Ga naar inhoud

Diesel verleden tijd


Marceltdi

Aanbevolen berichten

Ik rij ook 1:15 gemakkelijk en beetje me best 1:20 of hoger. Plug-in outlander1:7 a 8 , dus wat is wijsheid. Mensen die voor het “milieu” zo’n auto rijden, moet je zwaar beboeten als ze niet zuinig rijden.

Dat is gewoon niet waar,de praktijk wijst toch echt anders uit, op diegene na die zijn stekker nooit gebruikt en alleen maar 160 op snelweg rijdt.

 

https://www.spritmonitor.de/en/overview/31-Mitsubishi/280-Outlander.html?fueltype=6&constyear_s=2016&powerunit=2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is gewoon niet waar,de praktijk wijst toch echt anders uit, op diegene na die zijn stekker nooit gebruikt en alleen maar 160 op snelweg rijdt.

 

https://www.spritmonitor.de/en/overview/31-Mitsubishi/280-Outlander.html?fueltype=6&constyear_s=2016&powerunit=2

Hoezo niet waar, heb een vertegenwoordiger met zon ding en rijdt 1:7 a 8. En met de caravan erachter 1:4. Hij heeft dat ding puur vanwege de lage bijtelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb laatst een praktijk test gezien van een E-golf en een Nissan leaf.

Volgens opgave moesten ze de rit makkelijk kunnen doen.

Praktijk was dat ze ca 50 km voor einde rit moesten bij laden om de rit te volbrengen.

Terug reis gingen ze zuinig rijden. Slipstreamen, alle gebruikers/verbruikers uit. Dus ook geen airco of kachel.

Toen werd de afstand van ca 300 km wel gehaald.

Verder werd er niet bij verteld hoelang er tussendoor moest worden geladen.

Er worden stappen ondernomen maar we zijn er nog lang niet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoezo niet waar, heb een vertegenwoordiger met zon ding en rijdt 1:7 a 8. En met de caravan erachter 1:4. Hij heeft dat ding puur vanwege de lage bijtelling.

En aan die ene vertegenwoordiger hang jij die conclusie op dat dat bij alle outlander bezitters zo is?

Sorry , maar zo werkt het niet.

aangepast door Nitro68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het stuk gelezen?

 

Die taxi ondernemer rijdt met Hybrides (Prius) omdat het operationeel veel goedkoper is.

Begint al bij de aanschaf.

En de km standen als de Hybride vervangen wordt zijn diesel km standen en de betrouwbaarheid is ook nog eens een stuk beter.

Lijkt mij voor iemand die zijn geld er mee moet verdienen erg prettig.

.

 

Heb het gelezen, maar in de tijd dat hij overstapte was er wel degelijk subsidie op de hybrides. En als de diesel niet was aangepast aan de zogenaamde “milieu” regels, had de beste man nog steeds ermee gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En aan die ene vertegenwoordiger hang jij die conclusie op dat dat bij alle outlander bezitters zo is?

Sorry , maar zo werkt het niet.

Waarom denk je dat er extra brandstoftanks onder de auto ging bij de eerste versie. En ik denk als je de tank gegevens opvraagt bij de lease dat de meeste niet het verbruik halen waar ze voor zijn aangeschaft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een ev heeft een footprint van 6 ton co2. Zonder gereden te hebben. Onder aan de streep is een ev rond de 30% schoner. Dat hebben we in het onderzoek van de tno mogen lezen. Maar ja, die onderzoekers zullen het ook wel fout hebben.

 

Er worden nu echt appels met peren vergeleken. Zeggen dat een auto viezer is dan een vliegtuig gaat mij echt te ver. Zeker omdat dat vliegtuig het in een paar uur uitstoot en een auto meer dan een jaar. 2 jaar gemiddeld. Maar ja, ook die onderzoekers zullen het wel fout hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus die Mercedessen gingen plotseling veel meer diesel gebruiken door milieu gedoe??

Nee, dat was het niet.

Om aan de uitstoot norm te voldoen moeten er steeds meer technische grappen en grollen en hier en daar wat gerommel met software uit de kast gehaald worden die de diesel een stuk duurder in onderhoud maakt en een stuk onbetrouwbaarder en uiteindelijk in de praktijk net zo smerig was als 2 euro normen daarvoor.

Laten we nu gewoon het beestje bij de naam noemen, diesel is en blijft smeriger dan een benzine hybride met een atkinson cyclus motoren een stuk betrouwbaarder door het ontbreken van automatische versnellingsbakken en turbo's. (Bij het Toyota systeem dan)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk gebeurt er iets vreemds. Met de Global Warming cq. Climate Change zouden we eigenlijk meer diesels moeten rijden: lagere CO2 uitstoot dan benzine. Maar de CO2 uitstoot stijgt de laatste jaren weer.

 

Lease rijders mogen geen diesel meer bestellen (want die schrijven teveel af). En dus rijdt dat volks steeds meer in benzine auto’s.

Daarnaast zijn de SUV’s ook mateloos populair, maar stoten meer CO2 uit dan een gewone model auto (komt door hogere CW-waarde en hoger gewicht).

En een 3e reden voor een hogere CO2 uitstoot zijn de hybride auto’s.

Door de superkleine actieradius rij je alleen op stroom van-en-naar de autosnelweg. Daarna rij je met een 2.000kg wegende auto op benzine (en da’s slecht voor het verbruik).

 

Mensen die een 100% EV rijden en overdag opladen met hun door zonnepanelen opgewekte stroom zijn goed bezig. Maar dit kleine clubje gaat de wereld niet redden vrees ik

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus die Mercedessen gingen plotseling veel meer diesel gebruiken door milieu gedoe??

Nee, dat was het niet.

Om aan de uitstoot norm te voldoen moeten er steeds meer technische grappen en grollen en hier en daar wat gerommel met software uit de kast gehaald worden die de diesel een stuk duurder in onderhoud maakt en een stuk onbetrouwbaarder en uiteindelijk in de praktijk net zo smerig was als 2 euro normen daarvoor.

Laten we nu gewoon het beestje bij de naam noemen, diesel is en blijft smeriger dan een benzine hybride met een atkinson cyclus motoren een stuk betrouwbaarder door het ontbreken van automatische versnellingsbakken en turbo's. (Bij het Toyota systeem dan)

Alles wat aangedreven wordt door een verbrandingsmotor is vervuilend. Ook icm elektrisch.

 

Als we echt willen dat het milieu verbeterd word, dan moeten we alle oude vliegtuigen, boten, auto’s, bussen etc. Die alle welvarende landen hebben gedumpt, recyclen. I.p.v. van hier zogenaamd met een schone voertuigen de wereld willen verbeteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een milieu verantwoorde oplossing voor diesel en het “schone” benzine.

Als ik hem vergelijk met de Passat die ik gehad heb, ongeveer het zelfde gewicht, rijdt ik met deze hybride inderdaad zuiniger en stoot daarbij veel minder vuiligheid de lucht in.

 

Vergelijk ik hem met mijn Audi A2 1.4 75pk benzine van 850kg, heb ik het zelfde verbruik op de zelfde route.

Vindt ik toch knap voor een auto die 2x zoveel weegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgensmij kan de topicnaam beter veranderd worden in: Luister na wat Nitro68 zegt want de rest is onzin Topic...

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Nee Thomas, maar er worden hier feiten verdraaid.

Al mijn beweringen mag je gerust weerleggen, maar dan wel met onderbouwde argumenten, heb ik helemaal geen probleem mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik hem vergelijk met de Passat die ik gehad heb, ongeveer het zelfde gewicht, rijdt ik met deze hybride inderdaad zuiniger en stoot daarbij veel minder vuiligheid de lucht in.

 

Vergelijk ik hem met mijn Audi A2 1.4 75pk benzine van 850kg, heb ik het zelfde verbruik op de zelfde route.

Vindt ik toch knap voor een auto die 2x zoveel weegt.

En heb je de Passat ingeruild of heb je hem gerecycled zodat latere generaties kunnen voortbestaan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is een complex en tegenstrijdig probleem: wil je de global climate change aanpassen (dus CO2 reductie) of wil je lokale lucht schoner maken (dus NOx reductie) ?

 

Stel dat er geen diesel-motoren meer zouden bestaan. Iedereen EV of Hybride werkt nog niet (incomplete stroom infrastructuur). Iedereen dus aan de benzine, wat CO2 verhogend is.

Daarnaast is diesel een restproduct van het kraken/raffineren van benzine, wat niemand dus meer wil. Waar laten we dat spul ? In de grond ?

 

Dus dan krijg je een veel schonere lucht maar extra bodemverontreiniging.

 

 

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden