Ga naar inhoud
  • 0

Dop 14 veeltand regio rotterdam?


Tikra

Vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Nou guys, op een oprijbrug is het mij niet gelukt ... te weinig ruimte voor een grote hefboom :(....

Worden deze bouten met loctite vastgezet? Misschien moet ik meer kip eten .....

Meer kip icm wat trainingin de gym

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op een 2 kolommer en het juiste gereedschap moet het lukken. Ik had dop14 en een knikje, verlengstuk en de knikarm om los te maken en daarna met lucht los gemaakt. Was prima te doen maar ik heb dan ook 50 cm bovenarm en een 115 kg om bij te zetten

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op een 2 kolommer en het juiste gereedschap moet het lukken. Ik had dop14 en een knikje, verlengstuk en de knikarm om los te maken en daarna met lucht los gemaakt. Was prima te doen maar ik heb dan ook 50 cm bovenarm en een 115 kg om bij te zetten

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Vandaag uurtje per kant voor @@rachid gewoon op straat ???? aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier ook, op de oprit .... iets meer dan een uurtje maar ook hier is de klus geklaard. Nieuwe schijven nieuwe blokken. Welk aanhalmoment hebben jullie gebruikt voor de remmen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hier ook, op de oprit .... iets meer dan een uurtje maar ook hier is de klus geklaard. Nieuwe schijven nieuwe blokken. Welk aanhalmoment hebben jullie gebruikt voor de remmen?

Ik heb dus ook de krik genomen en in de hoogste stand gebracht, kon ik net een grote slag maken met de momentsleutel, maar wat een gehannes zeg met de "corrosie" , must ook nog de schroef die de remschijf fixeert aan een kant uitboren (die had al iemand hiervoor vernikkelt grrrr. :ban2: ).

 

Ik heb 100Nm genomen met de momentsleutel ... zal wel voldoende vastzitten.

Gebruikte gereedschap: een dopM14, knietje, lange verlenging, momentsleutel en of wringijzer en veel domme mankracht van mij ;).

Vergeet niet naast de krik de auto verder te ondersteunen (bijv. met twee vaste krikken onder de achterste drager) so dat je veilig onder die auto kunt liggen en de spierkracht kunt tonen.

aangepast door Tikra
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren,

 

Ik heb dit weekend ook geprobeerd achter de remblokken en remschijven te verwisselen, maar liep ook stuk op de veeltandbouten. Ik kreeg er een los, de andere totaal niet. Nu weet ik niet of het door mij komt of een voorganger van mij, maar van een bout is de vertanding compleet naar z'n grootje. De bit heeft geen grip meer. Is er een mogelijkheid dat ik dit zelf opgelost krijg of kan ik beter naar de garage gaan en hun de bout eruit laten boren, zagen of wat dan ook? Of is er hier iemand die mij een helpende hand bieden? :angel:

aangepast door lonnebol
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

dit wat Vincent bedoeld denk ik

https://snap-on.eu/snap-on-tool-tip-stukgedraaide-en-afgeronde-bouten-en-moeren-demonteren-met-twist-lage-doppenset/

 

en anders weet ik niet of je erbij kan voor bvb 2 platte vlakken aan de zijkant (recht tegenover elkaar) van de kop te maken zodat je er bvb een engelse sleutel op kan zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vraag me af of dit met die veeltand boutkop gaat. Je moet de veeltand bit toch in de boutkop steken en niet er overheen? De boutkop is verder helemaal afgerond en ik kan me voorstellen dat die Snap-on doppen daar geen grip op krijgen?

Dit staat nota bene uitgelegd in de eerste alinea. De vraag zou kunnen zijn of het ook met een veeltand kan, maar torx etc. dus sowieso :)
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik vraag me af of dit met die veeltand boutkop gaat. Je moet de veeltand bit toch in de boutkop steken en niet er overheen? De boutkop is verder helemaal afgerond en ik kan me voorstellen dat die Snap-on doppen daar geen grip op krijgen?

Die zgn “zelfvastvretende” doppen gaan in dit geval niet uitkomst brengen. De bouten liggen te diep/verzonken. Een Torx of multitorx er met geweld inslaan of er iets op lassen kan een optie zijn.

 

 

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

aangepast door EdB6CC
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dit staat nota bene uitgelegd in de eerste alinea. De vraag zou kunnen zijn of het ook met een veeltand kan, maar torx etc. dus sowieso :)

Dat snap ik, alleen heeft de kop van die veeltandbout een soort paddestoel vorm dat lijkt me lastiger vastpakken dan de cilindervorm die inbus en torxbouten hebben.

 

Verstuurd vanaf mijn ONE A2003 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Die zgn “zelfvastvretende” doppen gaan in dit geval niet uitkomst brengen. De bouten liggen te diep/verzonken. Een Torx of multitorx er met geweld inslaan of er iets op lassen kan een optie zijn.

 

Dat vreesde ik eigenlijk al. Pfff, wat een ellende zeg weer voor zoiets standaards als het vervangen van een remschijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden