Ga naar inhoud

Diesel verleden tijd


Marceltdi

Aanbevolen berichten

 

Hybride, elektro-benzine, is ook een prima manier om CO2 nivo naar beneden te krijgen.

Prima tussen vorm voor we over gaan naar full EV.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hybride, elektro-benzine, is ook een prima manier om CO2 nivo naar beneden te krijgen.

Prima tussen vorm voor we over gaan naar full EV.

En dan vergeten we gewoon even dat die benzine meer CO2 uitstoot dan diesel, en dat het produceren van die accu's in essentie tonnen CO2 veroorzaakt. En als we nu allemaal hybride gaan rijden of zelfs EV gaan rijden, zal de uitstoot van CO2 gigantisch gaan pieken. Maar niemand wil echt hybride of EV gaan rijden, dus gaan dieselrijders noodgedwongen over op benzine, wat ook meer CO2 betekent. Je hebt wel boter op je hoofd te denken dat de wij onze Europese akkoorden gaan halen door elektrisch  te gaan rijden, en wij dus goed bezig zijn, terwijl we aan de andere kant van de wereld in een zeer korte tijd tonnen en tonnen CO2 gaan produceren. En onze oude diesels, die rijden in Oost-Europa rond met teruggedraaide teller.

aangepast door Tarabass
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tennet gaat 28 miljard investeren om de instabiliteit van het elektriciteitsnetwerk te vergroten. Deze is namelijk zeer instabiel door de zon- en windenergie. Terwijl dit maar 10% van de stroom aanlevert. De gas- en kolencentrales waarvan wij vooral onze stroom uit halen kunnen gedoseerd energie leveren. Met zon- en windenergie kan dat niet.

 

https://nos.nl/artikel/2230510-grilligheid-zon-en-wind-bedreigt-stabiliteit-elektriciteitsnet.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, daar hoor je ze niet over als ze aan de deur zonnepanelen proberen te verkopen,

ook niet dat je maar kan terug leveren tot aan je wijkcentrale, ohja, en ook even

vergeten ze te melden, dat als er veel mensen in je wijk zonnepanelen hebben,

en er word veel terug geleverd, en dat kunnen ze niet kwijt, dat dan je voltage

in huis kan oplopen, intussen al bij klanten gemeten dat ze ruim 236v overschrijden.

Zeg dan maar dag tegen je elektronica in huis.....oeps!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even los van de CO2 discussie. Luchtvervuiling. Hier nog een mooi onderzoek van World Health Organization: https://www.nu.nl/gezondheid/5247758/jaarlijks-sterven-acht-miljoen-mensen-gevolgen-luchtvervuiling.html

 

Even vluchtig de tekst scannen geeft je het gevoel dat er echt heel snel wat moet gebeuren. We gaan er allemaal aan. Maar dan even rustig ademhalen (leuke woordspeling) en eventjes wat cijfers op een rij zetten:

  • 8 miljoen doden per jaar door luchtvervuiling.
  • 4,2 miljoen door buitenlucht. 3,8 miljoen door binnenlucht (openhaard, koken, etc.)
  • 90% daarvan komt uit Azië en Afrika
  • 75% van de wereldbevolking komt uit Azië of Afrika
  • Uitgaande van 7 miljard mensen bestaat "de rest van de wereld" uit 1,75 miljard mensen
  • 0,05% van de mensen in "de rest van de wereld" gaat dood door vervuilde lucht en een groot gedeelte door vervuilde lucht binnenshuis.
  • In Nederland zal het misschien op 0,01% uitkomen gezien de schone lucht.
  • Hoog aangehouden gaat 0,02% dood door vervuilde lucht buitenshuis
  • Gebaseerd op 17 miljoen mensen in Nederland gaat dus 3,4 persoon per jaar dood aan vervuilde lucht.
  • Dan zouden we nog moeten gaan berekenen hoeveel mensen van de 3,4 personen dood gaan door dieselauto's, want we hebben het hier over alle luchtvervuiling (ook die door centrales etc.)

 

Dus achthonderduizend mensen van de 1,75 miljard mensen gaat dood door luchtvervuiling in de rest van de wereld. Dat is nog geen 0.0.5%. Waarvan dus ook nog een heel groot gedeelte door vervuilde lucht binnenshuis. En dan worden we ook nog op een hoop gegooid bij Amerika en Oost-Europa. Als je dan kijkt dat Nederland één van de schoonste landen is, en dat de industrie en stedelijke in België en Duitsland gebieden veel meer vervuilend zijn dan bijvoorbeeld onze randstad dan blijft er percentueel maar ook in absolute getallen vrijwel niets over voor Nederland.

 

Wij leven in relatief schone lucht en het is amper schadelijk voor ons. Toch gaan wij de dieselauto, en op den duur voertuigen op welke fossiele brandstof dan ook, verbannen. Die exporteren we naar de nu al veel vervuilde landen in Oost-Europa. Daarnaast kost het ons bakken vol geld en nemen we de gevaren van CO2 voor lief. Want blijkbaar rijden we liever op benzine en elektriciteit, die beiden veel CO2 veroorzaken. Als CO2 dan de veroorzaker is van de opwarming van de aarde en dus de stijging van de waterspiegel, denk ik dat daar de prioriteit moet liggen. En niet bij die paar bakfietsen in de stad. Daarnaast is de vervuiling voor in stedelijke en industriële gebieden. Eigenlijk is de overbevolking van de aarde het probleem, maar probeer dat maar eens op de kaart te krijgen.

 

Om die 3,4 personen even in context te plaatsen, per jaar gaan er 700 personen dood in het verkeer.

aangepast door Tarabass
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is duidelijk, jullie willen lekker doorgaan zoals we nu bezig zijn.

Lekker blijven doen, de wereld om je heen zal gewoon veranderen, of je dat nu leuk vindt of niet.

 

En die Tennet problemen zijn heel eenvoudig op te lossen, in Australië hebben ze namelijk precies de zelfde problemen, misschien moet de firma Tennet daar eens gaan kijken.

Het hoogspanningsnet is het minste probleem waar we in NL de komende jaren mee te kampen krijgen.

Wil je best voorspellen dat nu vergroenen veel goedkoper is dan in de toekomst Nederland droog te houden om een Apeldoorn aan zee te voorkomen.

Kijk eens wat verder dan over een paar jaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is duidelijk, jullie willen lekker doorgaan zoals we nu bezig zijn.

Lekker blijven doen, de wereld om je heen zal gewoon veranderen, of je dat nu leuk vindt of niet.

 

En die Tennet problemen zijn heel eenvoudig op te lossen, in Australië hebben ze namelijk precies de zelfde problemen, misschien moet de firma Tennet daar eens gaan kijken.

Het hoogspanningsnet is het minste probleem waar we in NL de komende jaren mee te kampen krijgen.

Wil je best voorspellen dat nu vergroenen veel goedkoper is dan in de toekomst Nederland droog te houden om een Apeldoorn aan zee te voorkomen.

Kijk eens wat verder dan over een paar jaar.

Kijk eens wat verder dan een paar jaar. Dat is toch juist wat er door velen, in jouw ogen tegenstanders, geroepen wordt? Ik vind je opmerkingen nu wel erg in het rijtje "Dus jij wilt geen schone lucht?" of "Dus jouw kinderen hebben geen recht op een schone toekomst?". En nu doet Tennet het zelfs verkeerd. Die gaan 28 miljard investeren terwijl het allemaal zo simpel is. Wat een sukkels zijn het ook, hé. Liever ga je inhoudelijk in op mijn post, in plaats van mij wegzetten als iemand die nergens voor openstaat en die pist in zijn eigen nest.

 

Er gaan dingen veranderen. En zijn mooie innovaties. En niemand wil de aarde vervuilen of onbewoonbaar maken. Maar waarom moeten al die halfbakken oplossingen die nu in de kinderschoenen staan kosten wat het kost doorgevoerd worden? En wel in rap tempo? Om er over een paar jaar achter te komen dat al die problemen veel mooier opgelost konden worden? Er is geen alternatief voorhanden waarin onze EV's gaan rijden op groene stroom. Er zal dus op korte termijn vrijwel alleen stroom beschikbaar zijn die veel CO2 uitstoot, middels gas- en kolencentrales. Iets wat we juist wilde voorkomen. En de luchtvervuiling van diesels is verwaarloosbaar. Nietszeggend in de problemen die we hebben (of denken te hebben). Dat we dus nu massaal zouden moeten overstappen op benzineauto's, hybrides of EV's is dus een wassen neus die juist veel meer CO2 gaat veroorzaken en die voor nu het nietszeggende probleem luchtvervuiling voor een deel zou oplossen.

 

Het zou veel geleidelijker moeten gaan. Mensen zouden nu niet halsoverkop een benzine moeten gaan rijden. Of een EV. Beiden zullen namelijk veel vervuiling veroorzaken. Een voorbeeld zou kunnen zijn dat EV's alleen op groene stroom zouden mogen rijden. Immers, anders zullen ze nooit klimaatneutraal zijn. En dat gaat veel langzamer, maar zorgt voor een balans die op langer termijn houdbaarder is en ons kans geeft om de oplossingen die de aankomende jaren bedacht gaan worden veel makkelijker te implementeren dan ineens al die oude EV's, zonnepanelen, windmolens en weet ik wat te moeten vervangen.Maar jij wilt "vergroenen" door alle diesels in Oost-Europa te laten rijden, te gaan rijden op benzine of een EV aan te schaffen die in Nederland vooral op niet-groene stroom zal rijden en die bij productie al 9 ton CO2 heeft uitgestoten aan de andere kant van de wereld. Daar wordt het echt niet groener van en is juist kortzichtig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peter,

 

Sorry dat ik je zo op je tenen getrapt hebt, maar bij jou is het glas altijd half leeg ipv half vol.

Je realiseert je nog steeds niet dat het stoppen met het verbranden van fossiele brandstoffen in het weg transport, auto's en vracht, een hele cascade aan veranderingen gaat teweeg brengen.

We hebben geen extra centrales nodig als we massaal EV gaan rijden, je hebt tenslotte ook geen benzine en diesel meer nodig, en dat scheelt een enorme hoeveelheid elektriciteit die je dan in die EV's kunt gebruiken.

Scheelt ook een heleboel ranzige tankers die niet meer uit boeven staten uit het middenoosten hoeven te varen om olie naar europa te vervoeren met alle risico's van dien.

Hebben we aan eigen productie meer dan genoeg, veel beter voor onze eigen economie ipv al die dollars naar die sjeiks over te maken.

 

Tennet moet inderdaad flink gaan investeren en zullen dat moeten blijven doen.

Elektriciteit verbruik en de manier waarop stroom gebruikt zal worden zal sterk gaan veranderen en de EV zal daar een grote rol in gaan spelen om het net te gaan stabiliseren.

In Australië wordt nu heel succesvol gebruik gemaakt van Tesla accu centrales om uitval en fluctuaties op te vangen en in de toekomst zullen die miljoenen EV's die aan het net hangen daarvoor gaan zorgen door per auto 1 of 2 kWh terug te kunnen geven aan het net.

De nieuwe Leaf is daar al in voorbereid om dat te kunnen doen in het nieuwe smart grid.

 

Gaat die overgang niet geleidelijk genoeg dan?

Ik zie nog geen enorme hoeveelheden EV's de markt overspoelen, jij wel?

Maar als jij een EV een halfbakken oplossing vindt, waarom vindt je dat?

Omdat je geen 800km op 1 lading kunt rijden?

Omdat de EV in NL niet uitsluitend op groene stroom kan rijden?

Met de huidige energiemix in NL is een EV nu al 40 tot 50% schoner dan een ICE, pure winst.

 

Maar waarom denk jij dat die oude diesels in oost europa gaan rijden als wij EV gaan rijden?

Of gaan daar plotseling meer mensen wonen die in al die afgedankte diesels van ons gaan rijden?

Ik snap die gedachtengang niet helemaal.

Het merendeel van die auto's gaan gewoon gesloopt worden.

 

En dat de diesel vervuiling verwaarloosbaar is is natuurlijk onzin, dat weet jij net zo goed.

Die zijn gewoon uiterst smerig.

Net als die hamburgers van die grote ketens en kilokrakers vlees bij de supermarkt, 1 van de grootste broeikasgassen producenten van wereld.

 

Inderdaad, kunnen we zelf als individu veel aan bijdragen, een beter milieu begint nog steeds bij je zelf.

Dat probeer ik in ieder geval wel. :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het apparaat waar je groene stroom mee opgewekt wordt moet ook worden geproduceerd. En het dataverkeer. Als we steeds meer energie gaan verbruiken voor gadgets etc en andere niet basis behoeften verbeteren we hier ook niets mee. Zie bijvoorbeeld het bitcoin minen.

Maar wat als we te weinig CO2 uitstoten, krijgen we dan een volgende ijstijd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Productie van EV wordt kunstmatig laag gehouden om de prijzen hoog te houden.

 

Eveneens in de jaren 90 heeft men de EV laten uitsterven in de USA.

 

Bekijk de fullmovie documentaire maar, "who killed the electric car".

 

De nieuwe Ampera-e is uit sinds 2016 nu 2018 nog steeds niet verkrijgbaar in Belgie wel in Nederland,Frankrijk, Duisland en de Scandinavische landen????

 

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

aangepast door PassatMotion
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan hebben wij als mens toch amper invloed op het klimaat, als er de laatste ijstijd 7000ppm CO2 voorkwam. Toen was er nog geen industrie alleen stookte iedereen een lekker kampvuurtje om te koken en zich op te verwarmen.

aangepast door Roy_01
Link naar reactie
Delen op andere sites

Was iets langer geleden dan de laatste ijstijd. Dus ook uberhaupt geen mensen om een vuurtje te stoken.

 

Wat wel blijkt is dat de industriële revolutie het aandeel CO2 is verdubbeld.

aangepast door martijn v o
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Peter,

 

Je realiseert je nog steeds niet dat het stoppen met het verbranden van fossiele brandstoffen in het weg transport, auto's en vracht, een hele cascade aan veranderingen gaat teweeg brengen.

We hebben geen extra centrales nodig als we massaal EV gaan rijden, je hebt tenslotte ook geen benzine en diesel meer nodig, en dat scheelt een enorme hoeveelheid elektriciteit die je dan in die EV's kunt gebruiken.

Scheelt ook een heleboel ranzige tankers die niet meer uit boeven staten uit het middenoosten hoeven te varen om olie naar europa te vervoeren met alle risico's van dien en de EV zal daar een grote rol in gaan spelen om het net

 

 

Dat zal een lekkere accu moeten worden om die elektromotor van die auto schepen aan te kunnen drijven. Per dag passeert hier langs Zelzate 2x een joekel van een boot met onderdelen en auto's van Volvo.

Denk niet dat ze die zo gauw gaan overschakelen naar EV dus je zal toch nog beroep moeten doen op fossiele brandstof. Ook de vrachtwagen industrie zal ook nog wat moeten bij trekken want als je even op de wegen vertoeft rijd het vol met vrachtwagens.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zal een lekkere accu moeten worden om die elektromotor van die auto schepen aan te kunnen drijven. Per dag passeert hier langs Zelzate 2x een joekel van een boot met onderdelen en auto's van Volvo.

Denk niet dat ze die zo gauw gaan overschakelen naar EV dus je zal toch nog beroep moeten doen op fossiele brandstof. Ook de vrachtwagen industrie zal ook nog wat moeten bij trekken want als je even op de wegen vertoeft rijd het vol met vrachtwagens.

Ook in de scheepvaart gebeurt het een en ander, meer dan je denkt.

 

https://electrek.co/2018/05/04/all-electric-catamaran-battery-pack-future-of-the-fjords/

 

https://electrek.co/2017/08/24/all-electric-ferries-abb/

 

Met een Nederlands tintje:

https://electrek.co/2018/01/12/large-tesla-ships-all-electric-barges/

 

https://electrek.co/2017/12/04/all-electric-cargo-ship-battery-china/

aangepast door Nitro68
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Hoezo wachten? Fiat heeft altijd de top 5 aangevoerd van meest afwijkende metingen. Maar Amerikaans, hè ;)

 

https://www.amt.nl/ondernemen/nieuws/2018/02/fiat-chrysler-moet-vs-104-000-autos-terugroepen-dieselgate-10158094

 

Het schandaal is er, maar er worden hele vieze spelletjes gespeeld. Als in een grote aanval op vag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me eerder een marketingstunt, een keer positief in het nieuws komen.

De dagwaarde van van euro 1 t/m 4 is 0 euro tot een paar duizend lijkt me.

Ook kan ik mij niet voorstellen dat het VAG concern zo'n actie kan beperken tot alleen Duitsland, denk dat Brussel dat niet accepteert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden