Ga naar inhoud
  • 0

Adaptive cruise control


Willem1950

Vraag

Mijn ACC werkt op zich goed, passat 2018, maar als ik bij een stoplicht komt en er staat een auto al stil dan ziet hij die niet en rijdt er vol gas op af.

In de garage wisten ze dat niet precies maar na 2 weken zeggen ze dat dit normaal is.

Zolang de auto voor me enigszins beweegt remt de auto af maar als hij al stil stond rijdt de auto zonder af te remmen op de auto in.

Uiteindelijk zou front assist in moeten grijpen.

 

Maar soms kom ik aanrijden en staat er een auto stil en stopt de auto wel??? 

 

Wie kan nu vertellen wat het ACC hoort te doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dit is normaal gedrag, stilstaande objecten worden door de ACC software uitgefilterd om te voorkomen dat je auto een paniekstop maakt bij alle stilstaande voorwerpen waarop je, al dan niet schuin op af rijdt. Denk aan geparkeerde auto's in de bebouwde kom. Staat volgens mij ook in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit is normaal gedrag, stilstaande objecten worden door de ACC software uitgefilterd om te voorkomen dat je auto een paniekstop maakt bij alle stilstaande voorwerpen waarop je, al dan niet schuin op af rijdt. Denk aan geparkeerde auto's in de bebouwde kom. Staat volgens mij ook in de handleiding.

Mijn B8 rijdt ook recht op een stilstaande wagen af zonder remmen.

Maar ik denk niet dat alle stilstaande objecten uitgefilterd worden.

Op een 70-weg heb ik herhaaldelijk dat hij in zijn remmen gaat voor geparkeerde wagens als de weg een lichte bocht maakt. Dan "denkt" hij verkeerd dat er een voertuig voor me rijdt.

Dit is uiteraard irritant en de reden waarom ik enkel op autostrade nog de ACC gebruik. Daarbuiten de Limiter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden