Ga naar inhoud
  • 0

Start stop systeem


Iveswesp

Vraag

Weet niet of het hier mag staan , maar mijn vraag is. ik rijd namelijk met een vw Passat blue motion 16. TDI van 2012. Sedert die binnen is geweest voor de update van sjoemel software, valt mijn motor niet meer uit voor zuinigheid, er komt een A op met cirkeltje erdoor. Weet iemand wat dit betekend. Of is het door het koude weer. Dank u.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 antwoorden op deze vraag

Aanbevolen berichten

  • 0

Hoe lang geleden heb je de update gehad?

Rij je alleen maar korte stukjes?

Bij winterkou zal de motor niet afslaan omdat het interieur opgewarmd moet worden.

 

Ik denk rond september. En het zijn veel korte stukken met een meer verbruik als vroeger. Nu in het verlof naar Spanje met de auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Weet zo niet wat bij de passat exact de eisen zijn, maar je moet wel aan bepaalde dingen voldoen anders schakelt start-stop de motor niet uit:

- Accuspanning niet te laag
- Gordel moet om
- Geen grote stroomverbruikers
- Versnelling in neutraal

- Motor moetop bedrijfstemperatuur zijn

- Er vindt geen regenering plaats

- Aanjager staat niet in de hoogste stand

Etc. Wie vult aan?

aangepast door Harrynak63
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Koppelingspedaal niet ingetrapt.

Een paar meter gereden hebben.

Auto moet stilstaan.

 

Verder hangt het ook af welk model je hebt. Bij de B8 zijn ze weer verder gegaan met besparen en slaat de motor al af voordat je stilstaat. Was wel ff wennen in het begin. En ook hoef je niet een paar meter gereden te hebben om weer af te slaan. En in het CAR menu op de DM of DP kan je exact de status van het start-stop systeem zien, bijvoorbeeld: bedrijfstemperatuur niet aangehouden (tijdens regenereren). En ook de reden dat de motor de laatste keer is gestopt, bijvoorbeeld: wens van bestuurder (nadat je de auto tot stilstand hebt gebracht).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

En daarom vind ik het prettig om de start-stop functie zelf uit te kunnen schakelen. Meestal zet ik het systeem uit, maar als ik in de stad ben en veel stoplichten heb, dan zet ik het systeem vrolijk weer aan. Dat is ook ongeveer het enige scenario waar ik persoonlijk het nut van start-stop in zie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb mijn startstopsysteem compleet uit laten schakelen via vagcompro. Was er helemaal klaar mee, elke keer dat knopje indrukken en dat altijd de eerste keer vergeten als je wegrijd

Hier ook!

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Vind het allemaal wel meevallen qua nadelen van start-stop. Met automaat zou ik het wel snappen maar met handgeschakeld... wanneer sta je nu in zijn vrij en stil? Ik niet vaak.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik woon in de randstad en hier zijn 10 stoplichten per 1 km ....????

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

 

Vind het allemaal wel meevallen qua nadelen van start-stop. Met automaat zou ik het wel snappen maar met handgeschakeld... wanneer sta je nu in zijn vrij en stil? Ik niet vaak.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ow ik wel weer dan

 

VW Passat b7 1.6 TWE Edition

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op mijn zakelijke auto zit het ook en ik gebruik het altijd, kwestie van wennen.

Zo mogen de stoplichten er wel op aanpassen, wat het meest irritant is dat je de handel in zijn vrij hebt gezet en dat de motor afslaat en op dat moment het licht weer op groen springt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Op mijn zakelijke auto zit het ook en ik gebruik het altijd, kwestie van wennen.

Zo mogen de stoplichten er wel op aanpassen, wat het meest irritant is dat je de handel in zijn vrij hebt gezet en dat de motor afslaat en op dat moment het licht weer op groen springt.

Ik rij met dsg maar zelfs die combo werkt.niet altijd goed .

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 0

Ik heb het start/stop systeem laten uitschakelen. Bij een traditionele motor is het imho meer window dressing dan écht een zinnige toevoeging. Meer slijtage op accu, startmotor, turbo etc om op jaarbasis wellicht 1 of 2 tankbeurten uit te sparen. Ik weet het wel, op 8 miljoen auto's is dat een forse sloot brandstof die nodeloos de lucht in gejaagd wordt. Maar ik bepaal zelf liever wanneer de motor af moet. In een dikke file, spoorwegovergang oid schakel ik de motor wel even handmatig uit. In een start/stop file heb ik absoluut geen trek om elke 15mtr de motor weer opnieuw te horen starten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forumvoorwaaden