Ga naar inhoud
  • 0

Parkeer sensoren tot 15 km


Daniel1988

Vraag

Hoi allemaal, 

 

Ik weet het niet of deze topic al bestaat, maar ik heb een vraag over mijn parkeer sensoren. Is het mogelijk dat als mijn auto langzamer dan 15 km/u rijdt, dat de parkeer sensoren activeren? Want ik merk wel, alleen vanaf de stilstand doen ze, maar daarna niet meer, tot dat je weer helemaal stilstaat en in R of P zet. 

 

Kan zoiets geprogrammerd worden?

 

Mvg, 

 

Daniel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

  • 0

Waar kun je die dingen incl houder kopen?

Houders kan je bvb dezelfde nemen als de overige sensoren en kan je gewoon bij de dealer bestellen. Kost niet echt zoveel. Sensoren kan je wel 2de hands aankopen en overspuiten. Heb destijds zelfs een ongelakt setje kunnen bemachtigen via bm parts
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

@@wulfke

Staat de positie waar je de gaten in de bumper moet boren aan de binnenkant v/d bumper gemarkeerd of is dat op de gok?

 

en wat zijn de partnummers van de houders voor en achter.

Meen dat voorzijde anders van vorm is omdat deze onder een hoek in de bumper komt.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

 

@@wulfke

Staat de positie waar je de gaten in de bumper moet boren aan de binnenkant v/d bumper gemarkeerd of is dat op de gok?

 

en wat zijn de partnummers van de houders voor en achter.

Meen dat voorzijde anders van vorm is omdat deze onder een hoek in de bumper komt.

Ik dacht dat je de voorste sensoren al had..

Neen, die staan niet gemarkeerd.

Luistert wel redelijk nauwkeurig gezien deze houders knal in de hoek van de bumper komen en je niet veel speling hebt.

Ik vond het het makkelijkste dat de bumper eraf was. ROB heeft het destijds zo gedaan zonder de bumper eraf te halen meen ik me te herinneren. Er zijn afmetingen te vinden op het net waar je moet boren. Als je ze niet kan vinden kijk ik wel eens voor je .

De voorste sensor houders zijn inderdaad aangepaste houders en specifiek voor de voorbumper en moeten gelakt worden

De achterbumper maakt niet zoveel uit, kan je gewone houders nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb idd de standaard 8 kanaals ops versie

Dan heb je nodig,

 

- 2 originele voorbumper sensor houders nodig,

- 2 dubbelzijdige kleefbandjes voor de sensor houders.

- Laksetje om de sensoren en houders te spuiten

- 2 sensor houders voor de achterbumper

- 2 kleefstukken voor de achterste sensorhouders.

- 2 sensoren voor de voorbumper (let op deze zijn niet dezelfde als de gewone PDC sensoren. Sensor kop is hoger.

Ook de aansluit connector is niet dezelfde als de PDC sensoren. Pin bezetting is wel hetzelfde.

- 2 sensoren voor de achterbumper. Deze kan je dezelfde nemen als de overige sensoren alsook de aansluitconnector.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

2x 1T0 919 297 A – Sensoren vooraan links en rechts
2x 1T0 919 133 B – Rubber ring rond sensoren
1x 3C0 919 494 GRU – Sensorhouder rechts
1x 3C0 919 493 GRU – Sensorhouder links
1x 3C0 919 939 F – dubbelzijdige kleefband sensorhouder links
1x 3C0 919 939 G – dubbelzijdige kleefband sensorhouder rechts
2x 1T0 973 203 – Aansluitconnector sensoren vooraan
3x 000 979 034 – herstelleiding sensoren vooraan

 

1x 3C0 919 486 G GRU - sensorhouder achteraan rechts buiten variant

1x 3C0 919 486 D GRU - sensorhouder achteraan links buiten variant

2x 3C0919939 - dubbelzijdige kleefband voor sensor houders

2x 1T0 919 133C - dichting ring rond parkeersensoren

2x 3C0 919 275X - sensoren achterbumper links en rechts ( X = eindletter kan verschillend zijn per versie F, L, S,..)

aansluitconnectoren weet ik even niet - moet ik nog eens opzoeken - of je kan kijken bij een bestaande sensor.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

De connectoren voor de achterste sensoren

4H0 973 703

Maar mogelijks is het makkelijker en goedkoper dat je bvb een bumper kabelboom koopt en daar de bedrading uit haalt.

 

Ook nog even opmerken dat als je dan toch de PLA wil laten werken je ook de knop moet plaatsen naast de pook en hiervoor ook de nodige bedrading moet bij trekken en ook de juiste ABS (109 versie) en stuurhuis moet hebben (1K0 versie of 5N1).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

knop heb ik al, maar wil hooguit voor 360Graden OPS gaan. Inparkeren doe ik zelf wel (voorlopig) :wink:

Heb een B7 midden tunnel incl een (bijna) full option knoppen lijst.

aangepast door dieseltje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Zit nog is te denken. Als de pdc onder de 15 km automatisch aan gaat en ook verschijnt op je DM of 510 zal dan ook je muziek uitgeschakeld worden om dat ie over gaat op pdc. Ik zal me er persoonlijk aan gaan erger als ik aan kom rijden bij het stoplicht en moet stoppen zodat de pdc ingeschakeld wordt en je muziek weg valt tot dat je opterkt of met het knopje de de pdc weer uitgeschakeld om weer veder te luisteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Hij schakelt bij mij voor alleen aan als er daadwerkelijk iets wordt waargenomen door een van de sensoren.

Als je door de McDrive rijdt verschijnt hij zodra je langs het gebouw zelf rijdt. Bij een stoplicht gebeurd er niets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden