Ga naar inhoud
  • 0

Olielek inlaatcollector


conso79

Vraag

Dag forummers,

 

laatst toen Vagtechniek m'n distributiewissel deed, had ik hen ook gevraagd om een keer te kijken naar een kleine olielek vooraan. Ik vond een klein plasje in de garage en ook onder de motorkap allerhande spettertjes. Blijkt nu het inlaatspruitstuk te zijn dat defect is, wat wil je ook met PLASTIC (vind ik echt onvoorstelbaar en kan ik nog voorstellen bij een peugeot 206).

 

Zo'n spruitstuk blijkt dan ook nog eens stukken van mensen te kosten bij VW, zo om en bij de 600 euro (excl plaatsing). Een 2de hands vertrouw ik niet omdat er erg veel defect zijn of lekken...

 

Is hier een budgetvriendelijke oplossing voor? En wie heeft dit ook al eens voorgehad?

 

Passat 3c BMA 2.0 tdi 136pk van 2007.

 

Hartelijk dank voor jullie advies!

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb alleen een oprit???? kan zijn dat er inderdaad ook een torx op zit. Maar stelt niet echt veel voor om het eraf te halen. In iedergeval de intercooler slang los maken en weg buigen gasklep en egr los schroeven dit zijn 2 lange en 1 hele lange inbus of torx. Als dit er af is zie je ook een verborgen inbus in de inlaat zitten deze moet er ook uit.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nou ik heb hem dr af .

Het viel als nog mee , nu zie ik dat de wervelklep erg ruim is.

Vandaar de olie lekkage , kan ik de werkleppen dr ook gewoon uit halen en  en het gat dan afdoppen .

En vervolgens weer terug plaatsten en alles weer aansluiten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vandaag een aluminium inlaat collector geplaatst .Heb alleen de onderste 4 bouten 9 mm moeten inkorten.

Ook past de grijs/zwarte kunstof kap niet op alle kunstof knop rechts . Daar ga nog iets voor maken.Verder past het prima .

 

 

aluminium inlaat

aangepast door pokie
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden