Ga naar inhoud
  • 0

originele koppeling met 4 ton op de teller


Chucky

Vraag

Beste,

Ik rij nog steeds met de originele koppeling in de rondte en zit nu bijna aan de 4 ton op de teller. Complete onderhoudshistorie is bekend tenzij iemand wat vergeten is op te schrijven natuurlijk zodoende denk ik het zeker te weten dat het de originele koppeling nog is. Het gaat om een Passat 3BG TDI van 10-2002.
Het enige waar ik last van heb is dat met optrekken vanaf stilstand de auto soms iets trilt alsof de koppeling niet in 1 keer goed pakt. Voor de rest merk ik niks, slipt niet door etc. Een paar keer per jaar rij ik door Duitsland heen met 180 en dat gaat allemaal goed.
Uit ervaring weet ik dat het ineens raak is met de koppeling en het komt altijd ongelegen.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen met de auto/koppeling en of het normaal is dat je zolang met een koppeling kan doen. En of het misschien niet wijs is om nu maar eens een keer de boel te vervangen.
Ik ben benieuwd naar jullie reactie/ervaringen, alvast dank!

Groet Marcel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Met 4 ton op de teller en de symptomen die je noemt zou ik tot vervanging overgaan. Zelf had ik met mijn 3BG 1.9TDI (2001, 350 dkm) hetzelfde probleem. Trillen/schokkerig bij optrekken in 1e versnelling. Nog erger bij achteruit. En van de één op de andere dag was het einde oefening... http://forum.vwpassat.nl/index.php?/topic/43024-Versnellingsbak-schakelt-niet-bij-draaiende-motor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik zit op de 330 met zover ik weet ook de originele koppeling en tuning. Ik hoor ook al wel het een en ander maar kan dat niet herleiden naar de koppeling (meer de bak). De auto is wel voorzien van een trekhaak van de vorige eigenaar en dat kan natuurlijk zijn van een aanhangwagentje tot een paardentrailer, geen idee. Het enige wat ik nu voel is dat het druklager wat trillingen doorgeeft als je hem net tegen de drukgroep aantrapt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Heren dank voor de antwoorden.

570 K en nog de originele.....man man man wat loop ik dan te zeuren?!? :P

@ cyberob Ik had jouw topic al gelezen ja in 1 van mijn zoektochten op dit forum. Nu wilde ik nog niet gelijk aan een andere auto beginnen hahaha.

Vandaag de auto nog even op de brug gehad en ben tot de conclusie gekomen dat er ook een verse set draagarmen onder moet....diverse rubbers kapot en 2 kogels. Dit eerst maar eens gaan doen want dat is echt nodig. Kan ik nog even rustig nadenken over die koppeling.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden