Ga naar inhoud
  • 0

Koelvloeistof verlies passat 3bg


hakimdeechte

Vraag

Hallo  dames en heren,

 

Ik heb een passat 3bg met avb motor, en 175 000 kms op de teller.

 

Ik heb 0.5l  koelvloeistof moeten bijvullen, en ik zie dat het beetje per beetje zakt.

 

Maar ik heb nog geen tijd gehad om onder de auto te kruipen.

 

Weet er iemand wat de problemen kunnen zijn met een avb motor?

 

De wagen loopt niet heet en rijd normaal, de verwarming werkt ook nog goed.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik had een soortgelijkend probleem met mijn 3BG AVB. Bleek dat één van de koelvloeistof slangen inwendig lek was en de koelvloeistof via de (katoenen?)draden in de slang naar de kop van de slang lekte. Dus aan de buitenkant nagenoeg niets te zien. Het was de slang aan de bovenkant van de radiateur naar de waterpijp op het blok.

aangepast door Cyberob
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zelf even gekeken bij mijn 3bg, en kwam erachter dat hij achter het blok boven de bak lekt. Volgens mij een zon pijpje aan het blok waar ook een sensor inzit. Kan dat klopen ? Het is overigens een ALT blok.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als het een diesel is, kijk even naar de tandempomp. Die willen wel eens diesel lekken naar buiten het blok op de koelslang en daar kan de slang niet tegen.

Het is een 2.0 benzine blok. Koelvloeistof lekkage

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Dat is dat tuitje van van de slang naar de kachelradiateur. Iemand daar een onderdeel nummer van ?

 

Neem aan dat ik het koelvloeistof moet gaan aftappen ? Is zowiezo zeer compact bij elkaar. Kom je redelijk met de hand aan alleen met gereedschap weet ik het niet en dat zal uiterraard alleen van bovenaf moeten....

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ok bedankt is gelukt. Lampje knipperde, maar is goed nu en lekt niet meer. 8oktober voor reparatie, komen nieuwe zuigerveren en ander type olie schraapveren in ivm olie verbruik.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone X

aangepast door Naudje32
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden