Ga naar inhoud
  • 0

File assist


Willem1950

Vraag

7 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Dag Willem,

 

de fille assistent werkt als je cruise control aanstaat en je lane assist. Zodra je in de file komt en de auto afremt pakt de assistent het op. Het werkt bij mij prima, gelukkig sta ik weinig in de file, maar let wel dat als je langer dan 3 sec stilstaat moet je even de gaspedaal aantikken om weer op gang te komen. De auto zal in de file ongeveer 2m afstand houden van de voorganger.

 

Gratis en voor niks nog even mijn  ervaring ermee :mrgreen: .  Ondanks dat het werkt vind ik dat ik zelf beter file-rijd.  In de file reageerd de auto op jou directe voorganger als deze laat remt doet jou auto dat ook en vaak wat harder. Als ik in de file sta laat ik de auto al uitrollen als ik zie dat er 2 of 3 auto's voor mij al geremd wordt. Let op! als je cruise op 100km  staat ingesteld zal de auto ook weer tot die snelheid accelereren als het verkeer weer begint te rijden. Het gebeurd dus wel eens dat de auto eerst flink optrekt en dan ineens weer op de rem trapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Het werkt ook zonder lane assist. Zodra de auto is gestopt kun je ook op het knopje 'res' drukken in plaats van het gaspedaal.

 

Ik heb een Comfortline Business besteld met ACC waar ik geen mogelijkheid had om de optie 'Lane Assist' aan te vinken bij de bestelling en dacht dus dat ik ook geen File Assist zou hebben, maar dit is dus wel het geval?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden