Ga naar inhoud
  • 0

Kabel doorvoeren achterdeuren variant


Tarabass

Vraag

Gisteren 2 (!) uur lopen kloten om een kabel door te voeren van de deurstekker naar de deurmotor achter. Ik krijg het niet voor mekaar. Uiteindelijk de deurplaat eraf proberen te halen. Ik kreeg hem los, en vrij van de deur, maar bij het slot kreeg ik hem niet eraf.

 

Wie weet een handige manier, of een moeilijk haha, om een kabel door te voeren? Of die deurplaat eraf te krijgen?

 

Even wat paint skills ter illustratie:

post-24177-0-92217800-1524582787_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De bedrading zit vastgetaped aan de accordeon en zit niet in een slang ofzo.

Je kan dus niet zomaar even een draadje bij trekken zonder de bestaande kabelboom los te halen.

 

Accordeon naar binnen drukken (zie foto). Dan met beleid zowel de rest van de accordeon als de grote deur stekker erdoor duwen.

 

Dan zitten accordeon en deur stekker binnenin de deur, dus achter de binnenplaat.

 

Dan kan je de ovalen kabeldoorvoer eruit halen (naar buiten toe). En trek je de bedrading verder naar buiten toe tot de accordeon aan het ovaal gat komt. Deze kan erdoor maar moet je uiteraard wat positioneren en richten. Eens die erdoor is trek je gewoon verder door tot je de deur stekker tegen komt en deze haal je er ook door.

 

Dan verwijder je de tape tussen ovalen doorvoerrubber en accordeon en dan pas kan je een nieuwe draad doorvoeren en erna alles terug intapen.

 

Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De volledige accordeon rubber incl stekker past door het gat in het binnenpaneel. Is wat pielen maar het lukt . Als je dat alles door het gat hebt gehaald kan je de extra draad bij leggen of je ontdoet de bestaande kabelboom van de tape, legt de extra draad erbij en taped dan alles terug in (laatste versie deed ik altijd).

 

De accordeon rubber kan je door drukken naar de binnenkant van de deur. Het werkt ook wat makkelijker als je de speaker los boort en deze eruit haalt. Heb je net wat meer zicht en ruimte om de accordeon en stekker door het ovaal gat te krijgen.

 

66ee22fdce2e74397832e4a8252c3a52.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vaak krijg je een (massief koperen) 220V draad wel waar je wil. Die draad kun je daarna als draden trekker gebruiken.

En dat voor instapverlichting Peter

Bij een CC is het een eitje

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vaak krijg je een (massief koperen) 220V draad wel waar je wil. Die draad kun je daarna als draden trekker gebruiken.

Ik heb het met een lasdraad geprobeerd, maar ik maak dan meer stuk dan dat het resultaat geeft. In de slang is geen ruimte, en je moet zo hard drukken dat ik bang ben het rubber of de bedrading te beschadigen. En je moet ook nog een bochtje om.

 

De volledige accordeon rubber incl stekker past door het gat in het binnenpaneel. Is wat pielen maar het lukt . Als je dat alles door het gat hebt gehaald kan je de extra draad bij leggen of je ontdoet de bestaande kabelboom van de tape, legt de extra draad erbij en taped dan alles terug in (laatste versie deed ik altijd).

 

De accordeon rubber kan je door drukken naar de binnenkant van de deur. Het werkt ook wat makkelijker als je de speaker los boort en deze eruit haalt. Heb je net wat meer zicht en ruimte om de accordeon en stekker door het ovaal gat te krijgen.

 

66ee22fdce2e74397832e4a8252c3a52.jpg

Ik voelde aan de deurstekker deurkant een lipje zitten. Ik kreeg die niet ingedrukt en probeerde het rubber naar buiten te trekken. Jij zegt dus zover mogelijk naar boven schuiven en doordrukken aan de onderkant? Dan vervolgens de rechthoekige kant naar buiten trekken via het ovaal in de deur. Dan zou ik hem recht kunnen buigen en met de lasdraad de draad er doorheen kunnen trekken wellicht.

 

De deurplaat kan ik, als ik alle bouten eruit heb en het raam omlaag doe, wel dusdanig naar buiten trekken dat ik er met mijn arm in kan. Ik krijg hem aan de slotkant niet naar buiten. Ik zou dan in theorie niet de speaker hoeven te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het rubber aan de binnenkant stekker zit ingetaped, je gaat er echt geen draad door krijgen. Ik heb in de passat FSI toen deels paneel los gekregen zodat ik er met mijn arm tussen kon. Toen zoals Peter @@wulfke al zei de harmonica naar binnen getrokken en zo kon ik de tape verwijderen en de touwtjes konden door de thule.

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het is gelukt! Je kunt inderdaad de rubber aan de zijkant van de deur heel makkelijk naar binnen drukken. Dan kan je de gehele boel door het ovalen gaat naar buiten trekken. Ik heb geeneens de deurplaat los hoeven halen, want bij het terugplaatsen draai je een beetje met de kabelboom tot je de stekker voelt. Dan voorzichtig met beleid naar buiten trekken en het rubber weer op zijn plek trekken.

 

De rubbers aan beide kanten zitten vast getapet op de kabelboom. Door één laag tape los te halen kun je beide rubbers vrij maken, en vervolgens een draad erbij steken. Dan weer een laag tape eroverheen en klaar is klara.

 

post-24177-0-52986700-1524669058_thumb.jpg

 

post-24177-0-80500400-1524669078_thumb.jpg

 

post-24177-0-90682800-1524669096_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden