hakimdeechte Geplaatst 4 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2018 Hallo dames en heren, Ik heb een passat 3bg met avb motor, en 175 000 kms op de teller. Ik heb 0.5l koelvloeistof moeten bijvullen, en ik zie dat het beetje per beetje zakt. Maar ik heb nog geen tijd gehad om onder de auto te kruipen. Weet er iemand wat de problemen kunnen zijn met een avb motor? De wagen loopt niet heet en rijd normaal, de verwarming werkt ook nog goed. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 4 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2018 weinig,, zeker met zo'n lage km-stand Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Cyberob Geplaatst 4 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2018 (aangepast) Ik had een soortgelijkend probleem met mijn 3BG AVB. Bleek dat één van de koelvloeistof slangen inwendig lek was en de koelvloeistof via de (katoenen?)draden in de slang naar de kop van de slang lekte. Dus aan de buitenkant nagenoeg niets te zien. Het was de slang aan de bovenkant van de radiateur naar de waterpijp op het blok. 4 april, 2018 aangepast door Cyberob Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hakimdeechte Geplaatst 4 april, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2018 Ik zal het eens bekijken. Is er nog iets dat het kan zijn? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hakimdeechte Geplaatst 4 april, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2018 Maar ik snap niet hoe het inwendig lek kan zijn... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 35iB4 Geplaatst 4 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2018 Lekt de radiateur niet ?? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hakimdeechte Geplaatst 4 april, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2018 Dat moet ik nog controleren. Het lek is echt minimaal Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Naudje32 Geplaatst 4 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2018 Ja dat probleem ken ik. Ik moet constant bijbullen nu. Wordt helemaal gek. Dacht eerst dat mijn reservoir lek was maar ook dat was dus niet het geval Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 bandenman Geplaatst 4 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 4 april, 2018 Waterpijpjes willen nog wel eens lekken... Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Cyberob Geplaatst 5 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 5 april, 2018 (aangepast) Maar ik snap niet hoe het inwendig lek kan zijn... Inwendig is misschien niet het juiste woord, maar via de draadkern/versteviging in de slang. Dus aan de buitenzijde zie je niets. 5 april, 2018 aangepast door Cyberob Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 hakimdeechte Geplaatst 19 april, 2018 Auteur Rapporteer Share Geplaatst 19 april, 2018 ik heb enkele weken geleden nog eens kvs bijgevuld en sinds dan blijft het goed staan. Raar toch? Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Max1966 Geplaatst 24 april, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 24 april, 2018 ik heb enkele weken geleden nog eens kvs bijgevuld en sinds dan blijft het goed staan. Raar toch? Misschien zit je nu pas op je goede niveau en zat er lucht in je systeem dat er nu uit is. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Naudje32 Geplaatst 17 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2018 (aangepast) Ik heb zelf even gekeken bij mijn 3bg, en kwam erachter dat hij achter het blok boven de bak lekt. Volgens mij een zon pijpje aan het blok waar ook een sensor inzit. Kan dat klopen ? Het is overigens een ALT blok. Verzonden vanaf mijn iPhone X 17 september, 2018 aangepast door Naudje32 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 17 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2018 Als het een diesel is, kijk even naar de tandempomp. Die willen wel eens diesel lekken naar buiten het blok op de koelslang en daar kan de slang niet tegen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Naudje32 Geplaatst 17 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 17 september, 2018 Als het een diesel is, kijk even naar de tandempomp. Die willen wel eens diesel lekken naar buiten het blok op de koelslang en daar kan de slang niet tegen. Het is een 2.0 benzine blok. Koelvloeistof lekkage Verzonden vanaf mijn iPhone X Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 19 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2018 kijk maar even achterop de kop, tussen motor en schutbord zit een watertuitje die op den duur stuk gaat Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Naudje32 Geplaatst 19 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 19 september, 2018 Ja dat is het ook daar lekt die.... Verzonden vanaf mijn iPhone X Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Naudje32 Geplaatst 20 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2018 (aangepast) Dat is dat tuitje van van de slang naar de kachelradiateur. Iemand daar een onderdeel nummer van ? Neem aan dat ik het koelvloeistof moet gaan aftappen ? Is zowiezo zeer compact bij elkaar. Kom je redelijk met de hand aan alleen met gereedschap weet ik het niet en dat zal uiterraard alleen van bovenaf moeten.... Verzonden vanaf mijn iPhone X 20 september, 2018 aangepast door Naudje32 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Vdub Geplaatst 20 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2018 Motorcode ALT 06B 121 132 DMotorcode AZM 06B 121 132 H Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Naudje32 Geplaatst 20 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2018 Thnx man! Verzonden vanaf mijn iPhone X Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Naudje32 Geplaatst 20 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 20 september, 2018 Is besteld. Verzonden vanaf mijn iPhone X Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Naudje32 Geplaatst 26 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 26 september, 2018 Zijn er nog bijzonderheden waar ik op moet letten bij het vervangen van het waterpijpje ? Komend weekend wordt het gerepareerd. Verzonden vanaf mijn iPhone X Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Naudje32 Geplaatst 29 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2018 Waar kan ik ontluchten voor de koelvloeistof tijdens vullen ? Verzonden vanaf mijn iPhone X Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 29 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2018 Nergens specifiek. Je kunt in de slangen knijpen om de lucht wat in beweging te krijgen. Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 Naudje32 Geplaatst 29 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2018 (aangepast) Ok bedankt is gelukt. Lampje knipperde, maar is goed nu en lekt niet meer. 8oktober voor reparatie, komen nieuwe zuigerveren en ander type olie schraapveren in ivm olie verbruik. Verzonden vanaf mijn iPhone X 29 september, 2018 aangepast door Naudje32 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
0 martijn v o Geplaatst 29 september, 2018 Rapporteer Share Geplaatst 29 september, 2018 Link naar reactie Delen op andere sites More sharing options...
Vraag
hakimdeechte
Hallo dames en heren,
Ik heb een passat 3bg met avb motor, en 175 000 kms op de teller.
Ik heb 0.5l koelvloeistof moeten bijvullen, en ik zie dat het beetje per beetje zakt.
Maar ik heb nog geen tijd gehad om onder de auto te kruipen.
Weet er iemand wat de problemen kunnen zijn met een avb motor?
De wagen loopt niet heet en rijd normaal, de verwarming werkt ook nog goed.
Link naar reactie
Delen op andere sites
27 antwoorden op deze vraag
Aanbevolen berichten