ik weet dus verder geen structureel deel uit van de klep.

 

Ik heb er in ieder geval nooit lekkage door ondervonden.

aangepast door areikelboom
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze zit erop gekit. Naar mijn weten zit er geen dubbelzijdig tape bij.

 

Water lekkage hoef je niet bang voor te zijn, dit is los onderdeel van de klep, zo bij wijzen ook zonder kunnen rijden.

 

De oude eraf halen is nog wel het vervelendste klusje. Hij breek in honderd stukken en dan nog de kit verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden