Ga naar inhoud

Diesel verleden tijd


Marceltdi

Aanbevolen berichten

Dus ja, het einde van het dieseltijdperk zit er aan te komen. Moet wel eerlijk bekennen dat ik er wel eens over denk om voordat het zo ver is tenminste nog in een Passat BiTDI rondgereden te hebben. Dan wordt dat mijn laatste diesel: Go out with a bang!

Ik heb in Mei dit jaar een (3 jaar oude) BiTDI gekocht met exaxt hetzelfde idee.

En wat rijdt’ie heerlijk!

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Philippe Casse denkt nog in de oude wereld en zo te lezen is bij hem het glas altijd half leeg.

"Kan niet" en "onmogelijk" zijn ongeveer de belangrijkste steek woorden die deze man gebruikt.

Hij kan beter de woorden "wil niet" daarvoor gebruiken, veranderen naar verantwoord energie opwekken is ook niet makkelijk maar wel noodzakelijk.

Gelukkig is zijn verhaal maar een mening, en staat ver af van de werkelijke technische mogelijkheden die de mens heeft om energie schoon op te wekken.

hij heeft maar een beperkte geest..........niemand bepaald dat die schone energie in belgie opgewekt moet worden, kan ook heel goed in bijvoorbeeld Spanje.

Daar zijn nog heel veel plaatsen met heel veel niets maar wel heel veel zon per jaar.

Prima plek om daar zonnegenerator (Spiegels, zout smelt bad en stoomgenerator) en zonnepanelen te plaatsen, het mooie van elektriciteit is dat het makkelijk te vervoeren is....

Het "Europees" denken is nog ver te zoeken bij deze man.

 

Zag gisteravond in Nieuwsuur weer zo een kleine kudde debielen die denken dat kernenergie de oplossing is voor het CO2 probleem, tenenkrommend, wat een egoïsten.

Voor kernenergie is er nog steeds geen afdoende oplossing voor het veilig opbergen van het gegenereerde afval waar we de volgende honderden generaties mee opzadelen met bijpassend prijskaartje.

verdiep je maar eens in "Sellafield" waar een milieu ramp in wording in ontwikkeling is.

De verhoogde aantal kinderen met leukemie rond deze opwerkingsfabriek van kernafval komt niet door deze fabriek............welterusten.

De makkelijkste weg dus, en ze vergeten dat uranium en plutonium ook niet onuitputtelijk beschikbaar is, dat raakt ook op, en dan?

Moet je alsnog over op duurzaam opgewekte energie, laten we het dan gelijk maar doen, scheelt een hele berg kernafval.

Dus als je verzekerd wil zijn van een enorme energie rekening moet je vooral kernenergie gaan gebruiken.

 

Maar goed, dat artikel is dus helemaal niet zo interessant maar een uiterst negatief verhaal en een ode aan de oude wereld en het ontbreken van elke wil om de omslag maar te willen maken.

Deze gepensioneerde man kan beter nog van zijn laatste jaren genieten en de jonge generatie de shit van de laatste 2 generaties op een goede manier opruimen ipv dit soort negativiteit uit te stralen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als draadloos laden tijdens het rijden mogelijk wordt net zoals een metro en betaalbaar wordt dan gaat het pas echt een serieus alternatief worden voor de industrie. Dat gedoe met laadpaaltjes en wachten bij een laadpunt vind ik maar niets.

 

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als draadloos laden tijdens het rijden mogelijk wordt net zoals een metro en betaalbaar wordt dan gaat het pas echt een serieus alternatief worden voor de industrie. Dat gedoe met laadpaaltjes en wachten bij een laadpunt vind ik maar niets.

 

Als ik elektrisch wil rijden pak ik wel de trein.. :mrgreen:
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we nu gewoon effe snel dat gas en olie opmaken dan moeten we wel.

En als we moeten dan kan het ineens wel.

 

Ik denk ook dat inductieladen tijdens het rijden de toekomst gaat worden. Het electranet moet gelijkmatiger gebruikt worden.

De Belgische meneer heeft wel gelijk, als we morgen massaal aan het electrisch rijden gaan dan zijn er niet voldoende laadmogelijkheden, het net is ook niet geschikt. En dan heb ik het nog niet over de kosten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Martijn, we gaan morgen niet massaal aan de EV, daarom kraamt deze meneer ook onzin uit.

Of zie ik dat verkeerd?

En we hebben EV's nodig om in de toekomst een stabiel stroomnet te hebben.

In het smartgrid is de EV onmisbaar, dan worden al die EV's die aan de stekker hangen een ideale manier om pieken in het net op te vangen.

Als je dat in het licht van de grote getallen ziet gaat het werken.

EV levert tot 5kWh terug aan het net als dat nodig is, merk je nauwelijks iets van op een 100kW accu, maal het aantal auto's die aan het net hangen ( miljoenen in de toekomst) creëer je een enorme buffer.

Daarom hangt het verhaal van deze bejaarde met oude ideeën als los zand aan elkaar en berust op onderbuik gevoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Martijn, we gaan morgen niet massaal aan de EV, daarom kraamt deze meneer ook onzin uit.

Of zie ik dat verkeerd?

En we hebben EV's nodig om in de toekomst een stabiel stroomnet te hebben.

In het smartgrid is de EV onmisbaar, dan worden al die EV's die aan de stekker hangen een ideale manier om pieken in het net op te vangen.

Als je dat in het licht van de grote getallen ziet gaat het werken.

EV levert tot 5kWh terug aan het net als dat nodig is, merk je nauwelijks iets van op een 100kW accu, maal het aantal auto's die aan het net hangen ( miljoenen in de toekomst) creëer je een enorme buffer.

Daarom hangt het verhaal van deze bejaarde met oude ideeën als los zand aan elkaar en berust op onderbuik gevoel.

Het zou je sieren eens inhoudelijk in te gaan op wat deze meneer te zeggen heeft, ipv hem weg te zetten als een seniele man omdat je het niet met hem eens bent. Dit komt je geloofwaardigheid namelijk niet ten goede. Wat is precies feitelijk onjuist en wat is de bron van deze weerlegging? En waarom is het zeggen dat het in de toekomst weleens zo zou kunnen zijn zoals jij omschrijft niet berust op onderbuikgevoel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe moet al die elektriciteit worden opgewekt? Allemaal zogenaamde groene stroom? Alle accu’s die gemaakt moeten worden, daar is niet genoeg materiaal voor, windmolens bevatten ook metalen die gemaakt moeten worden door hoogovens en ga zomaar door. Ik weet het niet maar ik heb nog geen verhaal gehoord wat me kan overtuigen dat het allemaal beter is. Fijnstof blijft, uitstoot blijft door gebruik van kolencentrales etc.

 

Voorlopig blijf ik lekker dieselen, bevalt me goed, kan in een ruk door naar Oostenrijk! Ik zie alleen maar stresskippen in te dure leasebakken, die zogenaamd “schoon” zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk ook dat inductieladen tijdens het rijden de toekomst gaat worden.

Dat gaat zeker niet gebeuren. Daarvoor hebben we onvoldoende koper op de planeet om overal spoelen onder het wegdek te leggen. Daarnaast zorgt de luchtspleet tussen de spoel in het wegdek en de spoel in de auto voor een dusdanig laag rendement van de energieoverdracht dat de CO2 uitstoot enorm zal toenemen om deze manier van laden mogelijk te maken.

 

Kijk thuis eens hoeveel mm je een tablet of mobieltje moet optillen van een draadloze lader voordat er niet meer opgeladen wordt. Dat is hetzelfde probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou je sieren eens inhoudelijk in te gaan op wat deze meneer te zeggen heeft, ipv hem weg te zetten als een seniele man omdat je het niet met hem eens bent. Dit komt je geloofwaardigheid namelijk niet ten goede. Wat is precies feitelijk onjuist en wat is de bron van deze weerlegging? En waarom is het zeggen dat het in de toekomst weleens zo zou kunnen zijn zoals jij omschrijft niet berust op onderbuikgevoel?

Lees dit hele topic nog maar eens door, heb ik al een aantal keer gedaan....

 

En ik spreek niet met mijn onderbuik, misschien ben ik al wat langer met deze materie bezig dan jij.

Smartgrid gaat gewoon gebeuren, is geen hogere wiskunde voor nodig, alleen wat aanpassingen aan het net zodat EV's met het net kunnen communiceren, lopen al een aantal kleinschalige proef projecten, ook in NL.

De nieuwe Nissan Leaf is er al op voorbereid. (V2G, Vehicle To Grid)

Er staat de komende 20 tot 30 jaar een hoop te gebeuren op dit gebied, gelukkig maar, want zo door gaan is geen optie.

 

https://electrek.co

https://www.teslarati.com

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Smart_grid

https://www.mobilityhouse.com/int_en/vehicle-to-grid

https://www.youtube.com/user/fullychargedshow

 

Kan je even vooruit.

aangepast door Nitro68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat er iets gaat en moet gebeuren dat staat vast, alleen op dit moment zijn allemaal gesubsidieerd projecten. Die moeten slagen. Zoals de outlander plug-in hybrid. Alleen maar interssant voor de leaserijders met lage bijtelling. Geen hond die stekker en netjes rijd. Allemaal benzineslurpers zijn het, alleen niet op papier.

 

Nederlandse ministers rijden ook met brandstofslurpers omdat de volledig elektrisch rijdende auto’s niet voldoen aan hun wensen.

 

We laten ons gek maken door Brussel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, er zullen er best bij zijn die die stekker er niet in steekt, maar het grootste deel van de gemeenschap doet het wel.

Ik rij zelf nu met een Hybride, ook gemiddeld 1 op 15 a 16, hoef ik niet eens mijn best voor te doen.

Was net zo zwaar als de Passat, maar komt toch verder op een liter benzine dan de Passat TDi.

Dus het kan gewoon.

Zelfs een groot deel van de Duitse taxi chauffeurs hebben het ontdekt........vast niet omdat het niet werkt.

 

Onze mp komt meestal op de fiets........

aangepast door Nitro68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, er zullen er best bij zijn die die stekker er niet in steekt, maar het grootste deel van de gemeenschap doet het wel.

Ik rij zelf nu met een Hybride, ook gemiddeld 1 op 15 a 16, hoef ik niet eens mijn best voor te doen.

Was net zo zwaar als de Passat, maar komt toch verder op een liter benzine dan de Passat TDi.

Dus het kan gewoon.

Zelfs een groot deel van de Duitse taxi chauffeurs hebben het ontdekt........vast niet omdat het niet werkt.

 

Onze mp komt meestal op de fiets........

De taxichauffeur in Duitsland krijgt 3000 euro subsidie op een hybrid, en 4000 op een ev. Naast de dreiging dat je op korte termijn de stad niet meer in mag is het dus gewoon een bedrijfsmatige beslissing. Niet omdat ze stekkeren zo leuk vinden.

 

En waarom moet het allemaal zo geforceerd? Ze hebben nu hun dieseltje ingeruild voor een co2 uitstoter, terwijl het daar juist om te doen was. En waarom moet de belastingbetaler er aan mee betalen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dieseltje ingeruild voor een Co2 uitstotertje?

Stekkeren doen de taxi chauffeurs niet met hun Toyota Prius, is een non plug-in hybride.

 

Toyota Prius 78gr/km

Passat 2.0 TDI bleu motion 128gr/km

Mercedes e klasse 220d 114gr/km

 

Dus inderdaad, met een hybride stoot je minder Co2 uit, en veel minder NOx.(en zijn stukken goedkoper in onderhoud en gaan niet stuk)

Ook zonder tegemoetkoming is een Prius een no brainer voor een taxi chauffeur.

aangepast door Nitro68
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden