Ga naar inhoud
  • 0

triling auto bij 120 en 135 km/uur (af/toenemend)


Worfje

Vraag

Beste heren,

 

Ik heb denk ik weer een exotisch probleempje met de 3BG 4Motion.

 

De auto trilt alleen voelbaar vanaf de 120 km/uur tot ongeveer 135 km/uur en niet continu, maar met tussenpozen.

Tussen 2 momenten van maximaal trillen zit grofweg 10 seconden.

De amplitude neemt dus langzaam toe tot maximaal en neemt dan weer langzaam af tot geen merkbare trilling.

 

Ik dacht zelf aan de balancering van de (achter)banden en heb zodoende wat gewisseld met winterbanden/zomerbanden en voor/achter, maar dat gaf weinig verschil.

 

De auto is nog niet uitgelijnd na het upgraden van de schokdempers voor en achter;

Cardan-as is los geweest aan bakzijde ivm. vervangen koppelings-kit.

 

Iemand ervaringen of ideeen van de oorzaak of hoe ik achter de oorzaak kan komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Bij een cardanas kan trilling veroorzaken. Ik teken ze altijd af bij crafter/4motion. Maar dan zou de trilling ook meteen aan wezig moete zijn geweest. Na los halen van de cardan. Aan gezien het na wisselen van v+a en winterset niet verholpen is. Zit het niet in de wielen. In de uitlijning van een auto die niet goed is kunnen er ook trillingen ontstaan. Je zou ook nog kunnen kijken naar de onbelans in de wielen. Ik hebhet zelf ook gehad dat na platsen van de b12 kit de er onbelans zat in de wielen. Die ik daar voor niet voelde

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden