Ga naar inhoud
  • 0

Stelmotor V71 demonteren


rvandenb

Vraag

De stelmotoren die luchtflappen en daarmee de luchtstromen van de airco aansturen worden steeds slechter. Ik moest er nodig wat onderhoud op doen. Ik heb door flink te zoeken ons forum en ook daarbuiten, al aardig wat informatie gevonden over hoe je bij deze stelmotoren kunt komen zonder het complete dashboard er uit te moeten halen.

 

Ik heb de V68, waar je met enige moeite bij kunt als je het handschoenkastje uitbouwt, redelijk eenvoudig kunnen demonteren, reviseren en weer ingebouwd. Die werkt nu storingsvrij. De V70 die vlakbij zit en recht achter de middenconsole gepositioneerd is komt later aan de beurt.

 

Nu het handschoenkastje toch nog niet op z'n plaats zit dacht ik, ik kijk even verder of ik de V71 er uit kan krijgen. Dat blijkt lastiger dan gedacht.De V71 zit ergens helemaal linksachter bij de verdeelkast en (verdamperhuis??). Afgezien van het feit dat het een lastige plek is vraag ik mij af hoe ik 'm er uit krijg. Ik zie namelijk maar één T15 schroef zitten ik los zou kunnen maken. Het zouden er 2 moeten zijn. Wat moet ik evt. nog meer uitbouwen.

 

Wie heeft ervaring met de V71en kan mij wat aanwijzingen geven hoe te werk te gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Je hoort wel duidelijk dat het motortje stopt. Hiervoor deed hij dat niet. Bleef hij een beetje zoemen. Ik ga morgen nog ff met die flap aan de gang. Ben bijna zeker als ik die goed gangbaar krijg dat het goed komt. Dat motortje haal ik er nu zo uit en er weer in. Heb redelijk wat geoefend vandaag. Toch wel ekker, ‘liggend werk’. ????

 

post-23215-0-85594600-1530912750_thumb.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Done. Flap gefixed.

Heb wel ff de motor uit de unit gehaald om goed bij de as van flaps te kunnen. Kan wellicht ook via het interieurfilter. Maar dit geeft net ff meer zicht en ruimte. (En lag toch al half open) Duidelijk was dat de plastic stang/brug van de binnenste flap gescheurd is. Deze nu met een tiewrap bij elkaar gebonden. Nu blijft hij goed op zijn as zitten en duwt de motor hem mooi door en sluit/opend 100%

 

Op naar de v85.

aangepast door Flying Dutchman
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Voorlopig de 85 ook gefixed. Was opzoek naar zekeringen voor mijn aircoissue (129) en zag dat ik toch wel dicht bij hem was.2aaca271ddb89d2c285983c7ca7cac89.jpg

Armp van de klep beetje ingespoten.dat ie lekker draait in het huis. Ff 1x helpen. 600x via knopje de flap bediend.

Fouten gewist

Output test vcds

Basicsettings

Output test vcds

Selfttest via de clima.

Weer 600x open neer handmatig

Uitlezen en weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden