Ga naar inhoud

uitlaatgeluid verbeteren b8


tomverbinnen

Aanbevolen berichten

Hallo,

ben sinds kort trotse eigenaar van een b8 2.0tdi 150pk.

rijdt prima, wordt binnenkort gechiptuned.

Maar zou graag een dieper/zwaarder uitlaatgeluid hebben (alsof er een zware motor insteekt  :roll: ), is dit op een eenvoudige (lees goedkope) manier te verwezenlijken?

Aub niet van die turbofluitjes want dat is dus echt onzin he...

 

zonder de dpf/roetfilter ervan tussen te halen wel te verstaan.

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, je zei “dieper/zwaarder” geluid “en niet met van die fluitjes”. Enfin, ik snap wel wat je bedoelt heur

 

Hieronder de echte Passerati-sound;

lol - dat is wel wat - maar dan toch weer niet dat  :neutral:  - lijkt niet echt synchroon met teoerental te gaan - maar wel erg interessant! - tnx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

is dit op een eenvoudige (lees goedkope) manier te verwezenlijken?

 

Neen

 

Ofwel is het makkelijk en duur

Ofwel is het moeilijk en goedkoper

 

En moest er een makkelijke en goedkope manier zijn dan had het halve forum het zelf ook al toegepast..

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen

 

Ofwel is het makkelijk en duur

Ofwel is het moeilijk en goedkoper

 

En moest er een makkelijke en goedkope manier zijn dan had het halve forum het zelf ook al toegepast..

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

wat is volgens jou dan "makkelijk en duur" of "moeilijk en goedkoop "?

aangepast door tomverbinnen
Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is volgens jou dan "makkelijk en duur" of "moeilijk en goedkoop "?

Dat was de initiële vraag niet ..

 

Wat is volgens u dan makkelijk en goedkoop ? Goedkoop is nogal relatief gezien ik niet in uw geldbuidel kan kijken.

Als je zonder problemen 1000eur kan missen dan is mijn duur voor u goedkoop..

Maar gezien u een paar jaren geleden aangaf dat een setje led lichtjes van 10eur al duur waren zal elke oplossing hier te duur zijn dan..

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

aangepast door wulfke
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 months later...

Je kunt er ook voor kiezen om met en open uitlaat lijn tegaan rijden aangezien de passat goed geïsoleerd zijn hoor je dit bijna niet in de auto .

als je de originele dia meter / inch aan houd hoor je niks in de auto zelf niet met 200 eigen ervaring

 

Kies je voor een 3 inch dan weet ik niet wat het geluid dan doet das gewoon uitproberen

En YouTube kijken

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Ik heb een geluids resonator bij mij nog eronder zitten, is een rechte pijp met een kast er omheen. Blijkt als je die weg haald dat het dan ook scheeld, maar dan niet extreem hard of irritant in de auto.

 

Ik heb wel een 3.2 dus weet niet als dat bij alle passat toegevoegd is.

Ik ga deze in ieder geval vervangen voor een stuk pijp zonder klantkast en dan heb je een mooie roffel erin zitten met wat donkerder geluid maar niet overdreven.

https://youtu.be/u87VAW_5G2Y

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Ik heb mij laten vertellen dat een TDI niet gauw een mooi uitlaatgeluid laat horen. Ik heb pas een ABT sportuitlaat eronder laten leggen en deze is gewoon ‘stil’.

En ik heb (wat je noemde in je 1e post) een zwaardere moter).

aangepast door JanSL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een 2.0tdi 3C variant en wilde ook een wat sportiever geluid. Na wat zoekwerk kwam ik uit op een elektrische klep (exhaust cut out).

In diverse soorten te koop, niet te duur en gemakkelijk te installeren. Dit heb ik een maandje geleden geleden tussen m'n uitlaatsysteem gezet.

 

post-24858-0-77289700-1542118783_thumb.png

 

post-24858-0-97646800-1542118455_thumb.jpg

 

Daarbij heb ik de middendemper verwijdert en de elektrische klep voor mijn einddemper geplaatst.

Ik moet zeggen het klinkt best goed, niet zo mooi als een sound actuator, maar wel leuk.

En als het zat bent, dan kun je hem weer dicht zetten. Dit gaat met een afstandbediening.

 

Zo'n klep kun je gewoon met de gewenste diameter op marktplaats kopen of natuurlijk Aliexpress.

 

aangepast door JnKp
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat bedoel je daarmee? Die klep? Waarom?

Ik persoonlijk associeer Aliexpres niet met kwaliteit, integendeel. En op basis daarvan probeer ik me voor te stellen hoe lang zo'n chinees klepje het onder de auto uit houdt als het wordt blootgesteld aan de elementen alhier, en dat leidt dan weer tot die post van mij.

 

De klep moet gasdicht zijn en betrouwbaar blijven werken terwijl de uitlaat goed heet wordt. Dat stelt toch zekere eisen aan de gebruikte materialen.

 

Maar ik kan er naast zitten natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden