Ga naar inhoud
  • 0

Aandrijfas te lang na verlagen?


bbart

Vraag

Heb mijn 3C 2.0 TDI met DSG voorzien van een (gebruikte) Koni STRT kit en direct hierna was er een naar ‘hobbelend’ geluid bij het nemen van een rechtse bocht zoals op- en afritten >50 km/h.

Heb nieuwe motorsteunen gemonteert en hierdoor is het al sterk verminderd, nu is het pas vanaf 70~80 km/h.
Het voelt alsof je over een onderbroken streep rijdt, schijnbaar is het de aandrijfas die aanloopt aan de binnenzijde.

Heb tevens alle draagarmrubbers vernieuwd om alle spelingen er uit te krijgen. Auto stuurt nu heerlijk maar het geluid blijft komen bij een ‘snelle’ rechtse bocht. Een linkse bocht is geen probleem.

Op het forum zeer veel mensen met verlaging, ook met DSG, maar lees bij niemand iets over dit probleem.

Aandrijfassen zijn vorig jaar vernieuwd zowel links als rechts door SKF variant. Qua lengte zijn deze goed zo ver ik kan controleren.

Iemand dit al eens meegemaakt en misschien tips voor de oplossing? De strakkere wegliggig nodigt uit tot hogere bochtsnelheden, niet tot oma-snelheden op op- en afritten. :)

aangepast door bbart
Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik sta ook open voor andere suggesties, maar aandrijfas valt toch bijzonder weinig verkeerd aan te monteren?

Dat weet ik ook niet dacht alleen maar aan mogelijkheden omtrent de as. Maar als het de as zou zijn moet je het bij elke snelheid horen volgens mij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ben ook aan het denken wat het nog meer kan zijn. Wiellager links is ook nieuw, daar zat overigens een nieuwe bout bij om de aandrijfas vast te zetten. Kan die misschien te lang zijn zodat er iets wordt samengedrukt in de homomineet?

Velg en veerpoot hebben ruimte genoeg, heb gisteren de 17” winterbanden er af gehaald en 18” zomerbanden er op gelegd, maakt geen verschil. Heb overigens de winterbanden/velgen niet gecontroleerd op aanloopsporen.

Het is echter ook geen ‘schuren’ wat je hoort en voelt, het is echt een ‘hobbelen’ alsof je over een korte onderbroken wegmarkering rijdt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Was het de homokineet bbart?

 

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er nog niet aan toegekomen ben ....  :roll:

 

Ik ga vandeweek eerst nog eens de centrale bout er uitdraaien om dat uit te sluiten, want van de 3 bouten die ik vergeleken heb zat er toch nog best wat lengteverschil.

En ook worden sommige bouten met een vulring gemonteerd en sommige zonder ring... ik twijfel nu gewoon aan alles.

 

Ook zit er blijkbaar lengteverschil tussen een DSG as en een handbak as, maar het SKF nummer dat ik gemonteerd heb is wel van de 'korte' DSG as dus zou goed moeten zijn. De as is net geen jaar oud en heeft nu 20.000km gelopen ik mag toch hopen dat die nog lang niet versleten is....

 

Hele kwestie heeft er nu wel voor gezorgd dat de auto voorzien is van allemaal nieuwe rubbers en draagarmen, dus voor de lange termijn zeker niet slecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden