De 2e en de 3e foutmelding komen vermoedelijk van de eerste af omdat de inlaat nokkenas verkeerd staat.
Net even gekeken en mijn blok schud flink op en neer bij stationair toerental.
Boven de 2500/3000 toeren is er niks aan de hand. Dus heeft vermoedelijk wel met de nokkenasverstelling te maken.
Nu heb ik op internet gezocht naar een oplossing hiervoor en zie een aantal malen voorbij komen dat dit met de oliedruk heeft te maken, of de nokkenasversteller blijft hangen, of de ketting uitgerekt.
Wat is volgens jullie raadzaam om hier mee te doen?
Heeft de motor flushen zin of kan dit hier niet door verholpen worden?
Vraag
Run-eh
Beste forumleden,
Sinds gisteren krijg ik de volgende 3 foutmeldingen:
Bank 1: Camshaft A (intake)
P0012 - 008 - Advance setpoint not reached (over retarded) - intermittent
Random/multiple cylinder misfire detected
P0300 - 001 - MIL ON
Cylinder 4
P0304 - 001 - misfire detected - MIL ON
De 2e en de 3e foutmelding komen vermoedelijk van de eerste af omdat de inlaat nokkenas verkeerd staat.
Net even gekeken en mijn blok schud flink op en neer bij stationair toerental.
Boven de 2500/3000 toeren is er niks aan de hand. Dus heeft vermoedelijk wel met de nokkenasverstelling te maken.
Nu heb ik op internet gezocht naar een oplossing hiervoor en zie een aantal malen voorbij komen dat dit met de oliedruk heeft te maken, of de nokkenasversteller blijft hangen, of de ketting uitgerekt.
Wat is volgens jullie raadzaam om hier mee te doen?
Heeft de motor flushen zin of kan dit hier niet door verholpen worden?
Alvast bedankt
Gr Rene
Link naar reactie
Delen op andere sites
13 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten