Ga naar inhoud

Diesel verleden tijd


Marceltdi

Aanbevolen berichten

In het Verenigd Koninkrijk is de dieselprijs al jaren hoger dan die van benzine.

Normaal zouden die allebei ongeveer hetzelfde moeten kosten, alleen is er een verschil in de accijns, die wordt weggewerkt.

In Nederland is het prijsverschil nog zeer groot tussen diesel in benzine, maar ook dit komt door de accijns die in Nederland zo hoog is op benzine.

 

gemiddelde pompprijs bij ons (in België) is nu €1.26 zowel voor diesel als voor benzine (95)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gewoon de groene lobby.

Als ze morgen een mooie CC met diesel motor morgen voor 50% te koop zetten, sta ik voor aan in de rij voor één ;-)

Als ze geen diesels meer verkopen, moet je je nickname veranderen in benzienetje of elektrootje, neeee da klinkt niet

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er spelen twee dingen hier, sentiment en feiten. Om met de laatste te beginnen, het dino-sap raakt ooit op en het zorgt voor bij verbranding voor  broeikasgas dat de aarde opwarmt. Het eerste maakt alles erger dan het is en zou je als je praktisch opgeleid bent 'populisme' kunnen noemen. Al zeggen ze dat zelf nooit want milieu en dus is het vragen stellen gelijk aan het vermoorden van Joden. Dat doe je niet.

 

Dit jaar ga ik ook een EV kopen omdat ik een enorme autist ben die doorrekent wat iets kost en hieruit blijkt dat ik over de komende vijf jaar dezelfde kosten heb aan een nieuwe EV als een normale benzinewagen, met het verschil dat de nieuwe EV dan €10k waard is en de benzinewagen €0 en de TCO identiek is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet zeggen dat ik de diesel ging inruilen, vroeg het bedrijf wat het bouwjaar was (2006)

Kreeg te horen dat ze niet zo happig waren voor inruil.

 

Nadat hij haar had gezien toch 4000 inruil gekregen en moet je bekennen dat ik hier heel blij mee ben. Volgend jaar had die geen drol opgeleverd. Ook gezien ik minder ga rijden voor benzine gekozen, anders was er gewoon een vanaf 2010 diesel gekomen.

Maar uiteindelijk moeten we ook met deze nieuwe diesels er aan geloven, zo ook over tig wat jaar de benzine auto’s

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro

Link naar reactie
Delen op andere sites

Rij gewoon de tdi af en zie dan wel verder. M’n B7 zet ik morgen op de 220k dus zolang er geen belachelijke regels gaan gelden voor mijn euro5 (of 6?) en ik tuf lekker verder.

Zo denk ik er ook over Foppe, zo lang ze bij ons aan de zaak een dikke diesel tank hebben, vrachtwagens en graafmachines draaien ook nog op diesel, blijf ik lekker door tuffen met m’n b7.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn idee is dat ik nog 6 jaar met mijn Passat TDI rij en dan overga op een EV. De EV die ik dit jaar ga kopen is ter vervanging van de Mini Cooper van mijn vrouw en ik heb in de planning staan dat we overgaan naar een nieuw huis zonder gas, met meer M2 voor meer zonnepanelen zodat we de EV's kunnen laten rijden op zonlicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo jammer dat ik praktisch ben en helemaal niks in EV zie. Leuk als je zo iets nieuw kunt kopen/lease. Maar zo iets als tweedehands zonder garantie aan te schaffen gaat er bij mij nog niet in.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet zeggen dat ik de diesel ging inruilen, vroeg het bedrijf wat het bouwjaar was (2006)

Kreeg te horen dat ze niet zo happig waren voor inruil.

 

 

Als je dat zo leest, dan lijkt het of ze jouw auto zo snel als mogelijk gaan exporteren.

Maar nee, staat gewoon te koop op MP om zo nog wat extra knaken te genereren.

 

Kortom allemaal handelspraat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo jammer dat ik praktisch ben en helemaal niks in EV zie. Leuk als je zo iets nieuw kunt kopen/lease. Maar zo iets als tweedehands zonder garantie aan te schaffen gaat er bij mij nog niet in.

Wij hebben ook een 24kW Leaf gekocht uit 2014 met 30k op de teller.

Inmiddels staat er 60k op de teller en hebben nog de volledige accu capaciteit en heb tot nu toe 0 euro aan kosten eraan gehad, alleen ruitenwisser vloeistof bijgevuld.

 

Als het weer hier weer een beetje boven de 10 graden C komt zal ik het interieur filter en de remvloeistof vervangen en de remmen een schoonmaak en smeerbeurtje geven........dat was het wel.

 

Dus waar ben je bang voor?

aangepast door Nitro68
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nou zo,n EV moet kopen tweedehands met iets van bv 150k of meer op de teller en tussen de 5 a 10 jaar oud. Ik zal m'n hart vast houden als je daar wat aan krijgt bv iets met zo,n accu pakket. De techniek is ook zo veranderd dat je er zelf weinig meer aan kan doen of zelf repareren. Daar ga je gewoon op leeg lopen. Tuurlijk moet je het gewoon treffen met een auto, ik had dat ook met m'n huidige bkp motor allemaal spook verhalen. Maar eigenlijk nooit iets mee gemaakt gelukkig. Maar zal me zelf ook nooit in een leaf zien rijden sorry. Zo,n tesla vind ik een mooi auto maar voor mij niet haalbaar. Kort om zolang het mogelijk is zal ik gewoon met verbrandingsmotor blijven rijden diesel of benzine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie mijzelf nog niet in een prutsus of iets dergelijks oer lelijk rijden. Dat is nog enigszins betaalbaar als je naar bouwjaar vanaf 2014 kijk. Maar je zit al snel boven de 13.000 euro voor een nette auto en dat kan ik niet betalen.

De goedkoopste golf die ik tegenkom moet al snel 18.000 euro kosten.

Zou niet weten hoe ik dat financieel moet doen.

Leuk zo'n groene lobby, maar t gros van de mensen koopt niet zomaar ff een autootje van 15-20 k

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik persoonlijk zie ook niks in elektrische rijden. Het wordt nu helemaal gehypt maar ben er bijna van overtuigd dat het toch waterstof gaat worden. Mensen zullen me misschien nu wel uitlachen.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden