Ga naar inhoud

Diesel verleden tijd


Marceltdi

Aanbevolen berichten

Waterstof vergt 3x zoveel energie als het direct in een accu te stoppen voor dezelfde aantal km’s.

Of dat nu verstandig is......

Zie het meer om overflow energie in op te slaan.

aangepast door Nitro68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie het zo: de vervoersbehoefte van mijn vrouw voor de komende vijf jaar kan ik invullen met een verbrandingsmotor of elektrisch. Zij heeft nu een Mini Cooper die hoogstens € 5.000 waard is en over de loop van 5 jaar ongeveer € 20.000 gaat kosten met een restwaarde van € 0. Als ik nu een EV koop - zakelijk - betaal ik ongeveer 50% minder omdat de kosten van de EV van de brutowinst afgehaald worden. Over vijf jaar kost de auto dan iets mer dan € 20.000 en heb ik een restwaarde van € 10.000. Daarnaast kan de auto nog 5 jaar mee en de Mini niet.

Economisch gezien ben ik dus een dief van mijn eigen portemonnee om geen EV te kopen.

Wel zal ik na drie jaar de auto overdoen naar prive ivm dat de bijtelling in 2022 verhoogd wordt van 4% naar 22% en dan zal ik de Passat weer per km gaan betalen voor zakelijke ritten.

Dat er dan wellicht waterstofauto's zijn is prima, wie dan leeft wie dan zorgt is mijn devies, en daarnaast nut ik graag fiscaal uit wat ik kan.

Ik zal de EV gebruiken voor ritten naar werk en als zij de auto nodig heeft pakt zij hem. Hierdoor gaat de Passat ook minder km's maken. Het is dus mijn zakelijke auto maar primair bedoeld voor haar.

aangepast door Nietsnut
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo denk ik er ook over Foppe, zo lang ze bij ons aan de zaak een dikke diesel tank hebben, vrachtwagens en graafmachines draaien ook nog op diesel, blijf ik lekker door tuffen met m’n b7.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Jullie hebben er nog geen last van mannen, jullie hebben een euro 5 motor en Roetfilter

Auto's zonder roetfilter en een Euro4 komen echt snel aan de beurt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@nitro

Als er mooie wagens als Passat zijn en ook nog betaalbaar, zie ik ook geen probleem.

Maar probeer maar eens een leuke wagen onder de 10K te vinden. Groot genoeg voor een gezin en ook nog één waar je gemakkelijk lange afstanden mee kunt rijden.

 

Voor Jan-modaal is de EV nog steeds te duur.

Kun je er één veroorloven, loop je geheid de kans dat t accu pakket nog maar voor 70% wekt.

 

Kortom leuke verhalen allemaal, maar onbetaalbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dat zo leest, dan lijkt het of ze jouw auto zo snel als mogelijk gaan exporteren.

Maar nee, staat gewoon te koop op MP om zo nog wat extra knaken te genereren.

 

Kortom allemaal handelspraat.

Precies, inhaken op de gevoelens van de klant. Als ze je auto moeten overnemen is er niets goed, als je hem nu wilt kopen is het de beste Passat die er is en kan hij nog jaren mee ????
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dat zo leest, dan lijkt het of ze jouw auto zo snel als mogelijk gaan exporteren.

Maar nee, staat gewoon te koop op MP om zo nog wat extra knaken te genereren.

 

Kortom allemaal handelspraat.

Precies en nu maar hopen voor deze handelaar (waar ik de auto niet heb ingeruild) hem verkoopt voor deze prijs hahaha 750 euro is niet veel wat er boven op komt. Ik weet dat ik het heerlijk heb gedaan 4 terug krijgen en nu een prachtige CC (wat ik toch al wou hebben)

 

Als je ook leest wat deze handelaar zijn doelgroep is Alfred @@tiptronic dan denk ik dat hij voor minder naar Roemenie, Hongarije cq Polen gaat.

Maar hij denkt eerst effe kijken of die hier nog te verkopen is... nou succes hahahaha

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies, inhaken op de gevoelens van de klant. Als ze je auto moeten overnemen is er niets goed, als je hem nu wilt kopen is het de beste Passat die er is en kan hij nog jaren mee

Ik weet beter hahahaha maar ja ben ook de verkoper geweest... wens ze succes met de Passat... ze heeft mij alleen maar ellende gebracht.

Als ik de centen voor een andere auto al eerder had gehad had ze er al eerder uit gegaan en was er ook geen andere motor ingekomen en Turbo, 2x gasklephuizen enz enz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig om te lezen al die ontwetendheid en vooroordelen over elektrisch rijden.

Nou kom op met de voordelen maak me gek.

 

Je kan al bv niet in één ruk naar Frankrijk of Spanje rijden zonder uren extra te laden onderweg.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou kom op met de voordelen maak me gek.

 

Je kan al bv niet in één ruk naar Frankrijk of Spanje rijden zonder uren extra te laden onderweg.

Aanhangertje met extra Accupack Robbie :mrgreen:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou kom op met de voordelen maak me gek.

 

Je kan al bv niet in één ruk naar Frankrijk of Spanje rijden zonder uren extra te laden onderweg.

 

Afgezien van het feit dat in één ruk doorrijden niet verstandig is, haal ik dat ook niet met mijn benzine Passat.

EV auto's kunnen in een half uur tot 80% geladen worden, daar kun je 2uur mee rijden en dan is het toch verstandig om even een pauze te nemen. De auto weet waar een lader vrijstaat. Het snellaadnetwerk loopt nu al van Noord Europa tot Zuid Europa.

Ik heb een hybride diesel/elektrisch, ben al heel lang fan van dieselen maar de wagen in elektrische mode rijden is echt fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@@R36

Maar jouw hybride is geen niksan leaf of prutsus

klopt, de kwaliteit van mijn eerste V60 PIH was slechter dan die van Nissan of Toyota :twisted: , de wagen is door de dealer meteen doorgestoten via de handel naar het buitenland volgens de RDW gegevens. Gelukkig doet de tweede het stukken beter. Meeste storingen hadden trouwens niets te maken met de accu/electrische gedeelte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd voorlopig lekker door in m’n diesel, heerlijk dat koppel. Daar geniet ik van, en ja dat kost mij meer dan als ik benzine of een EV zou gaan rijden.

Nu 210.000 km op de teller, netjes warm rijden, goed onderhoud bij Vdub, en ik kan nog wel een paar jaar door.

En dan zien ik weleer verder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou zeggen, begin eens met een hybride, heeft VW ook in Passat uitvoering.

Is over een aantal jaren ook betaalbaar aan het worden.

 

Maar de voordelen van elektrisch?

Die heb ik al genoemd geloof ik, buiten dat het veel lekkerder rijdt dan welke fossiele aandrijving dan ooit.......heb nog nooit zo goedkoop gereden dan met de niksan leaf.

 

En nee, hij is niet geschikt voor lange afstanden, daar is ie ook niet voor gemaakt, net zo min dat een Passat geschikt is om door ruig terrein de raggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou zeggen, begin eens met een hybride, heeft VW ook in Passat uitvoering.

Is over een aantal jaren ook betaalbaar aan het worden.

 

Maar de voordelen van elektrisch?

Die heb ik al genoemd geloof ik, buiten dat het veel lekkerder rijdt dan welke fossiele aandrijving dan ooit.......heb nog nooit zo goedkoop gereden dan met de niksan leaf.

 

En nee, hij is niet geschikt voor lange afstanden, daar is ie ook niet voor gemaakt, net zo min dat een Passat geschikt is om door ruig terrein de raggen.

Met alle respect jij woont in een land waar alleen maar dikke elektr tesla etc etc rijden, jij zal wel moeten gezien Noorwegen nr 1 staat als milieu staat. Wij leven in Nederland en daar kunnen we gewoon nog benzine en diesel rijden. Nogmaals had ik de kilometers gereden dan had hier een CC 2.0TDI vanaf bj 2010 gestaan.

 

Maar hoezo is de elektrische auto niet gemaakt voor lange afstanden, moet ik nog voor de vakanties een diesel/benzine auto huren pfffff dan heb je dus niets aan zo’n elektrische auto.

 

Zal eens een voorstel doen aan moeders de vrouw om er 1 aan te schaffen voor boodschappen.. dat is 1 km heen en weer terug.. red ze het mooi de hele maand????

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar de voordelen van elektrisch?

Die heb ik al genoemd geloof ik, buiten dat het veel lekkerder rijdt dan welke fossiele aandrijving dan ooit.......heb nog nooit zo goedkoop gereden dan met de niksan leaf.

 

@@Nitro68

Dat klopt want hier voor reed je geloof ik toch ook dikke zware diesels meen ik. Tuurlijk rijd je dan goedkoper nu. Maar heb wel is met zo.n phev gereden nou geloof me ik verkies m'n passat daar boven. Maar ieder z'n meug. Ik hoop zolang mogelijk zwarte rook sporen te kunnen trekken.

aangepast door Passat Rdi
Link naar reactie
Delen op andere sites

Passat Rdi:

 

Ja, heb 10 jaar een Passat TDI gehad, gehad inderdaad.

Had geen zin meer om in deze 12 jaar oude auto geld te investeren.

Distributie moest vernieuwd worden en reed nog met een oliepomp/ egr tijdbom rond.

Diesel wordt meer en meer geweerd in binnensteden en de volgende ronde is euro4 en euro5 aan de beurt.

Een dood spoor dus, dus weg er mee, diesel in personenauto's is passé.

En ja, heb nu een mooie vervanger voor de Passat en dat is niet de Leaf maar een RAV4 Hybride 4WD, simpelweg omdat ik zo nu en dan een flinke aanhanger moet trekken en nog een caravan heb staan en een Tesla Model X ook buiten mijn budget ligt.

En dat trekken van aanhangers gaat uitstekend met een hybride, heb de diesel nog geen seconde gemist.

Soms moet je je horizon eens verbreden.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fappie:

 

Noorwegen is een vrij land, je moet hier niets.

Waar ik woon is een diesel nog geen probleem zoals in Oslo met smog rijke dagen en een dieselverbod ingesteld wordt.

Maar ik wil geen diesel meer.

Puur uit mijn overtuiging dat die diesels vreselijk smerig zijn qua NOx uitstoot wat puur gif is.

Ik wil daar niemand daar onvrijwillig meer aan blootstellen, niet uit mijn uitlaat.

Soms kom je tot dat soort beslissingen, voortschrijdend inzicht zal ik het maar noemen.

Het dieselschandaal heeft daar zeker aan bijgedragen dat ik de diesel in de ban heb gedaan.

 

Als je het hele jaar een EV kan rijden en je aan de range voldoende hebt zou het inderdaad niet zo een gek idee zijn dat voor die 3 weken vakantie een ICE huurt om naar zuid Frankrijk te rijden.

Zou je zo maar eens een stuk goedkoper uit kunnen zijn dan nu.

Met een Tesla is het geen probleem om in zuid Frankrijk te geraken, en nog zonder energie kosten ook! Gratis superchargen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De charmes van auto rijden veranderd wel zo. Ik wil gewoon blijven rijden wat ik wil en zal dat ook blijven doen. Net als ie hier in woerden denk je goed bezig te zijn met plastic scheiden van je rest afval wat er gebeurt er uiteindelijk het komt dus allemaal op 1 hoop begreep ik. Ik ben er mee opgehouden. Net als km zonnes waar je 100 mag de luchtvervuiling is nog steeds het zelfde niet meer niet minder geworden. Al die politieke honden verzinnen van alles puur om de belasting betaler maar op koste te jagen en de staatskas te spekken. Dat vind ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de vakantie een auto huren voor drie weken die een caravan kan trekken is (nu nog dan) geen doen kan ik je vertellen.

En als iedereen dat gaat doen zal het er niet beter op worden.

 

Trouwens met een Tesla kun je prima naar zuid spanje rijden.

De auto zoekt zelf de route uit langs de snelladers. Tuurlijk duurt het iets langer.

Ik heb bij de Tesla dag (dank nog Richard) een route uitgestippeld met de tesla naar zuid frankrijk. Hij deed er 13 uur over met laadstops.

Mijn eigen google maps deed er 10 uur over maar dat is dan zonder stops.

Niet verkeerd dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En bovendien, het is vakantie. Moet je perse met 100% stress richting je vakantieadres racen of doe je het rustig aan? Ik heb al eea 'omgedacht' doordat ik niet meer autorij maar muziek luister. Meer tijd in de auto betekent dat ik langer kan genieten van de muziekinstallatie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden