Ga naar inhoud
  • 0

Koelvloeistof lekkage


Kavino88

Vraag

Beste heren,

 

Ik heb een koelvloeistof lekkage met mijn 3bg uit 2003 v6 2.8 l.

Ik had laatst me koelvloeistof bijgevult. En een paar dagen erna kwam er een melding op de dashboard dat ik de koelvloeistof moest bijvullen. Ik heb overal nagekeken op lekkage. En ik vond alleen 2 plasjes onder de voeten van de bestuurder en de passagier. Ik heb dit schoon gemaakt en een flink stuk gereden. Maar nu vind ik niks meer. Nu heeft hij ook geen koelvloeistof gebruikt. Wat zou dit kunnen zijn?

aangepast door Kavino88
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Lekkage binnen is waarschijnlijk water en geen koelvloeistof. Waarschijnlijke oorzaken waterlekkage: pakking deuren, pakking interieurfilterhouder, pakking ECU en/of afvoer airco.

 

Niet net je thermostaat vervangen? Of de koelvloeistof verdwijnt druppelend ergens in het motorcompartiment. Of het lekt je olie in. Of het lekt je cilinder in.

aangepast door Worfje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik ben handig. En heb veel gereedschap. Alleen weet ik niet of ik specifiek gereedschap nodig heb. Klopt het de druk van de airco leidingen af moet? Als dit het geval is dan kan ik hem beter weg brengen. Alleen nu heb ik bijna weer 2 dagen met de auto gereden en ik zie nergens meer koelvloeistof lekken. Kan dit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Nee, je moet alleen heel veel losmaken, airco is een ander systeem.

Je moet de slangen in de waterkast onder de voorruit wel even losmaken, anders kan ie er niet uit.

 

Om te testen of het inderdaad uit de kachelradiateur komt zou je die 2 in de waterkast even door kunnen verbinden.

Er komt dan geen KVS meer door de kachelradiateur en zal het dus ook minder/niet meer moeten lekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb zelf geprobeerd om deze klus te klaren. Maar ik was er bijna. Ik kreeg de laatste deel niet los. Volgens mij heet dit de HVA unit. De unit waar de ventilatiemoter inzit, de airco condensor en de intereurradiateur. Ik heb het idee dat de airco leidingen deze oo zijn plaats houd. En dat ik de airco moet laten afkoppelen. Graag hoor ik jullie meeningen. Bvd

aangepast door Kavino88
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden