Ga naar inhoud
  • 0

Camber achter instelbaar?


MarcelTDI170

Vraag

Ik heb laatst mijn auto uit laten lijnen nadat de stabalisatorstangen achter zijn vervangen. Daarna viel mij zweverig rijgedrag op en na enige inspectie zag ik dat de rechter achterband meer op negatief camber staat dan de linker (scheelt een cm; met waterpas gemeten).

 

Sowieso staan ze beide op negatief camber, maar dit kan wellicht komen doordat ik laatst mijn auto ook heb laten verlagen (kw street comfort).

 

Nu vraag ik mij af. Is camber instelbaar bij de b7? Om hem links en rechts gelijk te krijgen en eigenlijk zou ik de banden het liefst beide precies recht hebben staan.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

aangepast door MarcelTDI170
Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bedankt mannen. Wat is een excenter? Ik weet ook dat de rubbers in de draagarm achter er al 300K onder zitten. Wellicht meteen vervangen voordat ik aan de 'excenter' laat sleutelen :).

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

een cirkel met het gat uit het midden, als je die verdraaid beweeg je dus de draagarm.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@MarcelTDI170 een uitlijner gaat dat zeker weten. Kan je zelfs zien als je van achter onder de auto gaat kijken, in het midden komen de linkse en rechtse draagarmen apart samen. Die bevestigingsbouten (links en rechts) zijn de 2 enige verstelpunten.

Ok, dus eigenlijk hadden ze hier bij het uitlijnen ook al naar moeten kijken?

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zie zojuist dat ze uitlijning hebben gebruikt voor standaard onderstel. Maar KW geeft aan dat sportonderstel geselecteerd dient te worden. Dat veroorzaakt wellicht ook wat foute waardes.

 

Van de week terug naar de garage om opnieuw uit te lijnen.. ben benieuwd wat dit gaat doen.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Scheelt niet zoveel met een gewone 3C qua waarden dus rijdt gewoon goed. Verlaagd met Ap schroefset.

 

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI SCL-L21 met Tapatalk

Maar een R36 is wel een B6 toch? Zou je dan niet beter af zijn met een B7 met sportonderstel qua instellingen? aangepast door MarcelTDI170
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de uitlijner dit allemaal zelf niet weet, en ik moet hem dit allemaal vertellen, ging ik mooi naar een ander :thumb:

 

Daarnaast is het natuurlijk niet zo dat een b7 die verlaagt is, en uitgelijnt wordt op basis van een niet verlaagde b7, ineens een camber verschil krijgt ten opzichte van links en rechts. Of je moet ovals rijden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als de uitlijner dit allemaal zelf niet weet, en ik moet hem dit allemaal vertellen, ging ik mooi naar een ander :thumb:

 

Daarnaast is het natuurlijk niet zo dat een b7 die verlaagt is, en uitgelijnt wordt op basis van een niet verlaagde b7, ineens een camber verschil krijgt ten opzichte van links en rechts. Of je moet ovals rijden ;)

True! Ik geef ze komende dinsdag nog een kans om het 'recht' te zetten. Mocht het dan niet goed zijn ga ik naar een ander.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Wat ik recent wel hoorde bij de uitlijner is het volgende:

Regelmatig komen er klachten voor bij Passats dat er een zaagtandprofiel ontstaat op de banden.

PON schijnt, om te voorkomen dat dit nog ontstaat, een aangepaste waarde gecommuniceerd te hebben voor de achterste uitlijning.

De "normale" waarden worden met 0,15 aangepast.

 

Disclaimer: ik weet niet of ik het zo voldoende duidelijk uitleg. Ik heb van deze materie geen verstand maar de uitlijner klonk zeer deskundig en overtuigend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden