Ga naar inhoud
  • 0

DSG probleem.


hjvddonker

Vraag

Hallo mensen,

 

Enkele dagen geleden ging het bak/versnelling icoontje wisselend knipperen van D5 naar steeksleuteltje bij mijn B7 uit 2012.

Bij het afzetten van de motor en herstart was het weg, echter na twee keer het gaspedaal diep in trappen was het weer terug, in alle versnellingen. Als ik herstart en heel zuinig rij gaat het goed maar ja, ik ben geen tachtig.

Bij een VAG garage laten uitlezen en de computer geeft aan "oliepomp mechatronic".

Het vreemde is dat de bak alles doet wat hij moet doen in alle versnellingen, ook de achteruit. Rijden en schakelen gaat dus prima. Koppeling is bij 40k km vervangen door de dealer en de auto heeft nu 112k km gelopen. Iemand enig idee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

De oliedruk zal wel gemonitord worden en te laag zijn bij hogere toerentallen volgens het programma. Daarnaast kan het natuurlijk ook een filter zijn die dicht zit of regelventiel dat niet lekker werkt. Wellicht dat je met vcds wat waardes kunt loggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

kijk even of je een paar druppels olie onder de auto hebt.. zo Ja... Mechatronica defect., intern lek waardoor het kleine beetje olie dat erin zit eruit geperst wordt,. ook gehad.., naar de dealer.. zat bij mij een aardige coulance op..

aangepast door ka0191
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden