Ga naar inhoud
  • 0

Aftermarket Xenon probleem met Leaving Home


francisco

Vraag

Hallo allemaal,

 

Van Halogeen ben ik overgestapt naar een setje aftermarkt xenon 5500K lampen 55watt met pilot Ballast (starters) De ene keer heb ik geen foutmeldingen de andere keer wel. Als ik een foutmelding krijg, komt dit van het rechter dimlicht (deze is dan ook uit)

 

Wat ik al geprobeerd  heb:

- In VCDS heb ik xenon without shooter aangevinkt, dit gaat 4x goed en dan een melding. rechterlamp kapot en schakelt dan uit

- Ballast vervangen door set van Pilot (was van mijn vorige passat)

- Linker en rechter lamp verwisseld 

- Linker en rechter ballast verwisseld

- Mee geleverde ballast gewisseld per lamp en positie

 

Nu heb ik gisteravond leaving home uitgezet en nu lijkt het goed te gaan, maar dit vind ik geen oplossing. Mijn gevoel zegt dat de lampen net iets te weinig stroom hebben tijdens het starten van de auto, want direct er na krijg ik ook de melding "dimlicht rechts voor defect".

 

Met andere woorden:

Met leaving home werken de lampen wel tegelijkertijd, maar na het starten valt de rechterkant uit. 

 

Wie heeft de goude tip ;-) of heeft hier een mooie oplossing voor.

 

Plan B is gewoon weer terug naar Halogeen of kan een dure set dit wel oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Kan het met een slechter wordende accu te maken hebben? Dat deze door de ch/lh net ietsje teveel wordt leeggetrokken?

 

Ik bedenk mij net dat ik destijds de boel los heb gehad voor andere koplampen te plaatsen. Heel verhaal maar heb uiteindelijk een weerstand geplaatst en voltage terug gezet. Nu doet hij het goed.

 

Voor mijn b7 heb ik een setje fast bright fb3 geplaatst. Werkt verder probleemloos. Was €50,- op Ali.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Als je bereid bent iets meer uit te geven, kijk dan even naar Maxxpro. Voor autofora leden hanteren ze extra korting. Maar je moet ze mailen voor de prijs. Wel even bijvertellen om welke auto het gaat.

Ze garanderen je ook een storingsvrije werking zonder gedoe.

 

Verder zou ik ook zoals @@dieseltje eerder noemde een relaiskabel gebruiken. Kost maar een paar euro en de oplossing wordt er echt niet minder elegant van.

Wat je eventueel zult missen is detectie van defecte lamp, maar dat mis je toch met aftermarket Xenon.

aangepast door Stief
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zoiets:

https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https%3A%2F%2Fwww.ebay.de%2Fulk%2Fitm%2F263367022270

 

Zoek maar eens op 'Hid relais' of 'hid relais harnas'.

Zijn in verschillende uitvoeringen te verkrijgen.

 

Waar het op neer komt:

 

- Ballasten krijgen voeding (gezekerd) rechtstreeks via de accu.

- De stekker die normaal de lamp voorziet van spanning bii inschakelen verlichting, geeft nu signaal aan de relais.

- De relais schakelt vervolgens en er gaat spanning naar de ballasten.

 

En vv natuurlijk bij uitschakelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Destijds met mijn 3C had ik een vergelijkbaar probleem. Ook met een Pilot PRO set. Ongeveer 25% van de startpogingen deed een lamp het niet en/of canbus fout. Even lampen uit en aan en het was opgelost.

Uiteindelijk heeft de inbouwer het opgelost door er een condensator module voor de ballast te zetten, probleem is hierna nooit meer teruggekomen.

Als je zoekt naar iets om je Xenon te vervangen, neem dan LED ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0
Het lijkt er op dat de Leaving home (10sec) en Comming home (20sec) nu alles goed werken, tot zo ver tevreden (test van 24uur). 

Passat_69.jpg

 

 

De 30Byte boord net is zeker een mooie optie, ook voor eventuele toekomst plannen. Maar om me zelf te beschermen... beter even van niet ;-)

De overige creative tips zijn zeker de moeite waard, ik kan er iedergeval mee uit de voeten! Super bedankt heren voor het mee denken! :-D

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden