Ga naar inhoud

Wel of geen Keyless Access


morrisjim

Aanbevolen berichten

Zoals @@bm-er aangeeft. Als het erop zat had je het al geweten. Op de handgreep zitten dan van die 'ribbeltjes'.

Ik heb mij daar destijds in vergist. Heb veel research gedaan voor de aanschaf van mijn B8. Maar om een of andere rede ben ik ervanuit gegaan dat keyless start ook automatisch keyless entry betekende. Achteraf heel stom natuurlijk maar toch geen moment spijt gehad van de aankoop.

Oke bedankt, dan heb ik het er dus niet op zitten ☹️

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 years later...

Nu heb ik ook Kessy en maar even doosje gekocht voor diefstal preventie. Nu las ik op Engelse site ook:

Hi, if anyone with keyless entry is interested you can lock the car with the button on the key then immediately press your finger on the indent on the door handle. This disables the keyless entry until you next unlock the car with the key.

You should know it's worked as, after you've locked with the fob and pressed the door handle, the car won't unlock when you're stood next to it. You'll have to press the unlocking symbol on the fob to unlock it.

https://www.tiguanforums.co.uk/viewtopic.php?t=3090

Nu zijn vele technieken/onderdelen tussen modellen en merken van het concern VW groep gelijk. Iemand ervaring mee met Passat B8?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, mikerosauer zei:

Of zorgende dat buiten het bekijk ligt

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk
 

Dat wordt lastig en daar zou ik zeker niet op vertrouwen, ze kunnen echt een heel sterk signaal je huis in sturen. Je weet namelijk niet of en wanneer je sleutel zich buiten bereik bevindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wordt lastig en daar zou ik zeker niet op vertrouwen, ze kunnen echt een heel sterk signaal je huis in sturen. Je weet namelijk niet of en wanneer je sleutel zich buiten bereik bevindt.
Als het wifi signaal moeite heeft met overal komen in het huis zal het met de sleutel ook wel goed zitten denk k
Hier hangen de sleutels op behoorlijke afstand van de wagen

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf modeljaar 2021 (M of hoger op positie 10 in de VIN-code) is Kessy aangepast: na 5 minuten inactiviteit (geen beweging) gaat de sleutel in de slaapstand en kan dus niet meer geript worden.

https://www.kiwa.com/4b1245/globalassets/netherlands/kiwa-scm/goedgekeurde-systemen/scm-goedgekeurde-keyless-systemen-12-2020.pdf

 

 

aangepast door tvc15
Link naar reactie
Delen op andere sites

@mikerosauerde afstand tussen de sleutel en auto is helemaal niet relevant.

 

Persoon 1 vangt het signaal van de sleutel  op bij de voordeur met een ontvanger/versterker, en stuurt het signaal versterkt door naar persoon 2 die met een andere ontvanger/zender bij de auto staat. 

Zodoende kan een auto die ver van het huis geparkeerd staat nog steeds worden geopend

 

Edit:om een idee te geven hoe dit gaat 

 

 

aangepast door Melvin. H.
Link naar reactie
Delen op andere sites

@mikerosauerde afstand tussen de sleutel en auto is helemaal niet relevant.
 
Persoon 1 vangt het signaal van de sleutel  op bij de voordeur met een ontvanger/versterker, en stuurt het signaal versterkt door naar persoon 2 die met een andere ontvanger/zender bij de auto staat. 
Zodoende kan een auto die ver van het huis geparkeerd staat nog steeds worden geopend
 
Edit:om een idee te geven hoe dit gaat 
 
 
Dat werkt toch allee als je sleutels in de buurt van de voor deur liggen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afstand is ca 6 meter van sleutel. Dus...best een eindje. Ik ga voor bakje (met reserve er in en vrouw opvoeden 😅)...

 

Verder niemand ervaing met eerder geschetste handeling om auto 'uit' te zetten op ontvangst signaal sleutel?

Later maar ff zelf proberen...uitkomst volgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar wat schijnt is het signaal toch over een redelijke afstand op te pikken. En zoals in het filmpje te zien is zoeken ze het signaal op door rond het huis te lopen. 

Heb zelf in iedergeval zo'n speciaal hoesje gekocht waar elke keer de sleutel in wordt opgeborgen. Ik ga het risico niet lopen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar wat schijnt is het signaal toch over een redelijke afstand op te pikken. En zoals in het filmpje te zien is zoeken ze het signaal op door rond het huis te lopen. 
Heb zelf in iedergeval zo'n speciaal hoesje gekocht waar elke keer de sleutel in wordt opgeborgen. Ik ga het risico niet lopen. 
Moeten ze wel rond het huis kunnen lopen .. dat lukt hier niet . Hier hangen ze op aardig wat meter van de voor deur dus maak me geen zorgen

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Melvin. H. zei:

Naar wat schijnt is het signaal toch over een redelijke afstand op te pikken. En zoals in het filmpje te zien is zoeken ze het signaal op door rond het huis te lopen. 

Heb zelf in iedergeval zo'n speciaal hoesje gekocht waar elke keer de sleutel in wordt opgeborgen. Ik ga het risico niet lopen. 

en zou het echt helpen zo een hoesje ?

kan je de link plaatsen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-1-2021 om 22:49, reyhyper zei:

Nu heb ik ook Kessy en maar even doosje gekocht voor diefstal preventie. Nu las ik op Engelse site ook:

Hi, if anyone with keyless entry is interested you can lock the car with the button on the key then immediately press your finger on the indent on the door handle. This disables the keyless entry until you next unlock the car with the key.

You should know it's worked as, after you've locked with the fob and pressed the door handle, the car won't unlock when you're stood next to it. You'll have to press the unlocking symbol on the fob to unlock it.

https://www.tiguanforums.co.uk/viewtopic.php?t=3090

Nu zijn vele technieken/onderdelen tussen modellen en merken van het concern VW groep gelijk. Iemand ervaring mee met Passat B8?

 

Ik heb het vanmorgen even geprobeerd, dat werkt bij mij. Auto afsluiten met de knop op de sleutel, meteen daarna je hand voor de sensor op de deurklink houden en Kessy is uitgeschakeld tot je de auto weer opent met de sleutel. Daarna werkt Kessy weer.  

Ik wil ook nog een keer testen of bij mijn MY21 Kessy inderdaad niet meer werkt na 5 minuten inactiviteit van de sleutel: sleutel in open blikken doosje naast de auto: deur open en dicht, doosje dicht, 5 minuten wachten, doosje open zonder dat de sleutel beweegt en kijken of Kessy inderdaad uitgeschakeld blijft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, tvc15 said:

Ik heb het vanmorgen even geprobeerd, dat werkt bij mij. Auto afsluiten met de knop op de sleutel, meteen daarna je hand voor de sensor op de deurklink houden en Kessy is uitgeschakeld tot je de auto weer opent met de sleutel. Daarna werkt Kessy weer.  

Ik wil ook nog een keer testen of bij mijn MY21 Kessy inderdaad niet meer werkt na 5 minuten inactiviteit van de sleutel: sleutel in open blikken doosje naast de auto: deur open en dicht, doosje dicht, 5 minuten wachten, doosje open zonder dat de sleutel beweegt en kijken of Kessy inderdaad uitgeschakeld blijft.

Super! Thx for post! Kan ik daar mee werken onderweg bij verdachte omgeving zal maar zeggen en verder met bakje voor sleutels. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij hangt de sleutel aan een rekje in de keuken, 10 meter verder staat de auto in de garage. Als ik aan de klink kom krijg ik de auto niet open. Ook moet ikzelf met de sleutel redelijk dicht (1 meter) bij de auto staan voor bvb een ander familielid de auto kan openen. Heb (nog) geen melding dat de batterij van de sleutel leeg is. Met de open/sluit knoppen werkt het wel van een aanzienlijke afstand. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij hangt de sleutel aan een rekje in de keuken, 10 meter verder staat de auto in de garage. Als ik aan de klink kom krijg ik de auto niet open. Ook moet ikzelf met de sleutel redelijk dicht (1 meter) bij de auto staan voor bvb een ander familielid de auto kan openen. Heb (nog) geen melding dat de batterij van de sleutel leeg is. Met de open/sluit knoppen werkt het wel van een aanzienlijke afstand. 
Hier het zelfde . Ga me er ook niet druk over maken

Verstuurd vanaf mijn SM-G980F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon een goede verzekering nemen en hopen dat ze je auto niet willen hebben, meer kan je niet doen. Als ze 'm willen hebben, dan krijgen ze 'm wel mee. Misschien niet met de eerste poging, maar met de tweede of derde poging lukt het ze wel d.m.v. een takelwagen... Dat is een echt gebeurd verhaal overigens.

3 uren geleden, wulfke zei:

Bij mij hangt de sleutel aan een rekje in de keuken, 10 meter verder staat de auto in de garage. Als ik aan de klink kom krijg ik de auto niet open. Ook moet ikzelf met de sleutel redelijk dicht (1 meter) bij de auto staan voor bvb een ander familielid de auto kan openen. Heb (nog) geen melding dat de batterij van de sleutel leeg is. Met de open/sluit knoppen werkt het wel van een aanzienlijke afstand. 

Nu weet ik waar je auto sleutels hangen 😈

aangepast door Ozzy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Naja, dan moeten ze al binnen komen om de sleutels te halen..

En dan kunnen ze ineens de koffer vullen met 10.000eur+ aan racefietsen en MTB.. 

 

Ik weet niet van hoe ver de wagen nog reageert of zou moeten reageren als de sleutel al wat verder weg is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat er niet om of de auto het signaal van de sleutel nog detecteert. Maar dat de boefjes het signaal van de sleutel nog kunnen opvangen rond het huis. Daarna is het een kwestie van het opgevangen signaal versterkt doorsturen naar boef nr 2 en jouw auto is hun bezit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minutes ago, Melvin. H. said:

Het gaat er niet om of de auto het signaal van de sleutel nog detecteert. Maar dat de boefjes het signaal van de sleutel nog kunnen opvangen rond het huis. Daarna is het een kwestie van het opgevangen signaal versterkt doorsturen naar boef nr 2 en jouw auto is hun bezit. 

Precies...Rally truuk heet het geloof ik. Dus als ze bijv vanuit je tuin dichter dan een meter of 6 bij je sleutel kunnen komen kan het signaal worden opgevangen en doorgezonden las ik.

Maar goed, alles krijg je niet onder controle/uitgesloten in het leven...

aangepast door reyhyper
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 15-1-2021 at 10:24, tvc15 said:

Ik heb het vanmorgen even geprobeerd, dat werkt bij mij. Auto afsluiten met de knop op de sleutel, meteen daarna je hand voor de sensor op de deurklink houden en Kessy is uitgeschakeld tot je de auto weer opent met de sleutel. Daarna werkt Kessy weer.  

Ik wil ook nog een keer testen of bij mijn MY21 Kessy inderdaad niet meer werkt na 5 minuten inactiviteit van de sleutel: sleutel in open blikken doosje naast de auto: deur open en dicht, doosje dicht, 5 minuten wachten, doosje open zonder dat de sleutel beweegt en kijken of Kessy inderdaad uitgeschakeld blijft.

Vreemd. Ik krijg het niet voor elkaar. Heb ook alarm met safebeveiliging. Zou het daar aan kunnen liggen? 

Proces deur dicht, op slot met sleutel. Hand voor sensor. Dan gaat ie dicht. Maar als ik hand vervolgens op handel leg gaat ie toch gewoon open. Ik baal hier wel van. Leek zo makkelijk...😔

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden